Milloin synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käynnistetään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käynnistetään?

Vieras
Moikka! Mulla on menossa rv 40+3 ja oon alkanut miettiin et mitäs jos tää vaan ei synny, että milloin voin päästä käynnistykseen?? Olo alkaa oleen kovin hermostunut ja tukala!! Vaikuttaako äidin mielipide käynnistys ajankohtaan? Sit tietääkö kukaan et voiko kätilöopiston haikaranpesään päästä synnytyksen käynnisykseen?? Kun olisi sinne tarkoitus mennä synnyttään ja siellä raskausviikkojen raja on 42!
Kiitti! Hauskaa odotusta kaikille!

Meillä yliaikaiskontrolli rv 42+0 ja yleensä silloin jäädään samantien käynnistykseen. Äidin mielipide ei juurikaan vaikuta, ellei ole ihan jotain pahaa fyysistä vaivaa joka estää esim. liikkumisen tai nukkumisen.

Eipä sillä äidin mielipiteellä taida olla väliä, raskaushan on yliaikainen vasta tuon 42 viikon jälkeen ja siksi sitä ennen ei juuri käynnistellä, ellei siihen ole jotain terveydellistä syytä (äidillä tai vauvalla).

varmasti tässäkin eri käytäntöjä.Mulla siis huomenna täynnä 42 viikkoa ja käynnistetään. Meille lääkäri selitti että kannaattaa odotaa siihin että kohtu ja kohdunsuu kypsyvät.Synnytys on aina helpompaa kun paikat siihin valmiimmat.Vähän jänniittää...
Kaita kestää.Nämä kaksi viikkoa ovat tuntuneet ikuisuudelta.Kokoajan on tarttenut tehdä jotain.Jos hetkeksikään jämähtää tulee aivan sietämätön vitutus ja kärsimättömyys.Remontti ollaan aherrettu nämä kaksi viikkoa ja tulosta on tullut.Mulla on sillälailla niin pieni masu eikä kiloja ole tullut niin että on pystynyt vielä ihan kaikkeen.
Niin ja ne kolme käynnistävää ""ässää"".Me ollaan jokapäivä rakasteltu useamman kerran, olen siivonnut ja saunonut päivittän.Ja tässä tulos.

Yhteistyössä