milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaustesti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaustesti?

Vieras
:n voi tehdä? nettilaskurin mukaan nyt rv4+1 ja kp22/28? kun ei jaksa odottaa...on nii tunteet sekasin kun pelkään että onko tärpännyt vai ei, ja välillä on aaltomaista lievää pahoinvointia ja alavatsa turvoksissa ja tuntuu monenlaisia tuntemuksia ja rinnat on painavan ja oloiset kuin olisivat täynnä.. aargh.. no, mutta ydin tässä kysymyksessä kuitenkin ilmeisesti on, että milloin testin voi tehdä, ja onko se nyt sitten se apteekin testi joka on herkin? kiitos!!!<3 T:Anni

No yleensä kyllä testata kannattaa sillon kun menkkojen pitäisi alkaa ja miellellään jos jaksaa siitä vielä odottaa muutaman päivän yli. Ennen menkkoja ei kyllä testejä kannata tehdä. Liian herkkää testiä en suosittele koska olen kuullut ns. vääristä plussista, joka sitten myöhemmin muuttuu negaksi kun tuleekin varhainen keskenmeno. Apteekin oma testi on kyllä hyvä ja kätevä käyttää, mutta malta sinne menkkoihin asti ainakin. Itse olen aina tehnyt testin pari kolme päivää menkkojen oletetun alkamisen jälkeen ja kaksi plussaa elämässäni saanut ja molemmat mahan ulkopuolella jo =).

Ihmettelen hieman noita sun päiviä.. 4+1 ja kp 22/28.. . Ei mitenkään pidä paikkansa. Kp 29 kun on vasta rv 4+0. Testata voit ja kannattaa vasta sitten kun kierto on yli tuon 28 eli oletettu kuukautisten alkamis päivä on mennyt. Ensimmäinen vuotopäivähän on kp 1 mutta rv 0+0 kp 2 on vasta rv 0+1. Raskausviikot vaihtuu sinä päivänä kun kuukautiset alkoi. Mulla lakoi keskiviikkona 25.5. ja viikot siis vaihtuu aina keskiviikkoisin.

Toivottavsti auttoi jotain.

-SAnttu 18+1

Parasta on tehdä silloin kun kk:tiset ovat päivän myöhässä. Sitten sun ei tarvi tehdä uutta testiä sillä verukkeella, että ""jos ei vielä näkynytkään kun testasin niin aikaisin"". Ihan ystävällisenä neuvona :) vaikka kärsimätön varmasti olet.
Yleensä sorrutaan liian aikaisin testaamaan ja sitten pähkäillään, että jospa sittenkin oonkin raskaana ja jos testaan sit parin päivän kuluttua uudelleen... You know ;)
Apteekin oma testi on herkka, se reagoi 25 yksikköön. Netistä voi tilata Acon -merkkisiä testejä, jotka reagoivat jo 10 yksikköön, tulevat postin mukana parissa päivässä maksettuasi. Tsekkaa www.kotitesti.com

Iso kiitos!! voih..kun jaksaisi odottaa.. tälläistä täryyttämistä tämä nyt sitten on llmeisesti vielä ensi keskiviikkoon asti, esikoista yritämme, siksi kaikki niin uutta ja teto vähäistä. mutta kiitos teille!:)

Hyvä pointti tuossa edellä, sulla on rv3 jos on jotain.
Siis viimeiset menkkas alkoivat to 8.9. ja silloin aina torstaisin alkaa uusi rv jos olet raskaana. 15.9. olis rv1 (alkiota ei vielä edes olemassa), 22.9. olis rv2 (eli tod. näk. hedelmöittyminen) ja nyt 29.9. olis rv3 (eli alkio voisi olla kiinnittynyt).
Malta vielä viikko!

Eipä kestä Anni, kunhan aikani kuluksi surffailen kun työt on pulkassa ja kohta kotia lähtö :)
Tiedän tuntees, ite juuri viime viikolla testailin plussan. Testasin muuten just sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Yhteistyössä