Millonka tuo (typerä?) lapsi oikein tajuu??!!!

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Että omia tavaroita EI anneta muiden käyttöön, olipa se sit polkupyörä, puhelin tahi sählymaila |O

Tuli taas yhen kerran puistosta kotio ja maila oli poikki. Oli antanu kaverinsa pelat kun oli ruinannu et anna nyt anna nyt ku oma maila jäi kotiin. Ja kas kummaa - meni poikki kun hiukan rajusti pelattiin :headwall:

Ei perkele mä en jaksa... Maksakoon ite uuden mailansa. Mä en maksa. Tai olkoon ilman. Kavereista toinen oli nippanappa anteekspyynnön mutissu, toinen ei sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja eh:
Kyllä meillä vanhemmat opettivat, että tavaroita voi antaa LAINAAN. Onneksi opettivatkin, niin en ole nykyisin itsekäs kusipää, joka hamstraa materiaalia

No toi sais mun puolesta olla hiukan itsekkäämpi kiitos. Kun ei osaa sanoa ei kellekään muille kuin mulle. Käy oikeesti hemmetin kalliiks omalle pussille tämmönen.

Kyllä meillä vanhemmat opettivat, että tavaroita voi antaa LAINAAN. Onneksi opettivatkin, niin en ole nykyisin itsekäs kusipää, joka hamstraa materiaalia

Voisivat myös opetta sen, että jos rikkoo toisen oman niin ostaa uuden tilalle.

Äh, minkä ikäinen? Me on kuule viety korjautettavaksi tai sit ovat kaverit hankkineet uuden, jos jotain on särkynyt. Jos ihan leikissä menee ni ei sillon, mutta raisussa "väärin" leikissä joo. Nipoa ehkä, mut on toiminut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikös tuon pitäisi olla aika itsestään selvää. Ei ilmeisesti sitten kaikille.

Itse en anna lainata just tuosta syystä et rikkoo jotain. Mut kerran tyttöni antoi kaverin katsoa kameraansa, onneksi matolla johon se sit putos kaverin kädestä ja meni rikki. Kameran objektiivi ei mennyt enää sisään. Onneksi se korjattiin takuusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niinpä... Kertaakaan ei oo korvausta kuulunu... Tai hetko, kerran oli yhden äiti laittanu tuomaan 4e pojalle, kun oma lapsensa oli surffannu meidän poitsun entisellä puhelimella netissä...

Meiän piireissä on ollut tapana se, että joka rikkoo, niin maksaa uuden. Jos joku omista pojistani olisi rikkonut jonkun kaverinsa mailan, niin haluaisin tietää siitä ja ostaa sille kaverille uuden.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meiän piireissä on ollut tapana se, että joka rikkoo, niin maksaa uuden. Jos joku omista pojistani olisi rikkonut jonkun kaverinsa mailan, niin haluaisin tietää siitä ja ostaa sille kaverille uuden.

Noiden poikien vanhemmat on just niitä tyyppejä, joiden lapset ei ikinä oo syypäitä mihkään.

voipa olla että kavereille vastaan sanomisessa on aika iso kynnys,riippuen tietysti kaverista.lapset on aika julmia nykyään,vastaan sanomisestakin saattaa joutua silmätikuksi ja ehkä jopa syrjityksikin...

Alkuperäinen kirjoittaja pottuvarvas:
voipa olla että kavereille vastaan sanomisessa on aika iso kynnys,riippuen tietysti kaverista.lapset on aika julmia nykyään,vastaan sanomisestakin saattaa joutua silmätikuksi ja ehkä jopa syrjityksikin...

Jaa. Musta hiukan outoa, jos ei saa kieltäytyä antamasta tavaroitaan lainaan ilman että joutuu pelkäämään kiusatuksi tulemista... Mun lompsa ei oo pohjaton.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja pottuvarvas:

Jaa. Musta hiukan outoa, jos ei saa kieltäytyä antamasta tavaroitaan lainaan ilman että joutuu pelkäämään kiusatuksi tulemista... Mun lompsa ei oo pohjaton.

niin,en tiedä,itte vaan olen sellanen etten haluais heti tuomita,enkä väitä että sinäkään.sitä vaan haluaa ajatella parasta kaikista immeisistä.ja kun nuo pojat on poikia.niille sattuu ja tapahtuu.ja ovat siitä itekkin pahoillaan.arvaavat kyllä että kotonakin asia harmittaa.

Meillä on opetettu se, että jos haluaa antaa lainaan, niin tietyt ehdot on. Lainaaja myös korvaa, jos hänen käytössään lainattu esine särkyy. Sama pätee myös meidän muksuihin, jos jotain lainaa ja hajottaa, niin se myös sitten korvataan. Menkööt se sitten vaikka niin, että tehdään esim. kotihommia viikkorahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
Meillä on opetettu se, että jos haluaa antaa lainaan, niin tietyt ehdot on. Lainaaja myös korvaa, jos hänen käytössään lainattu esine särkyy. Sama pätee myös meidän muksuihin, jos jotain lainaa ja hajottaa, niin se myös sitten korvataan. Menkööt se sitten vaikka niin, että tehdään esim. kotihommia viikkorahalla.

Juu, meillä myös opetettu, että pitää kertoa kotona jos joku kaverin tavara rikkoutuu. Poika ottaa opin nyt sit "kovimman" kautta eli maksaa uuden mailan itselleen omista säästöistään... Tippa linssissä tuo tuolla itseään sättii ja haukkuu. Pahalta tuntuu seurata. Mut opin sauna on joskus katkera...

no mä oon just yrittäny opettaa lapsille sitä että pitää leikkiä vuorotellen vaikka ne oliskin omia mut jos on muita kylässä tai leikkii pihalla kavereitten kanssa niin pitää antaa muittenki kokeilla ja leikkiä ja jos menee rikki niin ei voi sit mitää,kyllä mä ymmärrän että se ottaa nuppii sit ku ne mnee rikki ja joutuu ostaa sit uudet mut sellasta se on kait..tietenki oikee kalliimmaat mikroautot on pikkasen eri asia niitä ei sit otetakkaan esim.ulos ilman aikuisia tai sit oon snaonu että niitä ei lainata.mut muuten kaikista noista n.s tavallisista leluista en oo messunnu.ja oon yrittäny sitä just opettaa että jos ollaan kavereita niin ei saa olla "nuuka"tai miten se nyt sanotaanki..

Yhteistyössä