Millos sinne baariin saa lähteä ekan kerran synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nae, mutta kylla taallakin alkoholin nauttiminen osataan :). Olen kaynnyt lahiaikoina Helsingin baareissakin ja ihan samalta se meno naytti siella kuin taallakin, suurin osa ihan asiallisesti liikenteessa.

Itselläni taas on kovin vanhoillinen käsitys Manner-Euroopasta. Isät käyvät töissä ja äidit ovat kotona lasten ollessa pieniä, koska äityslomat ovat äärettömän lyhyet. Tähän kuvaan baarissa yötä myöten bilettävät äidit eivät oikein istu.

[QUOTE="vieras";25437087]Itselläni taas on kovin vanhoillinen käsitys Manner-Euroopasta. Isät käyvät töissä ja äidit ovat kotona lasten ollessa pieniä, koska äityslomat ovat äärettömän lyhyet. Tähän kuvaan baarissa yötä myöten bilettävät äidit eivät oikein istu.[/QUOTE]

No mielikuvasti ei ainakaan sovi Hollantiin :), ehka Saksaan korkeintaan?

Suomessahan ollaan pitkaan kotona, taalla mennaan toihin kun vauva on 2kk - 4 kk. Miehet muutenkin hoitavat lapsia ihan tasa-arvoisesti ja tekevat usein osa-aikaista tyota kun lapset ovat pienia.

Hollantilaisnaiset eivat kylla jaa kotiin lasten kanssa, vaan jatkavat elamaansa lahes entiseen tapaan.

Mä taisin olla ekan kerran jossakin, kun lapsi oli vuoden. Mun henk.koht mielipide on, että on aika rakaa mennä bilettämään, jos on ihan pieni vauva. Toisaalta mitäpä se mulle kuuluu.

Itselläni tuli sen verran "biletettyä" ennen kuin edes päätimme yrittää lasta, ettei ole mieleni tehnyt baariin. Rentoudun mielummin ihan toisella tavalla kuin baarissa tanssien kännisten seassa, kai mä vaan oon tämmönen käpy.

Voi helvetti, eikö sulla raukalla oo muuta mietittävää :D
Mä oon niin onnellinen kun saa viettää arkea kotona, ei tarvi metsästää hyvää miestä baareissa joka viikonloppu :D Ja ikää on 25.

[QUOTE="Kisse";25437209]Voi helvetti, eikö sulla raukalla oo muuta mietittävää :D
Mä oon niin onnellinen kun saa viettää arkea kotona, ei tarvi metsästää hyvää miestä baareissa joka viikonloppu :D Ja ikää on 25.[/QUOTE]

Onko sinulla mitaan juhlaa vai arkea vaan? Minulla on hyva mies ja silti tykkaan kayda silloin talloin baareissa ;), ainakin taallapain se on ihan normaalia elamaa, niin nuorille kuin vahan vanhemmillekin.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Ei herranenaika.... Moneltakohan miesten suosimalta keskustelufoorumilta löytyy vastaava ketju...ööööö...veikkaan ettei yhdeltäkään!
Siis montako illanviettopaikkaa tiedätte mihin voi mennä iltaisin/öisin? 24h ABC:lle litkimään kahvia? Tarkottaako yleisesti ottaen baariin lähtö sitä teillä että juodaan hirmuiset liiskat? Mitä pahaa on siinä jos äiti hommaa hoitajan, laittaa lapsen nukkumaan ja lähtee viettämään iltaa( isän kanssa?) tanssien ja ehkä muutaman siiderin juoden ja on aamulla paikalla kun lapsi herää?
Teidän mielestä on sitten parempi kun jossain vaiheessa neljän seinän sisään jumahtanut äiti alkaa kokea seinät ahdistavaksi ja on hermostunut?

Ollaan naiset vähän avarakatseisempia eikä aina tuomita toisia äitejä ja niiden tapaa toimia! En ole koskaan kuullut isien arvostelevan toisten isyyttä.
Joku asia toimii toisella, mutta toisella taas ei.

Mulla ainakin 2vko ikäinen lapsi heräs aika monta kertaa yössä, joten ei voi sanoa että suurin osa ajasta ois mennyt nukkuessa vauvalla. Eikä krapulainen äiti tai isä ole lapselle hyvä hoitaja vielä seuraavanakaan päivänä.

[QUOTE="eevi";25437253]Ei herranenaika.... Moneltakohan miesten suosimalta keskustelufoorumilta löytyy vastaava ketju...ööööö...veikkaan ettei yhdeltäkään!
Siis montako illanviettopaikkaa tiedätte mihin voi mennä iltaisin/öisin? 24h ABC:lle litkimään kahvia? Tarkottaako yleisesti ottaen baariin lähtö sitä teillä että juodaan hirmuiset liiskat? Mitä pahaa on siinä jos äiti hommaa hoitajan, laittaa lapsen nukkumaan ja lähtee viettämään iltaa( isän kanssa?) tanssien ja ehkä muutaman siiderin juoden ja on aamulla paikalla kun lapsi herää?
Teidän mielestä on sitten parempi kun jossain vaiheessa neljän seinän sisään jumahtanut äiti alkaa kokea seinät ahdistavaksi ja on hermostunut?

Ollaan naiset vähän avarakatseisempia eikä aina tuomita toisia äitejä ja niiden tapaa toimia! En ole koskaan kuullut isien arvostelevan toisten isyyttä.
Joku asia toimii toisella, mutta toisella taas ei.[/QUOTE]

Jos 2 viikossa rupee seinät kaatuun päälle, niin jokin mättää ja pahasti.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
No ite taisin olla eka kerran ku vauva oli 3kk. Tuli yks ihana naistenilta kutsu ni tottakai lähdin. Silloin en palstaillu joten en tienny et siinä ois mitään väärää ees ollu. :) Ja ikää mulla 30v.

No mielikuvasti ei ainakaan sovi Hollantiin :), ehka Saksaan korkeintaan?

Korkeintaan katoliseen Etelä-Saksaan, täällä Berliinissä on ihan tavallista, että isä käyttää puolet vanhempainvapaasta. Sen kestosta en tiedä. Täällä asuneena en ymmärrä sitä, että miksi oletetaan että "baariin" mennään vain vetämään räkäkännit tai varsinkaan metsästämään miehiä. Ihan samanlaista eloa se on kuin vaikka tyttökaverien kanssa syömässä käyminen.

Vauva On sitten noin 2 kk ikäinen, menen baariin kavereitten kanssa, se on sovittu jo:) täysimetän ja pullosta syö äidinmaitoa välillä ( en tiedä voinko sitten käyttää täysimettämis sanaa). Miehellä varpajaiset sen jälkeen. Umppaan paljon maitoa valmiiksi ja pumppu myös baariin mukaan, mulla ainakin tissit räjähtäis!
Mä olen päättänyt olla välittämättä kenenkään 3 lapsen superäidin kommenteista, joka on ollu kotona 10 vuotta, vähemmästäkin pää sekoo ja luulee olevas maailman paras äiti!

Meillä poika oli n.4kk ikäinen kun kävin ensimmäisen kerran ja joo oli tylsää! Muutenkin sen jälkeen ei ole tullut käytyä kuin harvakseltaan ja joo joka kerta on ollut mielettömän tylsiä. Ei oikein mun juttu enää

[QUOTE="eevi";25437253]Ei herranenaika.... Moneltakohan miesten suosimalta keskustelufoorumilta löytyy vastaava ketju...ööööö...veikkaan ettei yhdeltäkään!

Joku asia toimii toisella, mutta toisella taas ei.[/QUOTE]

Tämän palstan miehet jatkavat poikamieselämäänsä, oli lapsia tai ei.

Meillä ei ollut ongelmia olla baarista pois... tosin ei siellä aikaa muutenkaan enää vietetty.

Itse lähdin baariin vauvan ollessa 2vk. En imettänyt, lapsen isä oli vauvan kanssa. Pidin vauvaaikana, ja pidän vieläkin kiinni oikeudestani liikkua ilman lastanikin. En "ravaa" baarissa nytkään kyseisen vauvan ollessa jo viisivuotias, käyn kerran kuussa, tai harvemmin, tai joskus jopa kaksi kertaa kuussa. Kyseessä voi olla tosin baari-illan sijaan teatteri, leffa tms. ravintolassa syömisineen. Minulle tultiin avoimesti sanomaan että "missäs sun lapsi on??" kun baarissa olin vauvaaikana, ei sellaisesta kannata välittää, minä en ainakaan välitä pätkääkään mitä joku ajattelee :)

Korkeintaan katoliseen Etelä-Saksaan, täällä Berliinissä on ihan tavallista, että isä käyttää puolet vanhempainvapaasta. Sen kestosta en tiedä. Täällä asuneena en ymmärrä sitä, että miksi oletetaan että "baariin" mennään vain vetämään räkäkännit tai varsinkaan metsästämään miehiä. Ihan samanlaista eloa se on kuin vaikka tyttökaverien kanssa syömässä käyminen.

Minkä ikäinen lapsi on hoitoon mennessään?

siis äitiyden myötä sä menentät kaiken,mitä sä teit ennen sitä..et sä voi lähteä ulos enää,koska lasta ei voi jättää isälle hoitoon :whistle:
itse olen ajatellut ( joo,olen vielä raskaana ) lähteä viimeistään juhannuksena,koska kaverilla on silloin tuparit :xmas: mutta kukin tekee niinkuin haluaa :D

[QUOTE="Miukumauku";25436324]Kyssäri kaikille moraalinvartijoille joita tää palsta vilisee, millonkas saan lähtee hippaileen baariin ekan kerran, ihana vaavi on nyt pariviikkoinen. Ei ny välttis tee ihan viel mieli mut alkaa kohta jo oma aika kutkuttamaan, kun en oo 9kk missään käynyt. Osa-imetän, joten sekään ei ole ongelma.[/QUOTE]

Silloin ku siltä tuntuu, eikä ajatukset ole koko ajan lapsessa. Ei se lapsi siihen kuole. Mulla tais pojat olla 8kk ja 10kk, ku lähdin eka kerran.

[QUOTE="vieras";25437341]Minkä ikäinen lapsi on hoitoon mennessään?[/QUOTE]

En tiedä, kun vain yhdellä läheisellä ystävällä on lapsi. Tämä on nyt 7 kk ja mummo hoitaa, kun äiti opiskelee. 100% palkallinen äitiysloma on vain 14 viikkoa, mutta alennettua palkanosaa äitiys-/isyysloman ajaksi saa vähintään vuoden.

Eikai siihen mitään sääntöä ole, menee sitten kun se itsestä oikealta ja hyvältä tuntuu. Minä menin kun poika oli 4kk. Ei se vauva siitä rikki mene vaikka paukkaisit suoraa laitokselta baariin jos hyvä hoitaja kerran on hommattu ja ruokaa riittää, mutta en mie ainakaan malttanu heti olla mihinkään menossa, hyvä kun kauppaan viittin yksin mennä :D Mutta ihan tasaisesti olen sen ensimmäisen 4kk jälkeen käyny baarissa, noin muutaman kk välein. Välillä tulee pidempiä taukoja ja välillä käydään tiuhempaan, riippuu niin tilanteesta.

Jos aloittaja ois kysynyt että millon synnytyksen jälkeen saa lähteä vaikka jumppaan, niin kaikki ois ollut ihan että "oi mee ihan vaikka heti, saat omaa aikaa!" mut kun on kyse baarista, niin alkaa se nillitys...

En muista olinko varsinaisesti baarissa, mutta illanviettoon kavereiden kanssa lähdin ekan kerran, kun vauva oli 2 tai 3 kk.
Kivaa oli.
Baarissa ja illanvietoissa olen käynyt koko lapsen iän (nyt lähes 6 vee). Välillä käyn enemmän, välillä vähemmän. En kuitenkaan joka viikko, tai joka toinenkaan.

Oon kai joku alikehittynyt yksilö, koska musta on kivaa istua iltaa kavereiden kanssa ilman lasta, vaikka oonkin jo kolmekymppinen.
En varsinaisesti ryyppää, vaikka vähän alkoholia vapaailtoina otankin.

Lapsi on mun vapaailtoina isällään, mummolla tai mun uuden mieheni kanssa.

Itsekkin muistan, että pienenä ollessani, äiti kävi silloin tällöin tyttöjen illassa. Mitään negatiivista ei noihin muistoihin liity. Pikemminkin oli hauskaa viettää aikaa isän tai jonkun muun tutun aikuisen kanssa ilman äitiä. Äitini kävi jopa ulkomailla ilman meitä lapsia, kun olimme alle kouluikäisiä. Äidillä olu myös viikoittain muita harrastuksi. Olimme aivan normaali perhe, eikä meille lapsille mitään vahinkoa noista koitunut.

Mun mielestä on huolestuttavaa pikemminkin se, jos äiti ei ota vuosikausiin yhtään omaa aikaa.

Kukin päättäkööt itse. Henk.koht en ymmärrä sitä että lapsen ollessa muutaman päivän tai viikonkaan ikäinen äidillä on jo polttava tarve päästä baariin. Tai siis itse olen ollut niin kiinni vauvassa tuolloin että lyhyemmät, pakollisetkin erot jo tekivät kipeää. Joskus toki kiva saada vähän omaa aikaa, vaikka käydä yksin kaupassa tai kävelyllä. Mutta jos tuota vertaa baariin niin juu, voisin ymmärtää sen baarissa käymisen pariviikkoisen vauvan äidiltä jos siellä kuluu aikaa matkoineen tyyliin se sama puoli tuntia-tunti ja alkoholia max 2 annosta. Mutta rehellisesti, kuinka monen baarikäynnit ovat tuollaisia?

Kun lapsella on ikää jotain 2-3 kk niin ymmärrän jo ne lyhyemmät baarissakäynnit jos lapsi on kotona isänsä kanssa ja jostain 6kk eteenpäin jo niinkin että vauva on mummolassa yön yli hoidossa. Eli nyt mnnekään 18v asti ei mielestäni tarvitse odotella vaikka tosi tiukkis näissä olenkin.

Mutta kuten tiedetään, kukaanhan ei minun lupaani tarvi enkä irl käy kenellekään saarnaamaan vaikka minun mielestäni onkin turhan aikaiseen liikenteessä. Hauskaa iltaa toivotan sillekin alle 2vko ikäisen vauvan äidille joka jättää vauvan mummolaan viikonlopuksi että saa kahtena peräkkäisenä iltana vetää pään täyteen (omien sanojensa mukainen suunnitelma) nollatakseen itseään. Kun alkoi seinät jo kaatua päälle kun oli noin monta päivää joutunut olemaan vauvan kanssa. Mutta siltikään, en jmmärrä enkä ottaisi tuon ikäistä vauvaa hoitoon vanhempien baarireissun ajaksi.

Hmm, tää ketju pistää miettimään ett minkä takia se baari on joillekin niin kauhistus? Oisko kyse siitä että ite ei ihan hirveesti oo baareissa käyny niin kuvitelmat baarielämästä on jotenkin värittyneet. Ihan tavallisia äitejä ja isiä siellä käy rentoutumassa, eikä todellakaan kaikkien baari-iltaan kuulu hillitön ryyppääminen ja rellestäminen. Esim. mie käyn baareissa ihan vain kavereiden kanssa tanssimassa, tyttöjen illat on jotain todella rentouttavaa. Ei siinä oo pointtina ryyppääminen tai ees se baarissa oleminen, vaan alkuillan yhteiset tälläytymiset, omat rakkaimmat ystävät ja hauskanpito.

Aika tiukkapipoista suhtautumista eräillä. Elämän ei tarvi muuttua täysin kun vauva syntyy vaikka se hirveen paljon muuttaakin.

Yhteistyössä