Milloin voi mennä baariin olematta huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaaha

Vieras
Kysymys kuuluu, milloin olette menneet baariin tai muuten vain ottamaan rennosti lapsen saannin jälkeen? Varmaanki kun imetys on loppunut?Tuntuu että minun mies ajattelee että oon huono äiti jos ehdottaisin että kävisin rentoutumassa tai jotain :( Siis mulla ei ole mikään hinku jos joku alkaa kettuilla!!! :(

mä luulen, että se tunne on sun omassa päässä! jos sulla on normaali ja terve järkinen mies niin ei se rentoutumista sulta kiellä!
ja voihan rentoutua muutenkin kuin baarissa ,jos se sinne meno on sinusta "ahdistava"ajatus vielä.

miks pitäs olla huono äiti, jos haluaa lähtee tuulettuun? mun mielestä, jos lapsi on sen aikaa luotettavassa hoidossa ni lähtisin varmaan lapsen ollessa n. kuukauden ikänen. mut palstan mukaan et voi edes kauppaan lähtee ilman vauvaa..

Itse olen sitä mieltä ettö kun on hankkinut lapsia niin ei ole mitään menemistä baariin. Inhottaa kattoa kun vanhemmat on sunnuntai aamuna krapulassa kävelyllä vaunujen kanssa. Minkälainen esimerkki se sitten on lapsille, kun vanhemmat juo??? En ymmärrä suomalaisessa kulttuurissa sitä että EI OSATA KASVAA AIKUISIKSI!!!! ON SITÄ MUUTAKIN ELÄMÄÄ KUIN BAARITTELU!!!!!! jättäisitte jo ne teini-iän touhut ja keskittyisitte ihanaan perhe-elämään!!!!!!

Mä menen kun poika on 5kk. En olisi halunnut mennä aikaisemmin, enkä nytkään mene ryyppäämään vaan hauskaa pitämään noin muuten.

Luulen, että se on itsestä kiinni tunteeko itsensä huonoksi äidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Minkä ihmeen takia baariin rentoutuun?
siellä ei tasan tarkkaan rentoudu,olo on mitä kauhein sen jälkeen.

Kun mä olen baarissa tanssimassa ja laulamassa karaokea, juttelemassa ystävien kanssa ja juomassa muutaman oluen, niin se on kyllä mulle rentoutumista. Ja seuraavana päivänäkään ei oo huono olo, jos ei oo kitannut kaksin käsin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä äiti :):
Itse olen sitä mieltä ettö kun on hankkinut lapsia niin ei ole mitään menemistä baariin. Inhottaa kattoa kun vanhemmat on sunnuntai aamuna krapulassa kävelyllä vaunujen kanssa. Minkälainen esimerkki se sitten on lapsille, kun vanhemmat juo??? En ymmärrä suomalaisessa kulttuurissa sitä että EI OSATA KASVAA AIKUISIKSI!!!! ON SITÄ MUUTAKIN ELÄMÄÄ KUIN BAARITTELU!!!!!! jättäisitte jo ne teini-iän touhut ja keskittyisitte ihanaan perhe-elämään!!!!!!

Just näin! Vuoden äiti puhuu! Sitten ihmetellään ku äidit ovat burn out ja masiksessa, ku oma elämä heitetään romukoppaan ja eletään loppuelämä pelkästään lasten ehdoilla. Minun mielestäni se on sairasta!! On sitä OMAAKIN elämää oltava!!!!!

Hui kauhistus, minäkin olen käynyt "baareissa" (clubeilla, bileissä, keikoilla, mitä ovatkaan!) heti kun lapset ovat vauvoina nukkuneet hyvin yönsä eli 2-5kk. Ja käyn vieläkin 1-3krt/kk. ;) Tosin en juo alkoholia ollenkaan, vain tanssin ja vaihdan kuulumisia tuttujen ja ystävien kanssa. Pitäisi varmaan tyytyä tanssimaan olkkarissa ja tapaamaan kavereita leikkipuistoissa. :D

Lapsen saamisen jälkeen (1v1kk) en ole käynyt kuin pari kertaa kaupassa ja muutamia kertoja kampaajalla yksin, ilman lasta. Koska palasin töihin vanhempainvapaan jälkeen, niin lapsi on hoidossa jo päivät, joten yhteinen aika muutenkin on vähissä. En halua olla yhtään pakollista enempää lapsestani erossa, mutta oman jaksamisen vuoksi lomani alkaessa annan hänet ensimmäistä kertaa mummulaan yökylään. Itse olen suunnitellut tämän "vapaa" iltani, yöni ja aamuni vain lepäillä kotona nauttien siitä, ettei tarvitse olla vastuussa kenestäkään. Lapsen kanssa on ihanaa myös yksinhuoltajana, mutta harvakseltaan sitä toki tarvitsee aikaa ihan itselleenkin ja omille ajatuksilleen.

Yhteistyössä