Sahaanko pinniksestä 4 pinnaa pois vai kadunko sitä myöhemmin? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1v. taapero olisi tarkoitus siirtää omaan huoneeseen, omaan pinnikseen nukkumaan nyt. Tähän mennessä on ollut perhepeti.

Mietin että sahaisin pinniksestä (pohja alhaalla), pari pinnaa pois, että taapero pääsee sieltä kolosta itse aamuisin pois kömpimään. Onko teillä ollut näin? on kuitenkin kova kiipeilemään jo. Varmaan kyllä saa ekat yöt aika tehokkaasti sit palautella omaan sänkyyn...

Ne on yleensä ihan vaan liimattu, eli ei tartte sahata, vaan sen laidan saa purettua niin, että poistat muutaman pinnan ja liimaat sitten ne loput osat takaisin kokoon.

Minun tyttö katkaisi itse kaksi pinnaa pois ja pääsi pakoon "vankilastaan". Onkohan oma huone liian iso muutos? Jos alkuun opettelisi nukkumaan teidän huoneessa omassa sängyssään ja sitten kun se sujuu niin omaan huoneeseen.

Ne pinnat kannattaa sahata aikaisintaan kaksivuotiaana(tai sitten lapsi oppii kiipeämään pinnojen yli) yksivuotiaan kaa ei voi neuvotella siitä että pysytäänkö siellä sängyssä vai ei. Tuosta seuraa vaan armoton ralli jossa te roudaatte lasta sänkyyn ja lapsi pyrkii pois.

Kannattaisko sitten suoraan siirtyä lasten jatkettavaan sänkyyn? Jos kerran pinniksessä ei ole nukkunut ollenkaan? Niin mä tekisin. Nuorimman kohdalla meillä oli pinnasänky mun oman sängyn vieressä ja lapsi kiipesi yöllä/aamulla sieltä itse äidin viereen nukkumaan. Yhden ainoan kerran kiipesikin väärälle puolelle ja putosi jaloilleen lattialle, ja näin nukuttiin sentään vuoden verran (n. 1-2v). Esikoinen nukkui perhepedissä vauvana ja sit matkasängyssä n. 1v-1v7kk kunnes siirtyi jatkettavaan.

Okei kiitos "chef", nyt sain nätisti 3 pinnaa pois ja siihen tuli taaperon mentävä aukko :) ja sain ilman liimaa ne loput vielä tiukasti takaisin paikoilleenkin.

Pinnis ei mahdu meidän makkariin, muuten sen sinne siirtäisin juu.

[QUOTE="tiia";28742977]heh,siellähän se touhuaa asunnossa sitten kaikenlaista"kivaa" aamuvarhain,kun te ette ole vielä heränneet..[/QUOTE]

Kyllä se touhuaa nyt jo :D osaa tulla meidän vanhempien sängystä itse jo pois. Meillä on kyllä lapsiturvallinen kämppä ja omilla leluillaan se leikkii jos jotain tekee. Yleensä kyllä repii ja vikisee meitä hyvin äkkiä ylös sängystä, että ei jää hänen herääminen kovin pitkäksi huomaamatta...

Yhteistyössä