Miltä se oikea supistus sitten tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi juttu

Vieras
minulla ollut harjoitussupistelua pitkin raskautta. Nyt loppupuolella kun kohtu jo iso ja vauvakin isompi niin välillä ikävältäkin tuntuvia supistuksia mutta mitään varsinaista kipua en niissä ole tuntenut.

Nyt kuitenkin tuntuu sellaista "hiipivää" särkyä supistuksen aikana. Tuntuu että se tuntuisi tuolla kohdun takana ja lähestyisi sieltä etupuolelle pikkuhiljaa ja katoaa sitten.
Mikään ihan järkyttävä kipu ei ole. Sellainen jomotus vain mikä kovenee ja sitten katoaa.
Liittyykö se sitten tuohon supistukseen? Ja siihen mitä supistus saa aikaan kohdulla?

Rv. 31+4

Se tuntuu erilaiselta eri ihmisillä. Toisten mielestä se muistuttaa menkkakipua ja toisten mielestä ei.
Itselläni se tuntui juurikin kovalta menkkakrampilta + siltä, että reidet olivat ihan hirvittävillä maitohapoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja äidee:
Se tuntui minulla sellaiselta kuin harjoitussuppari, paitsi kovemmalta. Piti nojata pöytään ja keskittyä hengittämään.

Ai tuolta tuntui oikea supistus? :o
Minulla tuollaisia ollut jo monta viikkoa, nyt erityisesti viimeisen viikon sisällä paljonkin joihin ei meinaa hengittely ja nojailukaan auttaa.
Nyt vasta ekaa kertaa tuntu tuollaista jomotusta supistuksen aikana :/

sulla varmasti vielä noita harjotus suppareita. niihin myös liittyy pientä kipua/tunnetta.
kyllä oikeat supistukset sitten tietää!
maha kovettuu, tulee ns kramppi. supistuksen aikana, ei yleensä tarvitse miettiä oli supistus vai ei :D kyllä sen sitten huomaa. kaikki pienet vatsan muljahtelut ja kovettumiset on niitä harjotussuppareita

Noita ikäviä tuntemuksia että pitää nojata ja hengitellä on tullut tosiaan jo pitkään mutta jomottelua niihin ei ole kuulunut.
Nyt kun tulee tuo supistus niin siihen liittyy myös tuo kipu. Vähän niin kuin kuukautiskipu mutta tuntuu hiukan ylempänä. En tiedä olisiko sitten jomotusta/särkyä vai mitä.
Mutta supistukseen on nyt selkeästi tän päivän aikana liittynyt muutakin kuin epämukava tunne ja vatsan kovettuminen.

Yhteistyössä