Millon olette alkanut tuntea sikiön liikkeet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja outo harmaa:
Ekasta joskus rv 17-18 aikoihin.
Tokasta rv 9+ (Mikä tosin oli poikkeava raskaus ja selviskin jälkeen päin, että poikkeavissa raskauksissa liikkeet alkaa tuntua epätavallisen aikaisin.)

Nyt kolmas raskaus ja rv 11+ ja vielä ei tunnu.

Rv 12 jälkeen kai on normaalia jo tuntea liikeet jos kyseessä on toinen tai kolmas tai jne. raskaus.

Saanko udella että miten poikkeava raskaus?
Itselläni nämä vauvan liikkeet nimittäin alkoivat tuntua kovin aikaisilla viikoilla:/

En millään tavalla halua pelottella sillä tämä kokemani (ja muutenkin tämmöset) on todella harvinaisia mutta niitäkin tapahtuu kuten nyt mulle.

Vauvallamme oli amnion band syndrooma. Mm. vatsapeitteiden massiivinen sulkeutumishäiriö ja vauva oli kaikesta siitä mikä masusta oli ulkona (mm. suolisto, maksa, perna, vatsalaukku) kiinni sikiökalvossa eli kiinni mun kohdussa, ei päässy liikkumaan. Siks tunsin liikeet heti kun alkio/sikiö alkaa vkolla 9+ liikkumaan.

Voi nöttiäinen:( Paljon onnea tulevasta tulokkaasta ja tulevalle rouvalle:)

Katsoin profiilisi..Kovia olette kokeneet.Halaukset sinulle:)
Näkyikö nuo jutut sitten ultrissa,vai tulivatko yllätyksenä?Anteeksi kun utelen varmasti kipeästä asiasta.

Kiitos. Aika ja tämä uusi raskaus auttanu surutyössä, vaikka kova pelko päällä että tämäkin viedään. Täytyy vaan toivoa parasta.

En nyt oo ihan varma kumpi verikoe (nt-ultranyhteydessä otettu vai vkolla 15 otettu) hälyytti. Sen perusteella tutkimuksiin = ultraan, jossa selvis kaikki. Sen jälkeen lapsivesipunktio mutta se oli puhdas. Että ihan pelkät ultrat riitti tilanteen selville saamiseksi, lopullinen diagnoosi ruumiinavauksen avulla.
Jos en olis käyny noissa verikokeissa, niin kaikki olis selvinny vasta rakenne-uä:ssä.

Onnea nyt vielä kovasti tähän raskauteen.Tämmöinen jotenkin aina kolahtaa,itse kun on kuitenkin päässyt suht helpolla,mutta kuitenkin sitä pistää miettimään että miksi näin käy.

Meillä ei ultrassa ole näkynyt mitään poikkeavaa,vauvan vatsan ympärys oli vain mielestäni aika suuri.Lääkäri ei oikein sanonut juuta eikä jaata.
Liikkeet tosiaan alkoin tuntea rv11.Siksi nyt vähän huolestuttaa
Nt-ultrassa en käynyt.

Onnea nyt vielä kovasti tähän raskauteen.Tämmöinen jotenkin aina kolahtaa,itse kun on kuitenkin päässyt suht helpolla,mutta kuitenkin sitä pistää miettimään että miksi näin käy.

Meillä ei ultrassa ole näkynyt mitään poikkeavaa,vauvan vatsan ympärys oli vain mielestäni aika suuri.Lääkäri ei oikein sanonut juuta eikä jaata.
Liikkeet tosiaan alkoin tuntea rv11.Siksi nyt vähän huolestuttaa
Nt-ultrassa en käynyt.

Kiitos. Mullakaan ei nt-ultrassa vielä havaittu mitään poikkeavaa, tosin lääkäri näki siellä jonkin kalvon/paksuuntuneet seinämän. Sit kun vkolla 16+0 menin veriseulan hälyytettyä uuteen ultraan ni selvis, että se nt-ultrassa nähty kalvo oli tuo amnion kalvo. (Tai jotenkin näin sen ymmärsin.)

Mutta siis mitään muuta nt-ultrassa ei nähty ja tarkistusultraan mennessäni lääkärikin epäili, että josko seula ois vaan hälyyttäny turhaan ku ei siel nt-ultrassa mitään havaittu. Mutta olipas siellä sit vähän kaikki vinksallaan. :(

Niin, mä en enää asu siinä lasipallossa että ei meille mitään pahaa tapahdu vaan muille. Ja vaikka tiedän että on miljoona kertaa todennäkösempää että kaikki menee hyvin ja syntyy terve lapsi, niin mun mielessä nuo todennäkösyydet tämän tapahtuman myötä on heittäny härän pyllyä ja tuntuu et on suorastaan mahdottomuus saada terve lapsi. Vaikka todisteitakin jo on, tuo ihana esikoinen. :heart:

Monesko raskaus sulla on menossa?

Varmasti pyöriin kaikenlaista mielessä.Ainahan nuo valitettavasti jonku kohdalle osuu.Sitä vain odottaa kertaa että se napsahtaa omalle kohdalle.
Jotenkin olen pelännyt tämän raskauden kohdalla niin paljon enemmän mitä esikoisen,eipä siinä kyllä mitään pelättävää ollutkaan.On vaan ollut niin erilaista,ja jotenkin paljon huonompi palvelu neuvolassa ja ultrissa,että pelottaa ja huolestuttaa.Mihinkään ei saa kunnon vastauksia.Ei edes arkipäiväisiin kysymyksiin raskaudesta,kaikkiin on pitänyt hakea vastausta palstalta tai ystäviltä.
Toinen raskaus on siis nyt menossa la ihan käsillä.Tän kuun viimenen:)Jännittää ja pelottaa

Yhteistyössä