Milloin vauva laskeutuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mei"

Vieras
Maanantaina neuvolassa neuvolatäti kuunteli sydänäänet ja kokeili vatsan päältä miten päin vauva on,ja totesi että ´ vauva on jo ihan alhaalla´.
Mulla kolmas lapsi tulossa ja nyt rv36.
Voiko olla niin että synnytys onkin nyt lähempänä tuon laskeutumisen takia?

Tänne tulossa toinen lapsi ja tämä keikkunut koko ajan erittäin matalalla. Kohdunsuu kypsä ja lääkäri(tays) sanoi viime kerralla mun jalkain välistä, että "Oho, päähän on tässä" :D Ja tuosta aikaa kaksi viikkoa, rv 34 siis. Että eikai sillä vauvan paikalla sen suurempaa väliä ole?

Yleensä vaan ensisynnyttäjillä laskeutuu aikasemmin, uudelleensynnyttäjillä myöhemmin. Mutta ei tarkoita että vauva tulis aikaisemmin :) Mulla ei laskeutunut ihan niin aikaisin vaikka ensisynnyttäjä oonkin, mutta nyt pieni on jo niin alhaalla että se sattuu. Viikkoja tänään 40+6.

Viimeksi muokattu:
Ensisynnyttäjillä vauva laskeutuu yleensä noin 4 viikkoa ennen laskettua aikaa (oliskohan lukenut vau-kirjassa), eli ihan normaalisti sulla on ilmeisesti vauva laskeutunut :) Mulla ei laskeutunut ihan niin aikaisin vaikka ensisynnyttäjä oonkin, mutta nyt pieni on jo niin alhaalla että se sattuu. Viikkoja tänään 40+6.

Säähän varsinainen notatohtori olet kun "tiedät" että aloittajan vauva on laskeutunut, vaikkei sellaista hänelle ole sanottu.

Vauva on alhaalla on eri asia kuin että vauva on laskeutunut.

[QUOTE="Vieras";27849808]Se että vauva on ihan alhaalla ei tarkoita että vauva olisi laskeutunut. Ja vauva voi olla laskeutumatta ollenkaan, tuolloin ponnistusvaihe on pidempi.[/QUOTE]

Ei se aivan noinkaan ole. Meillä kakkonen laskeutu kun synty ja koko synnytyksen kesto oli sen 30min.

Mulla ei tää eka varmaan laskeutunut ollenkaan sitten, kun odottelin laskeutumista kolmisen tuntia vielä sen jälkeen kun olin 10cm auki ja lapsivedet oli menny monta tuntia sitten. Itse ponnistusvaihe kesti 40 min.