Olenko huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoopo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoopo"

Vieras
Olenko nyt huono äiti kun siirsin 4kk ikäisen vauvan omaan huoneeseen? Nyt muutama yö tätä kokeiltu ja tuntuu, että koko perhe vauvaa myöten nukkuu näin paremmin. Huone on ihan meidän makkarin vieressä ja ovet molemmista auki, että varmasti kuulen jos herää (tai unissaan kahistelee).

Siirrettiin omaan huoneeseen siksi, että kumpikaan vanhemmista ei saanut nukuttua kun kuunneltiin milloin herää ja uskaltaako nyt kylkeä kääntää. Perhepedit ym. kokeiltiin pienenä, eikä siinä tullut uni kenellekään. Nyt tuli jotenkin huono omatunto kun anoppi ehti jo päivittelemään ja kauhistelemaan...

Hyvät yöunet on tärkeät niin lapselle kuin aikuisellekin. Jos ratkaisu teillä toimii niin ole vaan tyytyväinen äläkä välitä mitään muiden mielipiteistä.

No et todellakaan ole :) jos koko perhe nukkuu paremmin tuolla ratkaisulla niin hyvä:heart: Meillä taas nukutaan kaikki paremmin kun vauva on vieressä. Se mikä toimii toisella niin ei välttämättä toisella :D ja anna anopin kauhistella....

Et ole. Meillä tehtiin myös noin. Tosin mies ei häiriitynyt lapsesta vaan minä. Mä käytännössä valvoin yöt - olen niin surka nukahtamaan uudestaa jos yöllä vähänkin herään. Tuota olin jo ennen lastakin. Kun vauva nukkui vieressä olin kokoajan hälytystilassa, varoin liikkumistani. Kun vauva oli pinniksessä meidän vieressä, heräsin jokaiseen kyljen kääntöön tai vaikkapa vaan paukkuun.

Sitten kokeilimme toiseen huoneeseen siirtoa - ja siitä löytyi ratkaisu. Vauva oli hyvä uninen eikä se muuttunut siirron myötä mihinkään. Meillä kanssa oli viereissä huoneessa, ovi auki ja vielä itku hälärin päässä. Kuitenkaan ihan jokainen tuhahadus ei kuulunut.

Eli täällä toinen huono äiti. Vaikka me olemme huonoja ;) olemme sen verran fiksuja että tiedämme mikä omalle lapselle on parasta. Se meinaan on tarpeeksi levännyt äiti.

Et ole. Vauvat (ja vanhemmat ovat erilaisia. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Huono äiti olet, jos et tee niin kuin uskot itse olevan vauvalle parhaaksi, vaan kuuntelet anoppiasi.

En koe olevani sitten taas mikään super äiti kun vauva nukkuu meijän huoneessa ja esikoinen siirty 2v omaan huoneeseen. Itse olen hyvä nukkuja ja pidän tästä tyylistä siksi ettei mun tartte nousta kokonaan ylös tissittämään. Mutta mikäli olisin huonouninen voisin hyvin toimia niinkuin sinäkin :)

Jokainen meistä tekee just niinku parhaalle tuntuu. Jokaisen on oma elämä, mä en ite edes noteeraa jos anoppi olis toista mieltä meijän ratkasuista.

Jokainen tyylillään. :) Meidän 1v nukkuu meidän makkarissa,koska hänelle ei ole edes olemassa omaa huonetta. Eli nukku meidän makkarissa useamman vuoden. Iltatähtemme oli yllätysvauva,joten talo on mitoitettu kahdella lapselle omilla huoneilla :)

Yhteistyössä