Milloin teillä on siirrytty pinnasängystä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis lasten sänkyyn? Mietin olisiko meillä nyt sen aika, kun tyttö lapsi oppi kiipeämään itse pois pinniksestä. Tarkoitus olisi myös siirtää hänet omaan huoneeseen. Tulisiko liikaa muutosta kerralla, jos ostetaan omaan huoneeseen uusi sänky ja siirretään hänet sinne? Ei tuota kyllä pinniksessä uskalla omaan huoneeseenkaan laittaa...

Meillä siirty 1v9kk jatkettavaan koska alko kiipeillä yli pinniksen, en halunnu oottaa että tippuu ja ostin uuden heti kun näin jätkän kiipeävän. Oma huone myöhemmin.Minusta ei kannata samallakertaa noita muutoksia, siirtäkää ensin toiseen sänkyyn ja sitten tutun sängyn kera omaan huoneeseen.

No meillä poika siirrettiin omaan huoneeseen noin vuoden ikäisenä (ei heräillyt enää öisin) ja oli vajaat 1,4 kk kun saatiin tavallinen sänky, niin siirtyi sitten siihen.

Pari viikkoa 2-vuotissynttäreiden jälkeen laitettiin tavallinen sänky. Omassa huoneessa oli nukkunut jo puolisen vuotta. Osasi kyllä meilläkin kiivetä pinnasängyn reunan yli jo pitkän aikaa, mutta annoin kerran kokeilla (hallitusti) kuinka käy jos itse kiipeää, niin ei yrittänyt toista kertaa tosissaan (usein kyllä esitti kiipeävänsä, kun ei huvittanut mennä nukkumaan).

En usko, että omaan huneeseen ja uuteen sänkyyn totuttelu olisi mitenkään kohtuuton yhdistelmä. Sen sijaan illat voi kyllä muuttua huomattavasti entistä levottomammiksi, kun lapsi huomaa pääsevänsä helposti pois sängystä aina kun itse haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä siirty 1v9kk jatkettavaan koska alko kiipeillä yli pinniksen, en halunnu oottaa että tippuu ja ostin uuden heti kun näin jätkän kiipeävän. Oma huone myöhemmin.Minusta ei kannata samallakertaa noita muutoksia, siirtäkää ensin toiseen sänkyyn ja sitten tutun sängyn kera omaan huoneeseen.

Meillä on aika pieni makuuhuone, en usko, että lasten sänky mahtuu meidän sängyn viereen...

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Pari viikkoa 2-vuotissynttäreiden jälkeen laitettiin tavallinen sänky. Omassa huoneessa oli nukkunut jo puolisen vuotta. Osasi kyllä meilläkin kiivetä pinnasängyn reunan yli jo pitkän aikaa, mutta annoin kerran kokeilla (hallitusti) kuinka käy jos itse kiipeää, niin ei yrittänyt toista kertaa tosissaan (usein kyllä esitti kiipeävänsä, kun ei huvittanut mennä nukkumaan).

En usko, että omaan huneeseen ja uuteen sänkyyn totuttelu olisi mitenkään kohtuuton yhdistelmä. Sen sijaan illat voi kyllä muuttua huomattavasti entistä levottomammiksi, kun lapsi huomaa pääsevänsä helposti pois sängystä aina kun itse haluaa.

Ai levottomiksi :whistle: kestihän se meilläkin vuoden että poika alko pysyä keksittyään poispääsyn...

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Ai levottomiksi :whistle: kestihän se meilläkin vuoden että poika alko pysyä keksittyään poispääsyn...

Meillä selvittiin muutamalla päivällä, mutta 2- vuotias uskoo puhetta kyllä ihan eri tavalla, kuin mitä 1v 9kk ikäisenä. Ja edelleen kokeilee välillä, kun ei muka nukuta ;)

Yhteistyössä