Milloin vauva viikoksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Numbus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
No jaa. En mainittavimmin kaipaa em. asioita. Eipä noita tullut pahemmin harrastettua ennen lapsiakaan.

Ei juma ja kehtaat paljastaa sen täällä??? Voi kun käy sääliksi sun miestä, kyllä seksi on yksi tärkeimmistä asioista!!!

Voi kun me ollaan molemmat tämmösiä. Kaikki ei ole niin seksuaalisia. Onneksi meillä on halut samalla tasolla. Jos ei olisi, niin silloinhan meillä olisi ongelma.

Otan osaa!

Ei kannata. ;) meillä ei kukaan kärsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Se taitaa vaan niin olla, että täällä näiden ruikuttavien mammojen miehiä ei kiinnosta lähteä vaimon kanssa kahdestaan mihinkään.

Minusta vaan on tyhmää olla itsekäs ja jättää pieni lapsi hoitoon, että saa miehen kanssa leikkiä lapsetonta.

Leikkiä lapsetonta? ootko sä ihna terve??? Tällä palstalla näyttää olevan sääntö, että kun lapsia tulee unohdetaan oma minä ja mies ja ennenkaikkea PARISUHDE!!!!!!

Ja sitten täällä ruikutetaan miten huonosti miehen kanssa menee, yhteys on kadonnut, mies käy vieraissa tai nyt sitä erotaan. Onpa KUMMA!!!! :headwall:

Niin tai sitten on kyse siitä, että on luultu, että se lapsi ei mitenkään muuta elämää. Sitä paitsi ei se paljon auta, jos vähän käy lomailemassa, jos arki ei muuten suju.

Lapsi on totisesti muuttanut elämää, mutta häntä ruvettiin yrittämään se asia tiedostaen ja miljuunasti ollaan puhuttu siitä, kuinka paljon parempaa elämämme on nyt kun olemme kokonainen perhe. Toinenhan meille on tulossa myös.
Ja harvemmin sellaisella parilla edes on halua lomailla kaksistaan jos arki ei suju. Eikä se loma tosiaan auta jos huonosti menee arjessa, siinä olet oikeassa. Mutta jos arki sujuu, ja lomallakin on romanttista ja ihanaa, niin takuulla se antaa potkua siihen arkeenkin ja omaan jaksamiseen. Näin ainakin meillä.

Tuskin kyse on arjen huonosti menemisestä, vaan pikemminkin äidin jaksamisesta, kiireestä, stressistä ja kaikesta kotityöstä ja rutiinista. Arjessa on yleensä kovin väsynyt iltaisin ja toisen huomioiminen jää vähälle. Lomalla voi ladata akkuja, nukkua pitkään kaksin ja huomioida puolisoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Sähän et sitä tiedä, kuten et mitään muutakaan minusta.

Kun taas sinä tiedät kaiken "palstamammoista" ja heidän näivettyvistä parisuhteistaan? :D

Tätä palstaa lukeneena, aika hyvä siivu näitä juttuja on tullut tavattua. Nimen omaan niitä näivettyneitä suhteita ja burn out-vanhemmuutta käsitellään useammassa ketjussa päivittäin, mutta tietyistä periaatteista ei luovuta vaikka ne oikeasti voisi hieman auttaa ja tuoda valoa arkeen...

No jaa. En mainittavimmin kaipaa em. asioita. Eipä noita tullut pahemmin harrastettua ennen lapsiakaan.

Ei juma ja kehtaat paljastaa sen täällä??? Voi kun käy sääliksi sun miestä, kyllä seksi on yksi tärkeimmistä asioista!!!

Voi kun me ollaan molemmat tämmösiä. Kaikki ei ole niin seksuaalisia. Onneksi meillä on halut samalla tasolla. Jos ei olisi, niin silloinhan meillä olisi ongelma.

Otan osaa!

Niin, eihä sitä osaa kaivata, mistä ei tiedä tai mitä ei ole koskaan saanut.

Jos et ole koskaan saanut kunnon seksiä, et osaa sitä kaivatakaan, kun et tiedä paremmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mutta kaipa rytkäätyksellä jotenkin on hankala olo tästä(KIN) asiasta, kun niin pitää melskata?

Mua vaan naurattaa nää ämmät joiden mielestä parit, jotka tekevät jonkun viikon matkan, ovat automaattisesti itsekkäitä jne. Ja aiheuttavat lapsilleen traumoja. En mä jaksa tätä palstan meininkiä.... Supermammat täällä ulisee niin että salot ja metiköt raikaa.

Mä luulen, että ne jotka täällä haukkuvat itsekkäiksi ja että lapsen paikka on 5-vuotiaaksi kotona äidin kanssa, ovat juuri niitä, ketkä haluaisivat matkalle kaksin miehen kanssa (jos he ovat miehen pystyneet tuolla asenteella pitämään) ja ovat helvetin kateellisia kun eivät pääse mihinkään ilman muksuja. Suurin osa sossun rahoilla eläviä yh-äitejä.

Tää on...no tätä. Miksei sitten saa olla eri mieltä teidän kanssa? Jos joku hoitaa sen parisuhteen siinä perhe-elämän ohessa ilman lomareissuja niin ei kai se keltään pois ole?

Niinpä. Me olemme harkinneet, että lähtisikö sitä kahdestaan jonnekin. Hoitajakin tuolle taaperolle olisi. Ei vaan ole tuntunut tarpeelliselta vielä. Ehkä ensi vuonna sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja harmi:

Otan osaa!

Jos et ole koskaan saanut kunnon seksiä, et osaa sitä kaivatakaan, kun et tiedä paremmasta.

En tiiä, onko tosta kyse. Osa ihmisitä on aseksuaalisia ihan luonnostaan. hormonit on ihmisillä eri tasolla. Seksi on ihan mukavaa, mutta ei niin mukavaa, että keskellä päivää tekisi mieli pöydällä rakastella.

Alkuperäinen kirjoittaja harmi:

Otan osaa!

En tiiä, onko tosta kyse. Osa ihmisitä on aseksuaalisia ihan luonnostaan. hormonit on ihmisillä eri tasolla. Seksi on ihan mukavaa, mutta ei niin mukavaa, että keskellä päivää tekisi mieli pöydällä rakastella.

:'(

:'( [/quote]

Minusta taas on surullista, jos joku ei tykkää pelata miehensä kanssa shakkia. Meillä harrastetaan sitä.

Kysymys on taas siitä, kuka pitää vaniljasta, kuka mansikasta. Suosikkinsa kullakin.

:'(

Minusta taas on surullista, jos joku ei tykkää pelata miehensä kanssa shakkia. Meillä harrastetaan sitä.

Kysymys on taas siitä, kuka pitää vaniljasta, kuka mansikasta. Suosikkinsa kullakin.[/quote]
Ja sitten ihmetellään kun mies juoksee vieraissa!

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:

Onko tosiaan kaikki miehet samanlaisia, kaikki just niinkuin sun miehes? Koskaan ikinä ei voi olla erilaisia miehiä jotka pitävät erilaisista asioista? Ei voi, ei.

Onko tosiaan kaikki miehet samanlaisia, kaikki just niinkuin sun miehes? Koskaan ikinä ei voi olla erilaisia miehiä jotka pitävät erilaisista asioista? Ei voi, ei.

Näytä mulle aikuisten oikeesti mies joka ei pidä seksistä? Ja sellainen mies, jolla on kaunis ja ihana nainen saatavilla. Oma muija kun ei moniakaan (enää) sytytä!

Alkuperäinen kirjoittaja kaunis nainen:

Näytä mulle aikuisten oikeesti mies joka ei pidä seksistä? Ja sellainen mies, jolla on kaunis ja ihana nainen saatavilla. Oma muija kun ei moniakaan (enää) sytytä!
No lähes kaikki varmasti pitää seksistä mutta kun sitä seksiäkin on niin paljon erilaista, kaikki ei tykkää samanlaisesta seksistä. Ja todennäköisesti aika monen palstalaisenkin mies tykkää puolisostaan ja syttyy vaikka se emäntä ei enään(tai vaikka ei olisi koskaan ollutkaan) täytä kaikkia kauneusihanteita.

kantaa ottamatta edellisiin kerron oman mielipiteeni ja miten meillä tehdään ja toimitaan. ei olla miehen kanssa (saati lasten) oltu ruotsa pidemmällä lomailemassa, enne lapsiakaan. toki mieli tekisi lähteä aurinkoon, mutta tässä vaiheessa tuleekin raha vastaan..ollaan molemmat aika vaativia tuollaisen loman suhteen, meille ei kelpaa mikään halpa turistirysä tai kehitysmaa, jossa suurin osa palveluista tuotetaan lapsityövoimalla tai minimipalkatuilla naisilla. säästämme kuukausittain 200e lomakassaan ja laskimme että riittävä summa olisi kasassa noin 4-5vuoden kuluttua jolloin pääsemme unelmakohteeseemme pidemmäksi aikaa lapset mukana ja mahdollinen hoitajakin mukana, lapsethan ovat jo tuossa vaiheessa molemmat ala-asteikäisiä, ettei mitään vaipparuljanssia tarvitse lomalla kestää. laatuaika vietämme suunnilleen kerran kuussa vuorokauden verran kahdestaan, ihan kotosalla ollen tai saatamme käydä leffassa,syömässä,kylpylässä,baarissa ym. tästä eivät lapset mielestäni kärsi. tällä hetkellä en kuitenkaan raaskisi noita lapsia viikoksi hoitoon laittaa, koska miehelläni ja minulla varmasti tulisi kova ikävä jo kahden yön jälkeen ja loma menisi miettiessä lasten ikävöintiä ym. olemme onnellisia ihan näinkin. pystymme spontaanisti rakastelemaan keskellä päivää jos siltä tuntuu, lapsille vaan dvd pyörimään alakertaan ja itse yläkertaan tai autotalliin yms.. myös heti aamusta voimme rakastlla kun lapset ovat aina heränneet noin puoli ttuntia ennen meitä, laittavat telkun päälle ja katsovat piirrettyjä kunnes tulemme alas laittamaan aamupalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
En jättäisi, itse pidän hyvänä sääntönä...niin monta vuotta kun lapsi on niin monta yötä voi olla vanhemmistaan erossa.

Mikä siinä on niin pahaa, jos lapsi on yötä erossa vanhemmista, tota mä en käsitä, miten se yö eroaa esim. päivästä, kun monet sanoo, että ei yökyläilyä. Meillä poika on viikossa 1-4 yötä poissa kotoa mun vanhemmilla, välillä tulee siinä kotiin tai ei tule, riippuu vähän päivistä ja ikäähän tuolla pojalla on 11kk ja toukokuusta asti ollaan noin toimittu.

Kertokaa nyt hyvät ihmiset, että mikä siinä yökyläilyssä on niin paha asia, tosin ei varmaan tähänkään tule mitään vastausta, kun ihmisille ei ole mitään järkevää perustetta.

Alkuperäinen kirjoittaja kaunis nainen:

Kerro mulle miksi kaikki miehet ovat mielestäsi samanlaisia? Se että sinulle on käynyt huonosti ei tarkoita että muitakin naisia epäonni seuraisi.

Ja joillakin meistä on ollut puolisoa valitessa muitakin perusteita kuin ulkonäkö, toiset meistä näkevät rakastavansa ihmisen seksikkäänä vaikka toinen olisi kuinka räjähtänyt.

Ja seksi yksinään ei pidä mitään parisuhdetta pystyssä, jos ei ole mitään mikä yhdistäisi muualla kuin makuuhuoneessa niin.... Joten ilman seksiä pysyy parisuhde varmasti pystyssä ;) Tiedän parin joilla ei ollut vuoteen seksiä, selvisivät siitä ja ovat edelleen vuosia myöhemmin yhdessä. Kumpikaan ei pettänyt.

Sitä paitsi, ihan yhtä paljon nainen voi kyllästyä mieheensä joka rupsahtaa kuin mies naiseen. Ei se sukupuolta katso. Vai sinunko mielestäsi nainen on suhteessa se alistuva jota sorretaan, heitetään nurkkaan kun siltä tuntuu ja otetaan parempi tilalle mutta nainen pysyy suhteessa kuin suhteessa onnellisena ja haluavana vaikka mies olisi kuinka kauhea....

Sinulla ei ole kovin nykyaikainen eikä realistinen näkökulma asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meillä poika on viikossa 1-4 yötä poissa kotoa mun vanhemmilla, välillä tulee siinä kotiin tai ei tule, riippuu vähän päivistä ja ikäähän tuolla pojalla on 11kk ja toukokuusta asti ollaan noin toimittu.

No meillä on ajatuksena itse hoitaa lapsemme, eikä laittaa isovanhempien huollettavaksi.

vastaan aloitukseen eli; EN IKINÄ jättäis 7kk. vauvaa viikoksi hoitoon, en edes äidilleni!! Eikö lasta voi ottaa häämatkalle mukaan? tai tehdä se häämatka myöhemmin kun lapsi isompi?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä poika on viikossa 1-4 yötä poissa kotoa mun vanhemmilla, välillä tulee siinä kotiin tai ei tule, riippuu vähän päivistä ja ikäähän tuolla pojalla on 11kk ja toukokuusta asti ollaan noin toimittu.

No meillä on ajatuksena itse hoitaa lapsemme, eikä laittaa isovanhempien huollettavaksi.

Onko käynyt mielessä, että hyvin moni tekee yötyötä jolloin lapsi yöpyy mummolassa tai ihan 24/7 auki olevassa päiväkodissa?

rytkäätys, yritä nyt keskustella kiroomatta. tuo sellasen white trash tunteen tuo kielenkäyttö, että ei jaksa edes lukea perustelujas. ihmeellistä palstamammojen sun muiden haukkuminen. koita nyt edes pysyä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Lapselle soisin sen, että tutustuu myös kyläilyjen ilman vanhempia (yö tia päivä) myös muihin läheisiin ihmisiin. Molemmat saa "omaa" aikaa ja lapsi nauttii myös muiden ihmisten seurasta. Tekee kenties omia juttuja mummin, papan, kummin tai vaikka tädin kanssa, mitä ei välttämättä tekisi vanhempiensa kanssa. Ja miksi kieltää lasta rakastavilta läheisiltä tutustuminen lapseen ja lapsen kanssa viettämä aika?

Minä siirtäisin häämatkaa tai ottaisin vauvan mukaan. Viikko olisi mulle ehdottomasti liian pitkä aika olla erossa 7 kk:n ikäisestä vauvasta eikä moinen imetyksenkään kannalta olisi tullut meillä kysymykseen.

Yhteistyössä