Miltä kuulostaisi ? (Tuleva hallituspohja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Skitso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23612223:
Niin eli mitä sinä haluaisit, että siellä Arkadianmäellä tehtäisiin?
Olen näköjään ilmaissut itseni aiemmissa huonosti. Mulle on yksi hailee, mitä Arkadianmäellä tehdään. Kuten sanoin, olen jo tämän yhteiskunnan ulkopuolella. Mulla on aikuiset lapset, jotka molemmat lähtevät jossain vaiheessa Suomesta pois. Mulla on työ, jota voin tehdä vaikka Antarktiselta käsin, kunhan vaan joku nettimokkula siellä toimii :D

Teette, kuten katsotte järkeväksi tehdä. Minä toimin sitten sen mukaan, sopiiko päätöksenne omiin suunnitelmiini vai ei. Ei Suomi yhtä Keittistä kaipaa, vai mitä? Aistin jo ennen vaaleja sen, että ansiotuloverotus tulee laskemaan vain pienemmissä tuloluokissa. Niinpä pienensin jo vuoden alussa verotettavaa palkkatuloani. Olen downshiftannut yli vuoden ja on ollut ällistyttävää, miten pienellä rahalla loppujen lopuksi tulisinkaan toimeen. Joten pienennän palkkaani, elän nuukasti ja pidän jossain vaiheessa 5 kk palkallista vapaata. Kuopukseni, tuo 19 v poika on lähtenyt tähän nuukailuun mukaan ja nytkin tuolla korjailee koulureppuaan.

Mulle on ihan yksi hailee, mitä Arkadianmäellä tehdään. Ei koske enää mua eikä lasteni elämää.

Kaikki muut eivät ole niin onnellisessa tilanteessa, että heille on yhdentekevää minkälaista Suomea me rakennamme ja joitakin ihmisiä ihan aidosti kiinnostaa minkälaisen maan me jätämme tuleville sukupolville.

Nyt menee Keittiönoidan jutut vähän yli. Eli olet lähdössä joka tapauksessa? Miten se liittyy edelleenkään tähän ketjun aiheeseen? Ja miten Meksikossa välitetään enemmän toisistaan, jos siellä tuloerot ovat ihan eri luokkaa kun Suomessa ja rikollisuustilastot ovat pelottavia? Välitätkö sinäkin aidosti myös niistä rikollisista ja mitä aiot heidän hyväkseen siellä tehdä? Ja miksi rikollisia on niin paljon, jos siellä aidosti kaikista välitetään ja kaikkia autetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23612383:
Nyt menee Keittiönoidan jutut vähän yli. Eli olet lähdössä joka tapauksessa? Miten se liittyy edelleenkään tähän ketjun aiheeseen? Ja miten Meksikossa välitetään enemmän toisistaan, jos siellä tuloerot ovat ihan eri luokkaa kun Suomessa ja rikollisuustilastot ovat pelottavia? Välitätkö sinäkin aidosti myös niistä rikollisista ja mitä aiot heidän hyväkseen siellä tehdä? Ja miksi rikollisia on niin paljon, jos siellä aidosti kaikista välitetään ja kaikkia autetaan?

Juu, jos Mexico on sellanen rakkauden ja välittämisen paratiisi, miksiköhän kansalaiset yrittävät paeta sieltä USAn puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23612331:
Ja sinä et saa yhteiskunnalta mitään muuta kuin tuon terveyskeskuksen nauhoitteen? Et teitä, koulua, päivähoitoa, vapaa-ajan mahdollisuuksia jne? Ja tuossa nauhoitteessahan juuri kärjistyykin se politiikan ongelma. Miten sitä rahaa saadaan "lisää ja lisää", että kaikki oikeasti saavat ne palvelut, joita tarvitaan?

Ja jos nyt itse jotenkin olet katkera maksamistasi veroeuroista, joille et saa terveyskeskuksessa vastinetta, eikö se juuri sinunkin kohdallasi ole sitä "lisää ja lisää" -asennetta? Paljon maksat, mutta toiset vie kaikki. Haluaisit että itsellesi jää enemmän, eikö totta?
Noh, mä täytän 50 v. Olen tehnyt aikuisiästäni jo reilut yli puolet töitä. En ole katkera maksamistani veroista, koska luultavasti olen jo veroillani kattanut sen, mitä harmia yhteiskunnalle on näistä kahdesta lapsestani aiheutunut. En ole katkera siitäkään, että tuo kohta 20 v kotona asuva lukiossa käyvä kolli ei saa yhteiskunnalta latiakaan tukea opiskeluihinsa. Kyllä mä omista lapsistani maksan. Ja maksan ihan mielelläni.

Mun tyttärelläni on meksikolaisen puoliso. Ei Suomi anna latiakaan tuolle puolisolle. Minä heidän elämiseensä rahat annan. Suomeen on ihan oikeasti vaikea päästä, jos et ole pakolainen. Tavallinen mamu ei tänne ihan hevin pääse ellei joku ole valmis sitä mamua täällä elättämään. Minä elätän kyllä omat mamuni. Kalliiksi käy, mutta mitäpä ei lastensa eteen tekisi. Tällä mamulla on paljon kauniimmat käsitykset Suomesta kuin minulla alkuasukkaana. Kuvittelee, että kun vaan kielen oppii - ja hän myös opiskelee suomea kiivaalla tahdilla - , korkeasti koulutettuna voisi viiden vuoden päästä löytää ehkä muutakin kuin siivoustyötä. Ja siihen siivoustyöhön hän lähtisi ihan heti,kun vaan siivoukseen tarvittava sanavarasto on.

Onneksi mulla on fiksu tytär joka tajuaa, että Suomesta on järkevää lähteä nk hyvän sään aikana pois.

Juu, jos Mexico on sellanen rakkauden ja välittämisen paratiisi, miksiköhän kansalaiset yrittävät paeta sieltä USAn puolelle.
Koska niillä on suomalainen asenne: "lisää, lisää ja lisää". Meksikossa asuu miljoonia ihmisiä, jotka ovat erittäin tyytyväisiä vaatimattomaan elämäänsä. Mitä nyt olen tässä kahden vuoden aikan kullut tyttäreni sukulaisista, niin kyllä heillä arvomaailma on ihan sama kuuin omani. Hassua,. että pitää lähteä 10 000 kilometrin poäähän etsimään kaltaistaan arvomaailmaa :)

Aika katkeraa tilitystä ja yleistämistä, kyllä tässä maassa työttöminä on muutkin kuin korkeasti koulutetut maahanmuuttajat, sanon tämän vielä kerran että olkaa hyvä ja painukaa sinne missä pippuri ei kasva. Ei jaksa kuunnella eikä lukea tätä tilitystä, kertokaa sitten kun olette löytäneet sen paratiisin, niin me kaikki tulemme perässä ja älkää tulko takaisin kun huomaatte että sellaista paratiisia ei ole olemassakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612427:
Noh, mä täytän 50 v. Olen tehnyt aikuisiästäni jo reilut yli puolet töitä. En ole katkera maksamistani veroista, koska luultavasti olen jo veroillani kattanut sen, mitä harmia yhteiskunnalle on näistä kahdesta lapsestani aiheutunut. En ole katkera siitäkään, että tuo kohta 20 v kotona asuva lukiossa käyvä kolli ei saa yhteiskunnalta latiakaan tukea opiskeluihinsa. Kyllä mä omista lapsistani maksan. Ja maksan ihan mielelläni.

Mun tyttärelläni on meksikolaisen puoliso. Ei Suomi anna latiakaan tuolle puolisolle. Minä heidän elämiseensä rahat annan. Suomeen on ihan oikeasti vaikea päästä, jos et ole pakolainen. Tavallinen mamu ei tänne ihan hevin pääse ellei joku ole valmis sitä mamua täällä elättämään. Minä elätän kyllä omat mamuni. Kalliiksi käy, mutta mitäpä ei lastensa eteen tekisi. Tällä mamulla on paljon kauniimmat käsitykset Suomesta kuin minulla alkuasukkaana. Kuvittelee, että kun vaan kielen oppii - ja hän myös opiskelee suomea kiivaalla tahdilla - , korkeasti koulutettuna voisi viiden vuoden päästä löytää ehkä muutakin kuin siivoustyötä. Ja siihen siivoustyöhön hän lähtisi ihan heti,kun vaan siivoukseen tarvittava sanavarasto on.

Onneksi mulla on fiksu tytär joka tajuaa, että Suomesta on järkevää lähteä nk hyvän sään aikana pois.

Niin siis miksi poikasi ei saa opintotukea? Ja miksi Suomi ei anna latiakaan mamu-puolisolle? Ja mitä hän siis tekee? Millä perusteella hänen pitäisi saada rahaa suomelta? Ja miksi oletat ettei hän saisi muuta kuin siivoustyötä, jos hän oppisi kielen? Ja mitä tyttäresi sitten tekee, jos sinun pitää hänetkin elättää?

Entä antaako Meksiko sinulle rahaa, jos muutat sinne?

Vai onko kyse siitä, että teidän tilanteessanne olisi parempi, että elättäisitte vain itsenne ja verot olisivat pienemmät? Eli teille jäisi itsellenne enemmän rahaa käyttöön. Mikä se ongelma nyt tarkkaan ottaen on, jos et kuitenkaan ole materian perässä, mutta tulette kuitenkin toimeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612348:
Mulle on ihan yksi hailee, mitä Arkadianmäellä tehdään. Ei koske enää mua eikä lasteni elämää.

Tässähän se yhteiskuntamme ongelma tiivistyykin: Ei kiinnosta kun ei kosketa minua, vain oma napa tärkein ja muista viis. Jos halutaan hyvinvointivaltio, jossa ei ole köyhyyttä ja leipäjonoja, on pidettävä huolta myös heikommista mikä taas vaatii enemmän verorahoja. Verorahoja taas saataisiin isoilta yrityksiltä ja suurituloisilta. He taas eivät sitä halua, koska haluavat enemmän ja enemmän rahaa, viis siitä kuinka kurjasti muilla menee. Pitäisi pystyä tyytymään vähän vähempään yhteisen ja suuremman hyvän takia.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23612383:
Tottakai menen sinne, missä lapsen ovat. Etkö itse menisi? No jaa, ehkä itse arvostat enemmän perusterveydenhuoltoa kuin lapsiasi. Anteeksi, olin ilkeä...mutta tosiasia mulle on, että en piittaa yhteiskunnista, politiikoista vaan ainoastaan niistä ihmisistä, jotka minusta oikeasti välittävät. Jos mä katkaisen jalkani, niin tuskin sinä siitä yöuniasi menetät, vai mitä? En luota instituutioihin enkä vallanpitäjiin. Mä luotan vain sydämiin ja ihmisiin niiden sydänten takana. Koska loppujen lopuksi ihminen ei kovinkaan paljoa poikkea muista nisäkkäistä...oma lauma on loppupeleissä se tärkein.

Ei me suomamaliset haluta, että naapurilla on hyvä. Tai oikei, halutaan, kunhan meillä edelleen on vähintään yhtä hyvä kuin naapurilla. 70-luvulla taisteltiin eduskuntavaaleissa tulotason mukaan, nyt taistellaan ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen mukaan. Mulle ihan sama...olen siinä onnekkaassa tilanteessa, että voin käyttää ihan mitä tahansa puoluetta vähintäänkin taloudellisesti hyväkseni.

Keittis ei enää tunnu olevan itsekään kärryillä siitä, mitä oikein haluaa :D Älä sitten vaan kulje valtion ylläpitämillä teillä, juo hanasta tulevaa valtion puhdistamaa vettä jne. Kun tällä yhteiskunnalla ei ole sulle kerran enää mitään annettavaa.

Taidat olla vaan aika vaikea ihminen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612523:
Tottakai menen sinne, missä lapsen ovat. Etkö itse menisi? No jaa, ehkä itse arvostat enemmän perusterveydenhuoltoa kuin lapsiasi. Anteeksi, olin ilkeä...mutta tosiasia mulle on, että en piittaa yhteiskunnista, politiikoista vaan ainoastaan niistä ihmisistä, jotka minusta oikeasti välittävät. Jos mä katkaisen jalkani, niin tuskin sinä siitä yöuniasi menetät, vai mitä? En luota instituutioihin enkä vallanpitäjiin. Mä luotan vain sydämiin ja ihmisiin niiden sydänten takana. Koska loppujen lopuksi ihminen ei kovinkaan paljoa poikkea muista nisäkkäistä...oma lauma on loppupeleissä se tärkein.

Ei me suomamaliset haluta, että naapurilla on hyvä. Tai oikei, halutaan, kunhan meillä edelleen on vähintään yhtä hyvä kuin naapurilla. 70-luvulla taisteltiin eduskuntavaaleissa tulotason mukaan, nyt taistellaan ihonvärin ja seksuaalisen suuntautumisen mukaan. Mulle ihan sama...olen siinä onnekkaassa tilanteessa, että voin käyttää ihan mitä tahansa puoluetta vähintäänkin taloudellisesti hyväkseni.

No niin tottakai menet sinne missä lapsesi ovat. Miksi sitten laitat lähtösi hallituksen, yhteiskunnan tai kulttuurin syyksi?! Eli haluatko nyt puhua yhteiskunnallisista ongelmista, vai lähimmäisenrakkaudesta. Nämä ovat kaksi ihan eri tason keskustelua, enkä vieläkään ole keksinyt, mikä sinulla on se punainen lanka, joka nämä yhdistää.

Kyllä minäkin varmasti valitsen mieluummin ne rakkaat ihmiset, kuin terveydenhuollon, mutta en kyllä siinä tapauksessa lähtöäni laittaisi hallituksen syyksi.

[QUOTE="vieras";23612507]Tässähän se yhteiskuntamme ongelma tiivistyykin: Ei kiinnosta kun ei kosketa minua, vain oma napa tärkein ja muista viis. Jos halutaan hyvinvointivaltio, jossa ei ole köyhyyttä ja leipäjonoja, on pidettävä huolta myös heikommista mikä taas vaatii enemmän verorahoja. Verorahoja taas saataisiin isoilta yrityksiltä ja suurituloisilta. He taas eivät sitä halua, koska haluavat enemmän ja enemmän rahaa, viis siitä kuinka kurjasti muilla menee. Pitäisi pystyä tyytymään vähän vähempään yhteisen ja suuremman hyvän takia.[/QUOTE]
Ihan totta. Kun yhteiskunta ulkoistaa sinut, olet yhteiskunnan ulkopuolella. Jos yhteiskunta ahlauaa sinut takaisin yhteiskuntaan, niin ehkä pitäisi tehdä jotain?

Pakko myöntää, että nykyinen meininki on mulle enemmän kuin mieleen. Olen syntynyt 1961 ja mut on kasvatettu jo varhaisvuosistani lähtien aika kovaan isänmaalisuuteen. Olen pelkästään helpottunut siitä, että tämä nykyinen yhteiskunta ei mua kansalaisekseen enää haluakaan.

Mulla on suvun nuorissa monenlaista poliittista veikkoa. Paljon myös perussuomalaisia. Yllättävää kyllä he eivät ole ilahtuneita aikeistani maksaa veroni Viroon tai Meksikoon. Miksi? Eikös se nyt ollut kuitenkin niin, ettei mamumielisiä Suomi tarvitse?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612573:
Ihan totta. Kun yhteiskunta ulkoistaa sinut, olet yhteiskunnan ulkopuolella. Jos yhteiskunta ahlauaa sinut takaisin yhteiskuntaan, niin ehkä pitäisi tehdä jotain?

Pakko myöntää, että nykyinen meininki on mulle enemmän kuin mieleen. Olen syntynyt 1961 ja mut on kasvatettu jo varhaisvuosistani lähtien aika kovaan isänmaalisuuteen. Olen pelkästään helpottunut siitä, että tämä nykyinen yhteiskunta ei mua kansalaisekseen enää haluakaan.

Mulla on suvun nuorissa monenlaista poliittista veikkoa. Paljon myös perussuomalaisia. Yllättävää kyllä he eivät ole ilahtuneita aikeistani maksaa veroni Viroon tai Meksikoon. Miksi? Eikös se nyt ollut kuitenkin niin, ettei mamumielisiä Suomi tarvitse?

Niin siis "eivät ole ilahtuneita aikeistasi maksaa verosi Viroon tai Meksikoon" vai eivät halua että muutat kauas pois? Ovatko he tosiaan sanoneet, että haluavat nimenomaan verotulosi jäävän suomeen vai voisiko olla sellainen ihan henkilökohtainen välittäminen kyseessä?

Etkä halunnut kertoa, mitä yhteiskunnan pitäisi tehdä, että haluaisit jäädä, joten ei kai yhteiskunta voi silloin asialle mitään tehdäkään.

Ja se mikä mielestäni tässä Keittiönoidan ongelmassa on ristiriitaista on se, että hän kaipaa kovasti ei-materialistiseen yhteiskuntaan ja häntä ärsyttää "lisää ja lisää" -asenne, mutta toisaalta paistaa katkeruus omien verojen suuruudesta. Verothan ovat nimenomaan yksi keino jakaa sitä "materiaa" niille, jotka sitä tarvitsevat. Eli eikö se ole nimenomaan hyvä juttu että hyvätuloiset pääsisivät tästä paheksumastaan materiasta eroon, jotta köyhemmilläkin olisi hyvä olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23612573:

Mitä pahaa näet siinä, että maahanmuuttoa kiristetään, näin on tehnyt mm. Ruotsi, Suomen maahanmuuttopolitiikka on aivan järjetöntä, ei missään muualla ole yhtä löperöä menoa kuin Suomessa.

Onko ruotsalaiset natseja ja rasisteja kun he ovat järkevöittäneet maahanmuuttopolitiikkaansa tai tanskalaiset ?

Sillä tavoin keskutelu on mennyt vähän metsään, että tietokoneet, porkkanat ja hirvenliha tehdessään normaalisti kauppaa tuo arvonlisäveroja ja tuloveroja valtiolle ja sitä kautta luo hyvinvointia kaikille. Kreikan ja Portugalin ongelma ja myös meillä ravintola (lue kebab) ja rakennusalan ongelma on harmaa talous ja kaikenlainen vaihdantakauppa, joka on pimeää tuloa ja pois yhteisestä potista, josta turvaa ja palveluja jaetaan. Näin on myös varmasti Meksikossa, jossa suurin toimeentulon lähde lienee huumeiden viljely, -jalostus ja muu rikollisuus, joka ei maksa myöskään veroja. Joten Meksikossa on varmaankin pakko löytää muunlaista yhteisöllisyyttä kuin Suomessa.

Tästäpääsenkin taas toiseen kysymykseen. Miksi Urpilainen syyttää työnantajia harmaasta taloudesta. Ei se ole vain virolaisten työntekijöiden syy, vaan jokainen rakennusrane ja sähköseppo tekee omakotitaloraksoilla harmaata taloutta senkuin kerkiää ja vieläpä työnantajan työkauluilla ja usein jopa aineilla. Kokemusta on. Nämähän ovat yleensä vielä SAK:laisia duunareita ja SAK eniten harmaasta taloudesta itkee. Siivoisivat ensin oman pesänsä ja jäsenensä tästä toiminnasta.

Mitä pahaa näet siinä, että maahanmuuttoa kiristetään, näin on tehnyt mm. Ruotsi, Suomen maahanmuuttopolitiikka on aivan järjetöntä, ei missään muualla ole yhtä löperöä menoa kuin Suomessa.

Onko ruotsalaiset natseja ja rasisteja kun he ovat järkevöittäneet maahanmuuttopolitiikkaansa tai tanskalaiset ?

Persuilta on täysin jäänyt huomaamatta (eivät pääsääntöisesti ole lukutaitoisia), että Suomen maahanmuuttopolitiikkaa kiristettiin huomattavasti viime vuonna. Yksi seikka, johon on jo kiinnitetty huomiota, on perheenyhdistäminen, joka nyt on saanut jo omat rajoituksensa.
Persut vain viljelevät tätä mantraa, vaikka Suomeen ei tulisi enää yhtään maahanmuuttajaa. He ovatkin nyt turhautuneina käymässä ruotsalaisuuden ja virolaisten kimppuun.

[QUOTE="vieras";23613718]Persuilta on täysin jäänyt huomaamatta (eivät pääsääntöisesti ole lukutaitoisia), että Suomen maahanmuuttopolitiikkaa kiristettiin huomattavasti viime vuonna. Yksi seikka, johon on jo kiinnitetty huomiota, on perheenyhdistäminen, joka nyt on saanut jo omat rajoituksensa.
Persut vain viljelevät tätä mantraa, vaikka Suomeen ei tulisi enää yhtään maahanmuuttajaa. He ovatkin nyt turhautuneina käymässä ruotsalaisuuden ja virolaisten kimppuun.[/QUOTE]

En kannata tätä nykyistä touhua, haluan kohtuutta ja oikeudenmukaisuutta myös maahanmuuttoon. Haluan, että maahanmuuton ongelmiin puututaan, myös täällä asuvilla maahanmuuttajilla on paljon ongelmia johtuen kulttuurista joihin pitää puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23611590:
Ei se oikeastaan muakaan haittaisi, mutta lähtö tulisi odotettua nopeammin. Tytär puolisoineen omistaa Meksikossa talon ja sanoinkin heille jo vuosi sitten, ettei taloa kannata myydä....sitä kun ei koskaan tiedä, milloin Suomesta on lähdettävä pois.

Tervemenoa! :wave:

Yhteistyössä