Miltä kuulosta mun ruokavalio? Voiko ottaa vielä jotain pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Lääkäri siis pyysi pitämään tiukan linjan että kokeillaan jos ei tässä raskaudessa painoa tulee niin paljon. P. S. mun bmi yleensä 17,5 nyt sain siis taas yli 20kg lisää ja rv vast koht 29. Niin kuin kerroin täällä niin joka raskaus painoa tulee 40-45 kg ja vaikka ne lähtevät melkein saman tien pois niin rankka on nyt olla.
Tänään söin:
Aamulla: maustamatonta puuroa
Päivällä: voileipä missä paljon kasviksia ja rasvatonta juustoa (tumma leipä)
Lounas: salattia ja rajejuustoa pähkinöiden sekä kuivattujen hedelmien kanssa
Illallinen: Uunissa kirjolohta oliviöljyssä, uunijuurekset sekä tattaria
Äsken söin salattia ja granattiomenan
Koko päivä erilaisia marjoja, kivenäisvettä sitruunan kanssa sekä mate ja vihreä teetä

kuulostaa todelliselta nälkäkuurilta! jos sulla on joku hormonaalinen juttu vaan, että nesteet ym kertakaikkiaan kerääntyy niin, ettet pysty tehä asialle mitään? hyvä että kuitenkin lähtee aina pois kilot :) mulla jäi 10, en ymmärrä miksi ?? :saint:

kuulostaa todelliselta nälkäkuurilta! jos sulla on joku hormonaalinen juttu vaan, että nesteet ym kertakaikkiaan kerääntyy niin, ettet pysty tehä asialle mitään? hyvä että kuitenkin lähtee aina pois kilot :) mulla jäi 10, en ymmärrä miksi ?? :saint:

On hormonaalinen juttu mutta ei vain nestettä, myös juuri läskiä tulee :/. Varma 20kg läskiä ja 20 nestettä. Olen kyllä aina turvoksissa. Mulle kans aina jää 10kg noin ylimäräistä ja vähän pakko tehdä työt sen eteen, mutta joka tapauksessa synnytyksen jälkeen aina lähtee 2-3ssa kuukaudessa noin 30kg jos siis painoa saan 40+ ja joka kerta saanutkin

Mulla on yhdeksän tervettä lasta vaikka join yrttiteetä jokaisessa raskaudessa päivittäin, pahoinvoinnin poissapitämiseksi... Ja se yhdeksäskin on jo yläasteella, eli on mistä ottaa otantaa "terveydestä".

[QUOTE="siina";30126965]Oletko ihan tosissas, ettet tiedä muuta syömistä kuin puuro ja leipä???

Mä olen ollut syömättä viljaa jo monta vuotta eikä ikinä ole tullut mieleen, että ei ole mitään syömistä.[/QUOTE]

No en minäkään oikein keksi mitä sitten syöpöttelisin, jos viljoja ei kerran. Kertoile nyt vähän, jos oppisimme jotain?

[QUOTE="siina";30126965]Oletko ihan tosissas, ettet tiedä muuta syömistä kuin puuro ja leipä???

Mä olen ollut syömättä viljaa jo monta vuotta eikä ikinä ole tullut mieleen, että ei ole mitään syömistä.[/QUOTE]
No sinähän fiksun vastauksen kirjoitit. Huoh.

Ap ruokavaliosi kuulostaa oikein hyvältä, älä ihmeessä jätä mitään pois ettet näe nälkää ja vauva myös.

En tiedä mitä syön jos en syö puuroa, kun mulla vatsa toimii hyvin kun sen syön :/. Juu varovainen olen, kun pelottaa saada jotain ruoasta mitä ei kannattaa nyt saada. Mutta ei minua pelottaa syödä tai juoda vaikka mate teetä, ne eivät ole tutkittuja täällä, mutta ympäri maailma raskaana olevat naiset käyttää kaikenlaista ja itsekin. Täällä ei saa edes valeriana juoda jos vaikka ei saa unta, mutta psyykelääkeitä saa ottaa ja Venäjällä kun taas jopa suositellaan päivittäin valerianan, eikä siellä ole mitenkään huonoja lapsia tai sairaita kaikki....Siksi en ihan kaikkeen vitsi uskoa ett olisi haitallista, enemmän olen huolissaan, tupakasta, liikaisesta ruoasta, listerista ym...En myös pidä lasi punaviinia pahana ollenkaan, paitsi itselle ei tee mieltä.

Viimeksi muokattu:
En tiedä mitä syön jos en syö puuroa, kun mulla vatsa toimii hyvin kun sen syön :/. Juu varovainen olen, kun pelottaa saada jotain ruoasta mitä ei kannattaa nyt saada. Mutta ei minua pelottaa syödä tai juoda vaikka mate teetä, ne eivät ole tutkittuja täällä, mutta ympäri maailma raskaana olevat naiset käyttää kaikenlaista ja itsekin. Täällä ei saa edes valeriana juoda jos vaikka ei saa unta, mutta psyykelääkeitä saa ottaa ja Venäjällä kun taas jopa suositellaan päivittäin valerianan, eikä siellä ole mitenkään huonoja lapsia tai sairaita kaikki....Siksi en ihan kaikkeen vitsi uskoa ett olisi haitallista, enemmän olen huolissaan, tupakasta, liikaisesta ruoasta, listerista ym...En myös pidä lasi punaviinia pahana ollenkaan, paitsi itselle ei tee mieltä.

Vaikutat sen verran tyhmältä, ettet tajuu, vaikka rautalangalla vääntäis!!!

Syö aamulla puuro, lisää joukkoon raejuustoa ja marjoja.
Välipalaksi leivän sijaan marjoja ja rahkaa, pähkinöitä.
Korvaa hedelmät aina kasviksilla tai marjoilla.
Ei tule liikaa hiilareita mutta mahan saa kuitenkin täyteen.

Yhteistyössä