Milloin viimeistään plussa herkkään testiin?

Tätiä odottavan aika on pitkä ja kummallisia ajatuksia nousee mieleen...
eli:

Eilen oli 13. päivä oletetun oviksen jälkeen (ovispäivän "laski" fertilityfriend.com selkeän lämmönnousun ja ovislimojen perusteella).

Aamulla tein italialaisen merkin herkän (25mIU/mL.) raskaustestin, ilmeisesti Suomessa Apteekin oma raskaustesti vastaa tätä herkkyystasoa. Silloin oli siis kulunut n. 12 kokonaista päivää oviksesta ja sitten tuo yö kolmannestatoista päivästä.

Testi oli, yllätys yllätys, negatiivinen. Itse olen käynyt enkunkielisillä sivuilla, joissa puhutaan 13 dpo arvoista, ja niiden mukaan pienimmätkin arvot olisivat jotain 27 mIU/mL luokkaa, tosin veritestinä.

Eli onko verestä mitattavan hCG -hormonin arvo sama, mikä löytyy virtsasta. Eli olisko 13 päivän aamuna jo pitänyt tulla noin herkällä testillä plussa, vai voisiko itku muuttua iloksi vielä parin päivän päästä?

Mun on turha puhua mistään raskausoireista, kun PMS+ paha luulotauti aiheuttavat kaikenlaisia oireita joka kierrossa...

Eli testasinko liian aikaisin, vai olisko testin pitänyt olla positiivinen jo päivää/kahta ennen olettetujen kuukautisten alkua?

Varmaan täti tupsahtaa kylään vielä illan kuluessa, mutta kun ei tässä muutakaan tekemistä ole kuin toivoa turhia, niin olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa (edes heittämään turhat toiveet kaatopaikalle, jos ei muuta :D)

:xmas: :wave:
 
Heippa,

Poikkesin tänne kurkkaamaan ja ajattelin vastailla... Mulla silloin 14 päivää oviksesta herkällä testillä (herkkyys kympin luokkaa) tuli vielä haamuksi laskettava viiva (selkeä kylläkin, mutta huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva). Tuolla 25:lla tuli vasta jonkin ajan kuluttua, tosin en sitä alkuun koittanutkaan, kun tuossa herkemmässäkin oli aikaisemmin vielä testiviiva haaleampi kuin kontrolliviiva.

Eli en osaa sanoa, milloin ois viimeinen aika, mut tuolleen mulla (no ja sit en pelottele, mut saattaa toki olla, et mulla se hormoni nousi alussa hitaammin, koska raskauskin sittemmin osoittautui tuulimunaksi).
 
kiitos kärppänä heinälatoon, just kokemuksia toivoinkin teidän kirjoittavan, ja tietty jos jollain on osoittaa jokin tieteellinen artikkeli luulosairaista vauvakuumeisista testaajista, niin siitäkin olen kiitollinen :D Mua aina niin naurattaa toi sun nikkis! :LOL:
 
testasin dpo14 apteekin omalla ja silloin siihen tuli haamu, dpo12 testasin jo, mut sillon oli erittäin herkkä testi eli kympin luokkaa oleva ja siihen tuli haamujen haamujen haamu eli ERITTÄIN hailakka, eka mietin oisko voinu olla vaa varjo tai vaa viivanpaikka kun nii haalee oli mut kotitesti.fi:n herkkiin liuskatesteihin en aiemminkaa ollu saanu minkäänmoista viivanpaikkaa ni aloin miettiä et no jos oon raskautunu :) Eli toivotaan ny parasta et sullaki ois et se ei vaa viel näkyny testissä!! =) :heart:
 
se voi hyvinkin olla :LOL: ja dpo 13 testasin myös sil erittäin herkäl testillä ja sillo viiva ol vähä paremmi erottuva mut täysin haamu sekin. Ja sillo ko haamun sain apteekin omalla ni sitä ennen aamulla olin saanu predictorilla negan, se kun ei taida kovin herkkä testi olla.. sit vko siit ku menkkoje ois pitäny alkaa ni predictorki näytti vahvaa viivaa :D En sit tiiä mis vaihees siihe ois haamua alkanu ilmestyy ku en testaillu :p
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulla näkyny kumpanakin kertana aika myöhään raskaustestissä, eli apteekin omassa testissä, ja silloinkin suht haaleana, mutta on muksut syntynyt 9kk myöhemmin, eli vissiin ihmisestä kiinni toi hormonien toiminta..tai sillee.Nyttenkin ei apteekin antanu juuri mitään näkyviin kun tein testin apteekin omalla sinä päivänä kun tädin olisi pitänyt tulla. Näkyi kans sellanen varjo tai sellanen, mutta kolme päivää myöhemmin tein herkällä ja silloin näku heti selvä plussa. Ei tosin yhtä vahva kun kontrolliviiva, mutta ihan selvä oli.
 
Miracle, kiitos +++puhureista, otetaan mielellään vastaan :D

jännä: satutko muistamaan minä kp:nä testasit tai siis testasitko negaa silloin, kun kuukautisten ois pitänyt alkaa?
muoks. siis tarkoitin niitä aiempia raskauksia?

Kun tos apteekin omas pitäis olla sama herkkyys kuin mun testis... :whistle:
 
Lentoemo-76; onkos sulla minkälaisia oireita? Mulla tunne etten olisi raskaana..viimekuussa olin aivan varma että olin raskaana..ja sitten se täti kurvasi paikalle..kyllä harmitti vaikka ei edes yritetty tosissaan viime kierrossa :(
Nyt ei uskalla edes toivoa..
 
Aurora72, mulla on joka kierrossa (paitsi viime kierros, joka oli täysin oireeton ja lyhyt muihin verrattuna, eli vain 30 päivää) oireita vaikka muille jakaa!

Kauheaa juilimista ja nippailua, jopa niin, että ellen ole raskaana, pelkään, että mulla on endometrioosi :/

Rintoja särkee välillä, vaikkei niihin edes koskisi, ikeniin sattuun ja nenä on tukossa. Muutenkin on sellainen olo, että pian sairastun, mutta enpä sitten sairastukaan :snotty:

Niin ja mulla on ihan hirveä väsy...
 
Juu, olen asunut saapasmaassa jo pian 11 vuotta... Mamma mia! :D Tuota sarjaa en tunne, mutta kattonkin telkkaria tosi harvoin, varmaan siksi, että roikun täällä kaiket illat vertailemassa oireita :LOL:

Mäkin olin pari kiertoa sitten ihan varma, että nyt tärppäs, kun oli niin hurjia oireita, mutta nyt oon alistunut siihen, että nää oireet on vain mulla PMS-oireita. Pystyn kyllä näköjään kehittelemään "uusia" oireita joka kiertoon!

Totta puhuen täs kierros noi nippailut ja juilimiset on olleet erilaisia kuin aiemmin, koska ennen tuntuivat vain yhdelä puolella ja täs kierros ekaa kertaa tasaisesti kummallakin puolella. Ja vaikka ikenet on ennenkin olleet arat, niin nyt ne on kipeät, sama juttu, mitä rintoihin tulee.

Väsymyskin on rankempaa kuin aiemmis kierrois, mutta saattaa johtua siitä, että olen tosiaan ehkä vilustumassa... :snotty:
 
Löysin "toivorikasta" tietoa enkunkieliseltä sivulta:

Early hCG Levels

Q: What is the blood hCG in early pregnancy and how does it relate to the urine hCG values and my HPT?

A: The home pregnancy test checks your urine for the pregnancy hormone hCG. The urine hCG values are usually lower than the blood (serum) hCG values. For example, if your serum hCG is 40 mIU/mL, which is normal for 15 DPO, then your urine hCG would be expected to be much lower. A urine pregnancy test with 25 mIU sensitivity would probably be negative even though you are pregnant. Here are the serum hCG values for singleton pregnancies: Average mIU/mL (high-low)

* 14 DPO: 48 119-17
* 15 DPO: 59 147-17
* 16 DPO: 95 223-33
* 17 DPO: 132 429-17
* 18 DPO: 292 758-70
* 19 DPO: 303 514-111
* 20 DPO: 522 1690-135
* 21 DPO: 1061 4130-324
* 22 DPO: 1287 3279-185
* 23 DPO: 2034 4660-506
* 24 DPO: 2637 10000-540

Eli siis veressä tuon mukaan hCG-hormoni on väkevämpää kuin virtsassa, voi olla normaalia, ettei virtsasta saa positiivista testiä 15 DPO 25mIU/herkällä testillä, jos veressä hCG-arvo on ollut ihan normaali 40mIU/mL

Toivossa on hyvä elää :LOL:
 
lentoemo... en halua lannistaa mut ko pelkään et sit sie puttoot korkialta jos se täti tuleekin.... :snotty: mut et tiedäkää kui paljo toivoisin et sie sen plussan nyte saisit mut arvelluttaa jotenkii et miten sie sit jos se täti tuleekin... Kun sie noin paljon ripustaudut niihi toivon rippeisiin.. ja toki se voi olla et sie ootkii ja hyvä vaa jos oot mut ettet sit liikaa pettyis jos et ookaa? (mietin vaa ku ite petyin pari kertaa mut oon semmone luonne et en kovin pahasti ku en hirmu stressiä ota oikeen mistään loppupelistä :p )
 
Niin ja oikeastaan täs on kait vastaus mun kysymykseen ;) :

HPT negative and Pregnancy

Q: I am 13 DPO and my HPT is negative. Could I still be pregnant?

A: Even with a negative pregnancy test on 13 DPO, there is still a chance that you are pregnant. About one-third of pregnant women test negative on 13 DPO. With a negative HPT on 13 DPO you still have an 8% chance of being pregnant.
Sometimes you could miscalculate when you ovulated and when you expect your period. Or implantation could have taken longer than expected.


Mutta kertokaa lisää omia kokemuksianne!!!
 

Yhteistyössä