Miltä kuulostaa mun laihdutussuunnitelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Möhömaha

Vieras
Päivittäin 1-2 pussia nutrilett -pirteölä, reilu annos salaattia (mukana myös avokadoa ja omenaa) jossa proteiinilisuke: kalaa tai broileria ja jos hurja nälkä tulee niin yksi nutrilett -patukka. Laskin, että kaloreita tulis päivittäin tuhannen verran.

Osanutraan siis. Lisäisitkö tai poistaisitko ruokavaliostani jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Poistaisin nutriletit täysin ja lisäisin oikeaa ruokaa ja rasvaa.

Olen jo päätökseni osanutrauksesta tehnyt. Rasvaa tulee vallan mainiosti kiloklubin mukaan näilläkin eväillä ja nimenomaan sitä oikeaa terveellistä rasvaa.

Muita vinkkejä?

Mikä on mielestäsi sitä oikeaa ja terveellistä rasvaa?

Kannattaa syödä reilusti luonnollista rasvaa: voita ja kermaa! Ja jätä ne nutriletit, ootko nähnyt tuotelselosteita? Kunnon ruokaa ilman lisäaineita ja makeutusaineita niin saat parhaan tuloksen!

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja:

Kannattaa syödä reilusti luonnollista rasvaa: voita ja kermaa! Ja jätä ne nutriletit, ootko nähnyt tuotelselosteita? Kunnon ruokaa ilman lisäaineita ja makeutusaineita niin saat parhaan tuloksen!

:laugh: Säästä mut tältä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Naura vaan, jotain teet väärin jos oot 5 vuotta laihduttanut. Mä oon pysyny kauan jo ihannepainoissa ja syön runsaasti voita ja kermaa. Kermaa menee pari desiä päivässä ja voita puoli kilo viikossa ja en lihoo enää millään :D

Enkä voi kovin vähillä hiilihydraateilla edes olla, koska liikun kuitenkin aika paljon.

Niin liikun mäkin (6 kertaa viikossa treeniä + paljon hyötyliikuntaa ). Pidän hiilarit nykyään n. 50-70 g ja se riittää mainiosti!

Naura vaan, jotain teet väärin jos oot 5 vuotta laihduttanut. Mä oon pysyny kauan jo ihannepainoissa ja syön runsaasti voita ja kermaa. Kermaa menee pari desiä päivässä ja voita puoli kilo viikossa ja en lihoo enää millään :D

Se jokin väärin on mun järjetön himo kaikenlaiseen rasvaiseen ja suolaiseen herkkuun ja olematon tahdonvoima :ashamed: Se mitä eniten tartteisin olis joku tyyppi joka potkis mua koko ajan persuksille ja vahtais haukan lailla mitä syön.

Tuo kuullostaa etovalle :(

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ootko kokeillu karppausta?

Kokeilin joo. Tai sellaista hiilaritietoista ruokavaliota, eikä se toiminut mulla. Rupesin vaan vetämään hillittömäti rasvaista juustoa ja painohan siinä tietysti nousi.

Ei se siitä rasvasta noussu vaan liiasta proteiinista. Hiilarit kannattaa korvata rasvalla jos haluaa laihtua! Ylimääräinen proteiini lihottaa samalla tavalla kun hiilarit. 1 g proteiinia/tavoitepainokilo riittää. Proteiinia saa helposti liikaa.

Se jokin väärin on mun järjetön himo kaikenlaiseen rasvaiseen ja suolaiseen herkkuun ja olematon tahdonvoima :ashamed: Se mitä eniten tartteisin olis joku tyyppi joka potkis mua koko ajan persuksille ja vahtais haukan lailla mitä syön.

No jos rasvanen ja suolanen himottaa niin karppaushan sopis sulle täydellisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Tuo kuullostaa etovalle :(

Niin kuulostaa.

Mä en nyt ois mitään voi/kerma -propagandaa tarvinnu. Oisko paikalla ketään, joka olis onnistuneesti nutrannut/osanutrannut? Saa toki antaa muitakin vinkkejä, mutta mulla ei ole aikomustakaan rueta karppaajaksi, vaan haluan syödä terveellisesti suonistoani tukkimatta. Nutraamisen jälkeen olen ajatellut siirtyväni välimerelliseen ruokavalioon. Haluan nyt vain sykäyksen laihdutukselle ja kutistaa jättimäistä pohjatonta vatsaani :D

Huoh, milloinhan ihmiset tajuaa ettei kova rasva tuki suonistoa, vaan sokeri ja prosessoidut kasvirasvat. Mä oon karpannut vuosia ja olo on mitä mahtavin! Oon mm. saanut verensokerin tasaantumaan ja kolesteroliarvot on parantunu huikeasti.

Mutta ymmärrän että on helppoa olla kriittinen. Muistan kun ennen itsekin ostin kaiken rasvattomana... Nyt kuuntelen omaa oloa enkä jotain huonoja suosituksia!

Huoh, milloinhan ihmiset tajuaa ettei kova rasva tuki suonistoa, vaan sokeri ja prosessoidut kasvirasvat. Mä oon karpannut vuosia ja olo on mitä mahtavin! Oon mm. saanut verensokerin tasaantumaan ja kolesteroliarvot on parantunu huikeasti.

Mutta ymmärrän että on helppoa olla kriittinen. Muistan kun ennen itsekin ostin kaiken rasvattomana... Nyt kuuntelen omaa oloa enkä jotain huonoja suosituksia!

En mä osta kaikkea rasvattomana. En vaan näe mitään järkeä siinä, että yrittäisin laihduttaa nämä rasvaisella ruokavaliolla keräämäni kilot samalla tavalla, kuin olen ne hankkinutkin! Enkä karta rasvaa, missään nimessä, vaan olen siirtynyt kovista rasvoista pehmeisiin: rypsi/oliiviöljyä, rasvaista kalaa, avokadoa. Tämän muutoksen tein jo aiemmin ja sain verenpaineeni laskemaan, joten ei se ihan tuulesta temmattua ole, että kovia rasvoja olis hyvä vältellä. Ja samoin kuin te karppaajatkin, niin myös mitä välttelen transrasvoja, nehän on niitä vihonviimeisiä mitä kroppaan kannattaa työntää.

Myönnä nyt että olet syönyt myös paljon hiilareita ja sokeria! Miksi heti pitää syyttää rasvaa? Rasva ei lihota.

Täysjyvää, vain ja ainoastaan. Ollenkaan en syö valkoista viljaa, pullaa tai muutakaan mössöä. Sokeria en lisää mihinkään ja makeisiakin syön vain noin kerran kuukaudessa. Mutta teidän karppien mielestähän täysjyväkin on huono juttu ;)

Myönnä nyt että olet syönyt myös paljon hiilareita ja sokeria! Miksi heti pitää syyttää rasvaa? Rasva ei lihota.

Täysjyvää, vain ja ainoastaan. Ollenkaan en syö valkoista viljaa, pullaa tai muutakaan mössöä. Sokeria en lisää mihinkään ja makeisiakin syön vain noin kerran kuukaudessa. Mutta teidän karppien mielestähän täysjyväkin on huono juttu ;)

Joo, musta täysjyvä on itse asiassa jopa huonompi kuin vaalea vilja koska juuri viljan kuitu estää monia ravintoaineita imeytymästä ja monet ei myöskään kestä niitä kuituja kuten minä. Itse en syö mitään viljaa mutta sen sijaan syön vähän perunaa joka on paljon luonnollisempaa. Viljat on aivan liian jalostettuja ja gluteeni ei ole hyväksi

Olen siis tutkinut näitä juttuja aika perusteellisesti, lukenut paljon kirjoja ja tutkimuksia...

Yhteistyössä