Millonka tää vauva tulee ulos?? Viimeisten päivien kärvistelijät.

Viikolla 36 lääkäri sanoi että paikat on valmiit, vauva on laskeutunut ja valmis tulemaan milloin vain ja arveli että lasketun ajan yli tuskin menee. Nyt on viikkoja 40+3 ja hermo jo menee. Välillä supistelee, mutta sitä on jatkunut jo monta viikkoa ja tuntuu että ei se tästä etene. Vaikea hengittää, koko ajan saa ravata vessassa, nukkuminen on vaikeeta ja vali vali mutta tää on jo niin ärsyttävää!
Ainoa juttu mikä helpottaa niin se, että kahta viikkoa tässä ei enää mene, mutta kun yksikin päivä tuntuu olevan liikaa.

En ole varmasti ainoa joka on tässä tilassa, tulkaa muutkin valittamaan tänne :D
 
No täältä tulee valivali :D !

Viikkoja myös 40+3, eikä se paljon lohduta kun ajattelee että ei mitenkään voi mennä enää yli kahta viikkoa. Kyllä odottavan aika on pitkä! Nykyisin tulevat puhelut ja tekstiviestit alkavat kysymyksellä, että "joko nyt?". Ja vieläpä kun olen ajatellut olevani niin valmis tuohon synnytykseen, niin mitä kauemmin se nyt antaa odottaa itseään, sitä enemmän tulee ajatelleeksi että mitä jos ei kaikki sujukaan hyvin. Tai jos vauvalla onkin jokin hätänä, onko se liikkunut tänään edes tarpeeksi...

Koko yön nukkumisesta ei ole ollut tietoakaan aikoihin. Yöunet saattaa olla sellaisia 5-6 tunnin unia, jonka aikana käyn kahdesti vessassa... Tämän valvomisen olisi mielestäni voinut aloittaa vasta vauvan synnyttyäkin :$
 
Minulla on nyt jo vali vali ja huomenna viikot tasan 38 :stick:

Kyllä jos tuonne asti odottelen ja ei lapsi tahdo tulla ulos olen jo varmaan hermoromahduksen partaalla :LOL:

Onko teillä painoarvioita lapsistanne?

Minulle sanottiin n. viikoilla 34 et vauva on 2290g ja jos samaa vauhtia kasvaa on täysiaikaisena eli 40 viikkoisena sen n. 3,5kg.. Senkin takia haluaisin sen tulevan ajoissa pihalle, että varmasti mahdun sen alakautta tupsauttamaan! Olen aika pieni lantioinen..
 
Täällä 40+1 mutta olo on onneks mitä loistavin yöllisiä liitoskipuja lukuunottamatta:D Supistuksia ei oo ollu yhen yhtä, saatikaan mitään muuta jännää, vaikka käyn pitkillä lenkeillä jne. Mutta esikoinenki tuli vasta 42+1!
Painoarvio oli mulla 39+0 4,1kg
 
Hienoa etten ole ainoa jolla hermot alkaa olla jo aika kireellä :D Vaikka tietysti olisi paras kun vaan kaikki päästäisiin mitä nopeimmin synnyttämään.
Raskauden aikana ollut kamalat pahoinvoinnit, selkäsäryt, hepatoosi epäily ja muuta mukavaa, mutta pahimmat ovat olleet nämä viimeiset viikot ja päivät. Ja enemmänkin henkisesti kun pitää olla niin malttamaton.

Painoarvio oli 34 viikolla 2347g. Viikolla 40 terkka arvioi käsikopelolla 3-3,5kg. Jännittää kyllä jos vielä pitää odottaa yli viikko, että miten pieni ehtii siinä ajassa kasvamaan. Olen myöskin aika pieni kokoinen.
Yksi suuri murheen aihe on myös se kun olen säästynyt hyvin raskausarvilta, mutta nyt viikon sisällä olen huomannut pieniä jälkiä navan ympärilllä, reidessä ja kyljessä. Ihan pieniä ne on vielä, mutta kuinkakohan paljon ne ehtii viikossakin kasvaa? :/
 
Hahahaa..
Mieskin kun tänä aamuna heräsi tokaisi ensimmäisenä eikö se vieläkään synny :LOL: ...
Eilen oli kohtu ja tuo alamaha todella kipeä koko päivän.. Olo oli kuin hakatulla :ashamed: Jo pelkkä kaupassa käyntikin puhallutti!!

Jotain ehkä tapahtuu.. tai sitten vain joudun kestämään tätä sen 4 vkoa vielä :snotty:

Tänään vk 38
 
Täällä 40+5. Lähinnä turhauttaa, ku kaikki on muuten niin hyvin. Kyllästyttää ihan tosissaan tää homma, ja aika kuluu armottoman hitaasti. Ois vaan se ens viikon torstai niin pääsis sinne ya-kontrolliin ja jotain vois alkaa tapahtuaki. En usko pätkääkään, että tää muksu ennen sitä syntyis. Eli vali vali :)
 
Ainoa arvio mitä oon tähän asti saanut on neuvolassa terkan käsikopeloarvio. Sanovat että n. 3,5kg olisi nyt 40 viikolla. Toivottavasti pitää paikkansa.

Ruususuu missä sairaalassa käyt ya-kontrollissa? Suuntaan itse Tayssiin ensi viikon to. Tiedä vaikka meitä käynnisteltäisiin sitten samaan aikaan, jos eivät vauvat ennen synny :). Luulen vaan, että ehkä käynnistysaika tulee maanantaille jos kaikki lapsella on hyvin. Viimeksi meillä kävi niin. Ja todella TOIVON että saan nyytin ennen tuota kontrolliaikaa jo syliin <3
 
Heippa ja vali vali!

Tulimpahan minäkin tänne valittaan,kun en muutakaan paikkaa tähän hätään löytänyt... Täällä viikot 40+6 ja vaikka en missään vaiheessa ole uskonut että ennen la.ta syntyy,niin silti tämä on niiiiiiiin turhauttavaa... :( Ärsyttää oikeesti ja itku kurkussa! Eilen oli hyvä fiilis ja nyt ihan surkee... Ei mitään merkkejä mistään...huomenna viimenen neuvola ja ens ke yliaikakontrolli...en haluais kyllä käynnistystäkään...plääääh!

Että vali,vali!
 
Nicola mä oon menossa Jorviin ya-kontrolliin (ja synnyttämään). Torstaille pitäis aika siis saada eli tiistaina tai keskiviikkona sitä voi sit varailla. Jotenki ajatukset on jo ihan siellä. Edellinen synnytys lähti käyntiin ya-kontrollin lääkärin "kovakouraisesta" sisätutkimuksesta.. Toivon todella, että tässä kävis samalla tavalla, eikä tarvis käynnistellä. Koska se on tylsää, tylsää ja vielä kerran tylsää maata siellä sairaalassa 2 vrk jo ennen vauvan syntymää (kokemusta siitäkin..)
Kaikista mieluiten tietenki käynnistyis luonnollisesti jo mahd. pian, mutta en usko. Olo on kyllästyny ja epätoivoinen.
Wiwi Mulla on aina joskus iltaisin semmosta kamalaa kipua, ettei voi edes kävellä. Ei siis mitään supistuksia tms. mut tiedäkkö sit laskeutuisko vauva vai mitä. Mutta tiedän tunteen!
 
Mulla on ollu myös tollasia kipuja. Välillä supistaa samalla, mutta välillä vaan sattuu alavatsaan ja alapäähän niin paljon että pitää kävellä kaksin kerron kävellä johonkin istumaan. Eilen illalla tuntu paljon tollasta kipua, olisko ollut meidän kanttarelli/mustikka reissulla osuutta asiaan :D Se tässä onkin kun fyysisesti on välillä niin hyvä olo että voi lähteä metsään rämpimää, mutta henkisesti alkaa jo riittämään.
Tänään on 40+5 ja huomenna on neuvola. En olis uskonu että johonkin yliaikakontrolliin joudutaan, toivoa on vielä että ei joudutakaan.
Onneksi nyt on ollut pari päivää ettei ole tarvinnut pillittää, mutta kaukana se ei ole missään vaiheessa.
 
Voi vitsit, koittakaahan kestää sisaret! :kieh:
Olette jo pari viikko pidemmällä ku minä ja mulla jo nyt on tällaisia kipuja :ashamed: Toivottavasti en odota just tässä samaisessa ketjussa vielä yksinäni kahden viikon jälkeen :stick:
 
Ei täällä ainakaan. Välillä tulee sellainen olo, että joko nyt, kun supistuksia tulee n.10 min välein. Tunnin jälkeen ne kuitenkin loppuvat.
Mies kysyy joka päivä että syntyykö se tänään ja jos sille soittaa töihin niin ensimmäisenä kysyy että nytkö se tulee ja vastaus on aina että ei synny. Tänään on viikkoja 41+1 ja huomenna soittelen kättärille ya-kontrolli aikaa. Toivottavasti tulisi kuitenkin ennen kun ollaan viikon päästä käynnistyksessä. Tuntuu vaan niin epätodelliselta, että muutaman päivän päästä se pikkunen tosiaan on sylissä! :)
Mites muilla? Onko kenelläkään sellasta oloa että kohta pääsisi tositoimiin? :D
 
Minä liityn mukaan kärvistelijöihin!

Eilen sain valehtelematta 20 supistusta joista 4 oli sellasia menkkajomotussuppareita mutta ei niistä sitten tullut säännöllisiä eikä kivuliaita. Tänään ei taas mitään, pari kivutonta kovettumista on tullut.

Torstaina oli neuvola ja sieltä mentiin lähetteellä suoraan synnärille kun vauvan syke oli liian korkea ja makailinkin käyrällä kahteen kertaan. Lääkäri samalla tutki ja ultrasi kun epäilin että lapsivettä saattaa tihkua mutta ei ollut sitten sitä. Kohdun ulkosuu oli auki sormelle mutta kaulasta ei sanonut mitään ja olen siis ensisynnyttäjä. Vauvan painoarvioksi laite antoi 2.8kg mutta lääkäri sanoi olevan vähän suurempi.

Ensi viikolla ilmeisesti olisi yliaikaisuuskontrolli, jos sinne saakka pääsee niin jännä nähdä onko kohdunsuulla tapahtunut viikossa mitään muutosta. Vahvasti tuntuu siltä että käynnistykseen menee :( Voi kun ei tarvisi, en haluaisi lääkkeellistä käynnistystä. Loppuraskauden lääkärillä jossa oli myös synnytystapa-arvio lääkäri sanoi että kaula on lyhentynyt 3cm 1.5cm ja kohdunsuu puolipehmeä. Tiesin, että eihän se nyt mitään kerro mutta silti toivoin että syntyisi hieman ennen laskettua aikaa mutta eipä mitään, tässä sitä ollaan vielä. Nyt ei enää hirveästi edes tule kyselyjä että joko vaikka kaikki varmasti tietää että se laskettu aika on vaan arvio koska 40 viikkoa täynnä :D.

Kohtu on arka ja supistusherkkä, välillä tulee supistus vauvan liikkeistäkin. Sitten se venyttää raajojaan niin että masu on ihan toispuoleinen. Raskausarpia alkoi tulla vk 30 jälkeen kun maha lähti laskeutumaan ja nythän niitä onkin aika kivasti. Onneksi tosin vaaleita.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

RauRau ja pörriäinen 40+6
 
Täällä myös odotellaan milloin pääsis synnyttämään. Nyt menossa 40+4 eikä tulon merkkejä näy! Limatulppa irtosi vkl:na, mutta se nyt ei kai kerro mistään...
Ed.viikolla ultrattiin vauvan kooksi 4,4kg, hui! Jännittää miten synnytys menee noin isoa puskiessa ulos ja joutuuko vielä käynnistykseen ja miten kivulias se sitten on!

Rasittaa, itkettää, hermostuttaa ja väsyttää tämä loppuodottelu!
 
Täällä kans yks kärvistelijä! Nyt menossa siis 40+1 ja ei tässä muuten mitään, mutta toi henkinen puoli jotenkin tympäsee. Nää viimiset pari viikkoa on itellä ollu semmonen fiilis että jokojoko, supistuksia ollut ja kipuja iltaisin. Fyysisesti voin kyllä tosi hyvin onneks! Siitä oon kyllä kiitollinen. :)

Tosiaan neuvolassa tänään tuli taas oltua, seuraava aika varattiin torstaille jos sinne asti pysyn yhdessä koossa. Sitten ens viikolle ois yliaikaiskontrollia luvassa, mutta toivon että ei sinne asti ainakaan tarvi mennä! Toivossa on hyvä elää... :D Viime viikon neuvolassa vauva oli jo laskeutunut, mutta yllättäen tänään terkka sanoi ihmeissään että vauvan pää on tullut taas ylemmäksi. :headwall: Ei kyllä ollut siitä mitenkään huolissaan, sanoi että saattaa se vielä siellä liikuskella ja kyllä voi aivan hyvin syntyä milloin tahansa kuitenkin. Eli odotellaan, eihän tässä muuta voi! :D

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, pian se hetki koittaa kun vauvat saadaan syliin! :heart:

Minea ja maha-asukki 40+1
 
Tsemppiä kärvistelijät, pian SE hetki koittaa!
Minulle se hetki koitti lauantaina 4.8. kello 8.01 kun rakas pieni poikamme (3265g,51 cm) syntyi raskausviikolla 41+0. Kaikki sujui paremmin kuin hyvin ja palkinto on maailman paras ja rakkain. Supistukset kesti kaikessa epäsäännöllisyydessään reilun vuorokauden, eli niitä teillekin odotellessa! Tiedän että nämä sanat ei kärvistelijöitä paljon lohduta mutta tiedän teidän tunteet ja pitkään ei enäätarvi jaksaa. Vaikka se aika loputtoman pitkältä tuntuukin.. Voimia!

Toivottelee Ruususuu ja pikkumies 4 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Wiwi
Valivali täältäkin!

Ihan tämän ketjun takia piti rekisteröityä. Tänään siis menossa 41+2, esikoista odotan, psyykkisesti alkaa jo olemaan melkoista! Fyysisesti voin suhteellisen hyvin. Yliaikaisuuskontrolliin varasin ajan, pääsen vasta 41+6. Olen jo täysin asennoitunut siihen, että käynnistykseen mennään. Mieliala alkaa olemaan jo melkoisen alavireinen kun mitään ei tunnu tapahtuvan.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiwi
Zempulit loppu odotukseen! :wave:

Olen yrittänyt nyt kaikin voimin joka päivä tehdä kaikenmoista niin olen saanut yhden viikon hujahtamaan nopeasti :D

Täytyy jatkaa shoppailua ja kahvittelua ympäri kyliä niin jospa se aika menisi nopeammin!

Luulen et tää lapsonen ei tuu ulos ennen kuin on menty lasketun ajan ylitse tai ainakin nyt olen jo siihen henkisesti valmistautunut! :stick: Fyysisesti alkaa paikat olee aika kipiät, mutta kuuluu asiaan..
 
Ya-kontrollissa käyty tänään. Paikat oli sen verran vielä epäkypsät ja kaulaa vähän jäljellä ja vauvalla kaikki hyvin että vielä pitää odotella. Seuraava polikäynti on maanantaina kun 42+0 ja ke 42+2 viimeistään alkavat tekemään jotain jos ei ole vielä syntynyt. Olin pettynyt, mutta tiesin toki että eivät lähde käynnistelemään, pessimisti kun olen. Toisaalta hyvä että vielä sai mahdollisuuden jos alkaisi luonnostaan, mutta en tiedä kun tulee vain noita kivuttomia supistuksia jotka eivät näytä tekevän yhtään mitään kohdunkaulalle.
 

Yhteistyössä