Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli:
Mitä auttaa itkeä sellaisesta, jonka on itse valinnut?
Pahimmassa tapauksessa rakentanut uuden kodin, fiinin sellaisen ja sitten itketään, kuin se oli kallis juttu ja nyt on PAKKO käydä töissä...
Elämä=valintoja. Arvojärjestys, siinä on jännä termi.
En mä ole itkenyt mitään enkä sen puoleen rakentanut mitään. Mutta karu fakta on se, että omakotitalot, jopa ne vanhat ja remonttia vailla olevat, maksaa aivan jumalattomasti rahaa! Ja ihmisen on pakko asua jossain ja maksaa siitä asumisesta. Oli se sitten kerrostaloasunto tai omakotitalo, oma tai vuokrattu: ASUMINEN MAKSAA NYKY-YHTEISKUNNASSA PALJON!!!
Kerro mulle miten mä voisin asua ilmaiseksi, niin pistän vakaasti harkintaan. Ei tuo töissäkäyminen niin kamalasti nappaa kun asuminen haukkaa suurimman siivun, verottaja on käsi ojossa ottamassa osansa jotta kaikki "luonnonlapset sossupummit" saadaan elätettyä ja asutettua ilmaiseksi ja lopuilla pitäisi sitten yrittää pärjätä. Ja jos kaikki alkaisi arvojärjestystään muokkaamaan uusiksi ja heittäytyisi yhteiskunnan tukien varaan, niin koko yhteiskunta kaatuisi omaan mahdottomuuteensa. Se, että suurin osa ihmisiä on tunnollisia työssäkäyviä ihmisiä - ja osa jopa niitä uraohjuksia - mahdollistaa sen, että joku "vapaamatkustaja" siellä joukossa voi arvottaa elämänsä siten että jää kotiin hoitamaan lapsia armeijaikään saakka.
Ymmärrän mitä tarkoitat, paitsi sitä, että nimität luonnollisempaa elämäntapaa viettävät sossupummeiksi.
Älä huoli, ei tämä nykyinen yhteiskunta ole yksin sinun aikaansaamaa.
Tämä juttu on kasvanut kieroon ajan kanssa. Toki siihen on ollut vaikuttamassa jokainen Sanna.
Miksi ihmiset luulee, että jos tämä homma ei olisi sitä, mitä se tänäpäivänä on, silloin se olisi täyttä kaaosta ja kärsimystä?
Kaaosta ja kärsimystähän tämä on NYT. Kysellään, missä mättää, kun lapset ja nuoret voivat niin huonosti ja aikuiset painavat urallaan nappien voimin...?
Peräänkuulutan luonnollisuutta ja olen varma siitä, että sellainen elämäntapa voisi pyörittää koko maapalloa vähintäänkin niinkuin se pyörittää tänäpäivänä.
Kuka sanoi, että Sanna Suomessa tarvitsee ehdottomasti kiinalaisen hiusharjan,sellaisen jossa on vaaleanpunaiset nupit joka piikin päässä? Voihan se olla nätti, varsinkin jos on tuksumpi, mutta kuoleeko Sanna jos ei sitä saa?
Jos Suomikin saavuttaisi joku päivä täydellisen omavaraisuuden, tuskin täällä huonosti voitais. Se tuksu-harja jäisi tulematta, mutta tilalla olisikin jotain paljon ystävällisempää.
:flower: