Milloin voi testata?

Hei!

Kysäisenpä täältä, jos joku fiksumpi tietäisi. Eli imetän edelleen, eikä kuukautiset ole alkaneet. Synnytyksestä puoli vuotta. Tuossa puolitoista viikkoa sitten ei käytetty ehkäisyä yhdynnässä, ja nyt mietin, että milloin voin tehdä raskaustestin niin, että tulos olisi jo suht luotettava. En halua testata liian aikaisin, että se ei johda harhaan. Kierrosta mulla ei siis ole hajuakaan, en tiedä yhtään mihin aikaan kuukaudesta mulla pitäisi olla menkat.

 
:wave:
moikka!
mitäs teille!!??
sinäkin täällä kuume puolella...onko ihan kuumetta vaikos tjot menoa?

hui tohon testaamiseen en kyll oikeen osaa sanoa mitään...
tietty jos oikeen varman päälle ni jos aattelis ett sulla olis tärpännyt ni siitä reilut pari viikkoa ni vois näkyä...

pähkäilee hän..

 
marjonetti
Eikös herkimmillä testeillä voi todeta raskauden jo kymmenen päivää hedelmöittymisen jälkeen? Mutta varmaan kai ainakin pari viikkoa tuosta tapahtumasta kannattaisi odotella, jos et tahdo liian aikaisin testata.
 
Moi!

Kiitos vastauksista. Niin, siis menkat ei ole alkaneet, eli siksi ei hajuakaan koko kierrosta.

Pamu k: Ihanaa, törmätä taas täällä :) Nyt ei kyllä ollut tarkoitus vielä lisää tehdä, mutta unohtui vaan koko ehkäisy. Kolmesta haaveillaan, mutta on ollut aika rankkaa parisuhteessa viime aikoina pienten lasten ja rakentamisen yms. kanssa, joten en nyt olisi toivonut kolmosta tähän tilanteeseen. Mutta tjot, en pystyisi kyllä keskeyttämäänkään. Tosin mun pitää nyt ensin tarkistaa asia myös lääkäriltä, mulla tuli nimittäin lihasvaurio viime sektiossa, joka pitäisi korjata ensi keväänä, en tiedä miten mun kroppa kestäisi raskauden. Joten jospa nyt ei olisi tärpännyt :/ Inhottaa sanoa näin täällä, kun toiset toivoo kovasti raskautta...Anteeksi :(

Mutta merkkejä on ollut, kuvotusta ja väsymystä, mutta voi toki johtua jostain muustakin...Pitänee kipaista huomenna apteekkiin ostamaan testi, onhan tuosta jo pari viikkoa aikaa.
 
Mulla vähän samanlainen tilanne. Tyttö n.5kk vanha ja kahet menkat on jo ollu. Mut kaks viikkoo sitte sattu pieni moka ja nyt on olo ihan samanlainen ku vuos sitte.
Huono olo pitkin päivää ja tytsy ku päikkäreillä ni mamikin nukkuu. Ja päikkäreitä en ole nukkunut sen jälkee ku laitokselta kotiuduttiin.
Taidampa kipasta apteekkiin käymässä.
 
voi näkyä plussa jo 8 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Vaikka menkkoja ei vielä ole alkanut, voi silti ovulaatio olla tapahtunut ja voi olla raskaana. Eli oikeastaan ainoastaan raskaustesti voi kertoa sen, oletko raskaana. Herkimpiä testejä ovat esim www.babyplus.fi:n erittäin herkkä, mammaksin tai aconin erittäin herkät. Omassa käytössä minulla oli jatkuvasti noita edullisia liuskatestejä, kun ehkäisyä ei käytetty esikoisen syntymän jälkeen. Nyt kun kuumeilen taas, on minulla käytössä babyplus.fi:n testit.

moonlight
 
juu-u...en uskalla testata millään. On ollut tosi kireää parisuhteessa tässä pari viikkoa, riidellään hirveästi enkä haluaisi juuri nyt joutua päättämään mitä teen, jos olenkin raskaana. Mies ei kolmatta vielä halua, koska taloudellisesti on tiukkaa ja muutenkin vaikeaa kahden pienen ja rakentamisen kanssa. Itsekään en lasta tällä hetkellä toivo, mutta en toisaalta voisi kuvitella keskeyttävänikään... Toisaalta helpottaisi jos saisi tietää, että ei ole raskaana, mutta entäs jos olenkin, mitäs sitten teen. Pelkään, että jos olen raskaana, enkä halua keskeyttää, niin ero tulee :'( Voi p*ka mikä tilanne! Mutta ei tästä voi kun itseään syyttää. Tosin miehelle sanoin ennen sekstailua, että meillä ei ole kortsuja, johon hän totesi, että ei haittaa...

Anteeksi ihan kauheasti tämä vuodatukseni, mutta en voi kenellekään asiasta puhua. Kaverit on kaikki joko raskaana tai yrittävät, eikä äitini ikinä ymmärtäisi keskeytystä. Miehen kanssa juttelu on ihan täysin pois kysymyksestä tässä tilanteessa. Voi että koen olevani maailmassa yksin juuri nyt...
 
Nyt sain sen testin tehtyä, ja onneksi näytti ainakin toistaiseksi negaa. Eli kyllä kivi vierähti sydämeltä...Pakko on testata uudestaan vielä parin viikon päästä ihan varmuudelta, mutta näyttäisi nyt, että säikähdyksellä selvisin. Tosin tähän parisuhteeseen pitää kyllä saada jotain järkeä, ei tästä näin tule mitään...
 
:hug:

hyvä näin ja testaa vielä jonkun ajan päästä niin voit olla varma.
ja muistakaa käyttää jatkossa jotain... :D
heh kuulostan ihan joltain tädiltä!!

niin ja asiolla on tapana järjestyä kävin miten kävi.
mullekin saa laittaa yt jos haluut.

palaillaan ja törmäillään vielä täällä...ollaan siis yhteyksissä.
Pamuk -->vuodelta 2005
:wave:
 

Yhteistyössä