Milloin viimeistään äitiysvapaalle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muu

Vieras
Kelan sivuilla luki että äitiysrahaa on mahdollista saada 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.
Onko minun siis pakko jäädä pois töistä viimeistään 30arkipäivää ennen laskettua aikaa? Ja onko minulla oikeus joka tapauksessa jäädä, jos haluan niin pois töistä juuri tuolloin?

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Kyllä saat jäädä lomalle kuukausi ennen La:ta, kuuluu normaaleihin työehtoihin.
En sitten tiedä siitä että onko "pakko"

siis tarkoittaako tuo kuukausi nimenomaan sitä että saan jäädä 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, jolloin myös tuo tuki alkaa?

Ei ole mikään pakko jäädä ä-lomalle 30 päivää ennen laskettua aikaa, voit jäädä myöhemminkin, jos sovit ta:n kanssa.

Sen sijaan on oikeus jäädä 30 pvää ennen, tätä ei voi ta estää.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Kyl mu ymmärtääkseni on pakko jäädä tuolloin. Tai sit vaikuttaa niihin äippäloman tuloihin vähentävästi jos ei jää tms. Voin kyl olla täysin väärässäkin :D

Tietääkö joku tästä lisää?

ps. kiitos kaikille vastaajille

Eli elä mu juttua siis totena ota, oon vaa tommost kuullu mut en tiiä oliko niin kovin luotettavalta lähteeltä ku kerra kaksplussalla oon kuullu :D Mut lisää vaa kommentteja tähän, josko joku tietäis jotain faktaakin? :wave:

Ei ole pakko jäädä. Itse oli töissä 5 päivää "yliaikaa", et sain yhden projektin kuntoon. Menetin noi päivät äippälomasta vain kokonaan, eli näitä päiviä ei voi säästää mihinkään.

Äitiysloma alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, varhennettuna 50 arkipäivää ennen, sen saa itse valita. Mutta töissä SAA olla vaikka synnytykseen asti, ei ketään pakoteta äitiyslomalle, ainut on että töissäoloaikana saa vaan minimi-äippärahan, ei palkan mukaan.

Yhteistyössä