milloin voisin tehdä luotettavasti raskaustestin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pillli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pillli

Vieras
en nyt oikeen tiennyt että mistä tätä kysyä, mutta kysympä täältä!

epäilen että olen raskaana, mutta koska menkkani ovat hieman
epäsäännölliset, mietin että milloin voisin testin tehdä luotettavasti?
viimeksi kuukautiseni alkoivat 3.11, sitä ennen 23.9, eli
tuossa on aika iso väli.. nyt on siis 5.12, ja ajattelin että pitäisikö
varmuuden vuoksi malttaa vielä ainakin viikko, ennen
kuin testin teen?
 
Sulla oli siis tuo edellinen kierto 41 päivää, mikä sitä edellinen oli? Monilla saattaa kierto olla säännöllisestikin jotain 35 päivää tai yli. Jos sulla on taipumusta pitkään kiertoon, testi ei välttämättä ole vielä luotettava koska sulla on vasta kiertopäivä 33 nyt menossa. Toki, voi olla että herkkä testi jo näyttääkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pillli:
ovulaatio on mahdollisesti ollu n. 1.5 viikkoa sitte, mutta siitä ei kyllä ole täyttä varmuutta..

no sitten kannattaa testata muutaman päivän päästä. voithan sä nytkin kokeilla mutta ei välttämättä oo kovin luotettava.
 
tuota 23.9 ennen menkat olivat 25.8, eli kierto heittelee aika paljonkin..
ehkä pitää vielä ainakin viikko odottaa, mutta kun ei tahdo malttaa!
sitä kokoajan miettii että jos olenkin vain luulotautinen, jos suurentelen "oireitani" päässäni yms,
ja olisi hyvä saada varmuus!:D
viime viikolla olin viisi päivää pienessä kuumeessa ja lämmössä, lämpö heitteli 36.9-37.3 välillä,
kokoajan on etova olo, eilen jopa oksensin. minulla on myös selkä ollut ihan sairaan kipeä, voiko liittyä asiaan? voiko mahdollisen raskauden näin alussa jo tulla tälläisiä oireita?
 
voisiko johtua raskaudesta vai mistä, kun toisesta rinnasta kun puristaa, tulee pari
tippaa valkoista eritettä... mahdollisuushan voi myös olla se että en ole raskaana, ja
minulla on vain jotain kauheita hormonihäiriötä meneillään...
help!
 
ja vielä sellaista, että joku sanoi joskus että raskaustestin voi tehdä mahdollisesta hedelmöittymisestä kymmenen päivän päästä, pitääkö paikansa?!
mielipiteitä asiaan!
 
sovittiin miehen kanssa että teen testin sunnuntaina, eli sinne asti pitäisi jaksaa oottaa!
toki tulen kertomaan tänne sitte että miten kävi:)
ja jos sunnuntaina näyttä negaa, varmaan viikon päästä teen uudellee, jos menkat ei oo alkanu, ihan varalta vaan.
kokoajan tuntuu siltä että menkat alkaa, kolmesti jo pitänyt vessassa käydä tarkistamassa asia:D

luin muuten jostain, että alkuraskaudesta saattaa alkaa hikoilemaan enemmän, ootteko te kuullut tommosta?
minä en normaalisti hikoile ollenkaan, ja nyt oonki nauranu miehelle että varmaan vaihdevuodet tulossa, ku semmosia kuumia aaltoja:D (en oikeasti ole ihan vaihdevuosiikäinen!)
ja aamulla haisin hielle, yöllä vissii hikoillu nii paljo. hyi.

 

Yhteistyössä