Millon laitatte jouluvalot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Marraskuun lopulla. Ei tunnu joulu miltään, jos joulukrääsät asettelee paikoilleen jo lokakuussa...

MITKÄ JOULUKRÄÄSÄT??? Siis ulkovalot ja kyntteliköt??? Mun mielestä ne on pimeän ajan valoja. Otatko itse ne pois heti kun joulu loppiaisena päättyy??

Ei mun mielipiteestä nyt noin tarvii hernettä nenuun vetästä..ja juu, otan jouluvalot pois, kun joulu on ohi =)

Mietin just eilen että nythän ois hyvä laittaa kun on vielä hyvä keli ja sytyttää sit vasta myöhemmin, mutta sit alkoi nää sateet että se siitä, taidan odottaa pakkasia, marraskuun lopussa mulla on vapaa viikko joten silloin ajattelin pestä ikkunoita ja laitella sisävalot kondikseen. Niin ja tehdä suursiivouksenkin valmiiksi, joulukuussa kun on muutakin puuhaa kuin siivota kaappeja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Marraskuun lopulla. Ei tunnu joulu miltään, jos joulukrääsät asettelee paikoilleen jo lokakuussa...

MITKÄ JOULUKRÄÄSÄT??? Siis ulkovalot ja kyntteliköt??? Mun mielestä ne on pimeän ajan valoja. Otatko itse ne pois heti kun joulu loppiaisena päättyy??

Ei mun mielipiteestä nyt noin tarvii hernettä nenuun vetästä..ja juu, otan jouluvalot pois, kun joulu on ohi =)

Ok. No sitten. Kun mä ajattelen ainakin, että ne sellaiset ulkokuusiin asennettavat valot tms. jutut on niinkun tarkoitettu tyyliin marras-tammikuun loppu. Sen ymmärrän, että kyntteliköt ja joulutontut otetaan loppiaisena.

Vielä lisään, että laitan marraskuun alussa ihan senkin takia, kun asutaan täällä pöheikössä, niin tuo valoa tänne. Ei ole katuvaloja, mut naapureita on =) . Lähimmät katuvalot on tossa pieni pätkä n. 200m päässä.
Eli valoa ja toiseksi laitan siksi, kun vaikka ne laitetaan marraskuun alussa, niin tenavat märrästää loppiaisena silti, kun jouluvalot ja hilpetöörit otetaan pois :xmas: , joten saavat nauttia vähän pidempään =)

Kaupoista ei löydy ainuttakaan pihavaloa jossa lukisi niiden olevan JOULUvalot.

Kun pimenee, laitan pihavalot. Ihan parin viikon sisään siis. Kynttelikötkään eivät ole JOULUkynttelikköjä vaan ihan kynttelikköjä, kuten tavallisia kynttilöitäkin poltellaan pimeällä, niin kyntteliköitäkin.

Marraskuussa meillä tavallisesti laitetaan valaistusta sekä pihalle että sisälle kynttelikköjen muodossa.

JOULUkoristeet sitten joulukuussa ja ne otetaan loppiaisena pois.

Alkuperäinen kirjoittaja tintti:

Kun pimenee, laitan pihavalot. Ihan parin viikon sisään siis. Kynttelikötkään eivät ole JOULUkynttelikköjä vaan ihan kynttelikköjä, kuten tavallisia kynttilöitäkin poltellaan pimeällä, niin kyntteliköitäkin.

Marraskuussa meillä tavallisesti laitetaan valaistusta sekä pihalle että sisälle kynttelikköjen muodossa.

Oi ihanaa, sinä luit mun sekavat ajatukseni ja puit ne selväksi kieleksi. Tänks, tätä mäkin hain takaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tintti:

:D Hauska... Miellän ne ulkovalosarjat enemmän jouluun kuuluvaksi kuin pimeästä syksystä valoisaan kevääseen kuuluvaksi. Kyntteliköt on taas minusta ehdottomasti jouluvaloja! :D

Pihavalot meillä palaa sen sijaan jo heti kun alkaa pimenemään, ja nehän taas ovat ihan eriasia kuin ulkovalosarjat... :xmas:

Kyllä minusta on jotenkin vaan ollut hassun näköistä, kun eräässä talossa on palanut joka ikkunalla kyntteliköt jo lokakuun alusta. Ihan joulu olo on tullu... Naapurissa sen sijaan on ollut läpivuoden kyntteliköt ikkunoissa, mutta ne ei ole vielä palanu, eikä niistä ole tullut jouluinen olo... :D

mie ajattelin laittaa sisälle valoja jo ens viikonloppuna, tähtiaiheisia lähinnä. eivät mun mielestä oo erityisen jouluisia. varsinaiset jouluaiheiset valot (kuusenmuotoinen valokuvio,kynttelikkö ym) laitan vasta joulukuussa. mutsin alakerran naapuri oli laittanu kyntteliköt ikkunoihin jo pari viikkoa sitten.. :whistle:

Marraskuussa pikkuhiljaa alan niitä laittamaan.
Jokainen saa laittaa silloin ku huvittaa. Mulla on ollut lyhdyssä valot jo pitkään, mutta havuköynnöksen missä on valot ajattelin laittaa vasta parin viikon päästä.

Pihalle on tässä jo ollut tarkoitus laittaa pienet kirkkaat valot palamaan. Ikkunoissa on ikkunavalot (sellaiset roikkuvat pallot). Kumpiakaan en pidä varsinaisina jouluvaloina, vaan palavat pimeään vuodenaikaan. Joulukuussa vaihdetaan ikkunoihin jouluisemmat valot.

Mun tekis mieli laittaa sisälle jo joku "valonauha", ei siis mitään joulupukki juttuja tai kynttelikköjä. Ehkä maltain kuitenkin nyt vielä. Täällä meilläpäin asuu yksi perhe, joilla on valehtelematta monet valot kaikissa talonsa ikkunoissa, niin sisä kuin ulkopuolella. Ja vielä pihalla olevissa puissakin. Suorastaan koko talo loistaa.

Yhteistyössä