Millon tytölle korvikset?

Jos ootte laitattanu aikaisin niin miksi? Onko lapsi pyytänyt vai ihanko ite ootte päättäny laitattaa? Miks ei vois laitattaa pienellekin tytölle? Mitä haittaa? Mul 3,5v tyttö ja haluaisin laitattaa ihan vaan "söpöyden" kannalta, mut en sit tiiä onko sen arvoista. Toisaalta luultavasti tyttö haluaa kuitenkin korvikset joskus 6-7v niin eikö tuo olis sama jo laittaa? Turhamaista, mut kunhan kyselen. Miten pienet tytöt on ottanu asian?
 
Mun mielestä se on lapsen päätös eikä vanhemman tulis koskaan pelkän ulkonäön vuoksi silpoa tai rei'ittää lastansa. Ihan sama sattuuko se yhtään tms. Mulla ei ole koskaan ollut yhtäkään reikää missään ja oon ihan tyytyväinen asiantilaan. En ymmärrä miksi automaattisesti pitäisi olettaa, että lapsia haluaa kuitenkin jossakin vaiheessa reiät. Kai se sitten kertoo haluavansa ku haluaa ja sitten on äidin ja isän tehtävä katsoa onko lapsi tarpeeksi kypsä sellaiseen.

Vaikka asiaa kuinka kiertelisi ja kaartelisi niin korvien lävistäminen kuuluu samaan kastiin muun silpomisen ja rei'ittelyn kanssa...
 
äop
Mun mielestä kouluun kun lähtee, saa itse päättää haluaako korvikset vai ei. Siinä vaiheessa ehkä tajuaa että sattuu jonkun aikaa ja pitää putsata jne. Ja ehdottomasti pitää lapsen ITSE saada päättää tollanen "turha" asia, ei ole muilla oikeutta sellaseen päätökseen!
 
h
Meillä tyttö alotti pyytämisen joskus alle 5v-vuotiaana. Lupasin et saa 7 v lahjaksi. Niinpä sitten alkuvuodesta sai :)
Nuoremmat tytöt on pyytäneet kanssa, mutta tyytyvät vastaukseen et saavat kanssa 7v lahjaksi :)
 
vieras
Muistakaahan sitten, että lävistykset tulee aina laitattaa asiantuntevalla lävistäjällä, joka tekee ne steriilillä neulalla! Lävistysten teko ampumalla on todella epähygieenistä eikä ollenkaan suositeltavaa.
 
mirette
meillä kaikki 4 tyttölasta saivat reiät korviin siin 2-4 vuotiaina...yhtään ei itkuja tullut keneltäkään!! hyvin parantuivat kaikilla nykyaikaisten muoviensikorvisten ansiosta! ja nuorin nyt 3vee haluaa jo vaihdellakin niitä.
 

Yhteistyössä