milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mehua?

Vieras
Minkä ikäselle ootta alottanu mehun juottamisen? en tarkota että sitä pitäs jatkuvasti tarjota vaan nyt ollaan kipeenä ja vesi ei oikeen uppoo ja tarttis kumminki sitä nestettä. Joo joo, menee hampaat ja tietenkään ei kannata antaa mitään makeeta kun ei osaa sitä odottaakkaan... plää, plää, plää. mutta nyt en halua moraali saarnaa vaan käytännön kokemuksia

En ole alottanut, mutta Nestlellähän on suht nuorille (olikohan 6kk??) mehuja valikoimassa. Eihän mehu ole oikeastaan kun laimennettua hedelmäsössöä, joten tarpeen vaatiessa voisin juottaa tolle omalle 5kk tytölle... Kandee ehkä katsoa millä makeutettu yms...
Toisaalta jos pieni on kipeä, niin sokeriakin tarvitaan, eli käviskö ""mikätahansa""???

Meidän poitsuraukka (9kk) on nyt ollut viikon kipeänä, yskii, nenä vuotaa, oksentelee, vatsa löysänä... Ei ole koskaan tykännyt maidosta, ja nyt sitä ei meinaa saada alas millään, vaikka nesteen saanti olis tärkeää. Olen siis yrittänyt saada juomaan laimeaa marjamehua. Mummon tekemää, sokeritonta, mihin lisään itse hieman sokeria. Tai sitten ehkä voisi laimentaa tavallista omenatuoremehua, niihin ei lisätä sokeria (mehujuomissa on lisättyä sokeria ym., täysmehuissa ei). Katson myös, että nyt on neste tärkeintä. Antaisin itse mehua yli 5kk ikäiselle, jos on nestehukan vaara eikä vesi/maito kelpaa.

Tuoremehua vaikka vedellä laimennettuna voi antaa heti kun lapsi muutenkin söisi kyseistä hedelmää. Ei esim. omppumehussa ole mitään mitä ei ompussakin olisi. Kaupan ""hedelmäsoseista"" aika suuri osa on itse asiassa suurustettua mehua, kun purkin kyljestä malttaa lukea...

Yhteistyössä