Milloin velliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milana"

Vieras
Neuvolassahan ne suosittaa 4kk ikää, mutta olen kyllä kuullut joiden aloittaneen jo aikaisemminkin. Onkohan siitä haittaa, jos pikku hiljaa aloittelisi jo nyt 3 kk kohdalla? Jos mitään oireita tai mahavaivoja ei tule niin lisäisi sitten ilta-annosta pikkuhiljaa. Tuntuu että maito (imetys ja korvike) ei tahdo riittää, tai riittää kun tankkaa tarpeeksi usein yöllä, mutta kun ei saa tuon isomman lapsen takia sitten aamullakaan nukkua, herätys voi tulla jo kuudelta. Väsy alkaa olla, pitäiskö sitten vielä vaan odotella. Mietin siis maissi- tai porkkanavelliä. Esikoinen tosiaan alkoi nukkumaan yöt läpeensä, kun alkoi saamaan iltavellinsä, sitä autuutta odotellessa... Tosin, eihän se välttämättä toisen kohdalla samoin mene.

[QUOTE="mörkkis";23537840]miksi sitä pitäisi antaa? .[/QUOTE]

Eikös ap jo aloituksessaan kertonut, että miksi?
Mä en ole antanut omilleni (3) velliä ollenkaan, mutta olen kuullut monen aloittavan ne tuossa iässä ilman ongelmia. Voithan sä kokeilla jo nyt?

minkähän vuoksi suosituksena on ettei alle nelikuiselle saisi antaa muuta kuin maitoa?Tiedätkö ap?

No, varmasti siihen jokin syy löytyy kun tällainen suositus kerran on. Joten jos tiedät niin kerrohan toki. Mietin tätä vain sillä, kun olen tosiaan kuullut monien aloittaneen jo aikaisemminkin. Mutta tosiaan kun tämä suositus on kuitenkin olemassa, niin vähän mietityttää...

Aikaisemmin vauva söi öisin 3h välein, nyt menee välillä 1,5-2h välein ja saa vielä pullostakin ainakin kerran yöstä imetyksen päälle. Kumma kun nälkä vain on, päivällä kyllä vetelee unia yli neljäkin tuntia ilman lisätankkausta...

minkähän vuoksi suosituksena on ettei alle nelikuiselle saisi antaa muuta kuin maitoa?Tiedätkö ap?

No, varmasti siihen jokin syy löytyy kun tällainen suositus kerran on. Joten jos tiedät niin kerrohan toki. Mietin tätä vain sillä, kun olen tosiaan kuullut monien aloittaneen jo aikaisemminkin. Mutta tosiaan kun tämä suositus on kuitenkin olemassa, niin vähän mietityttää...

Aikaisemmin vauva söi öisin 3h välein, nyt menee välillä 2h välein ja saa vielä pullostakin ainakin kerran yöstä imetyksen päälle. Kumma kun nälkä vain on, päivällä kyllä vetelee unia yli neljäkin tuntia ilman lisätankkausta...

Meille lääkärissä suositeltiin kuopuksen refluksin takia kiinteitä jo kolmen kk iässä. Kun velleistä juteltiin sanoivat, että velli on ravitsemusarvoiltaan ihan samaa kuin korvike, ei pidä nälkää sen paremmin.