Milloin seksi loppuu?

• Viestiketjun aloittaja Kiva tietää
  • Ensimmäinen viesti
Kiva tietää
Ihan vaan kysyisin että mikä teidän mielestä on sellainen ikä missä seksi ainakin merkittävästi vähenee ja loppuu parisuhteessa? Miten se loppuu, vähitellen harveten vai kertalaakista? Nyt en tarvitse vastauksia tyyliin: olen 70 v ja seksiä on joka päivä. Vaan ihan rehellisesti.

erilaista
En usko olevan kaikkien samanlaisia, toisten kiinnostus seksiin loppuu jo neljissäkymmenissä ja toiset vielä yli 70-vuotiaina ovat kovin innokkaita. Mina olen 67 v eikä juurikaan kiinnostaisi. No ehkä kerran kahdessa viikossa olisi hyvä, vähän nuorempi mieheni kuitenkin katsoo pari-kolme kertaa viikossa sopivaksi.

Mutta että milloin se kokonaan loppuisi, minä toivon osaltani, että viimeistään viiden vuoden kuluttua se aika olisi ohi.

Rouva 47
No, mulla ei ole haluja pahemmin ollut. Miehelle pitää antaa kerran viikossa, ellei ole kuukautiset mulla. Kerran kuussa sopis mulle. Ois hirveän rasittavaa jos pitäis antaa 3 kertaa viikossa. Alkaisin jo epäillä miehen tyydyttämisvikaa. Miksei tyydyty vähemmällä. Onnksi ei oo kaljuuntuvaa miestä, niillähän hormoonit hyrrää enemmän.

myöhään naimisiin
Minä olin 56-vuotias naimisiin mennessämme ja kyllähän se seksi silloin vielä kiinnosti. Ei edes tullut mieleen, että seksihalut vois vähentyä sitten vaihdevuosien jälkeen, niin siinä kuitenkin kävi.

Sitäpaitsi sama mies vuosi vuoden jälkeen niin kaikki alkaa olla liian monotonista. Ei mitään yllätyksiä odotettavissa seksirintamalla, tietää tarkalleen kuinka toinen aloittaa ja jo pelkästään se vie halut.

parisuhteen pituuskin vaikuttaa
Mielestäni parisuhteen pituus vaikuttaa myös asiaan. Lisäksi uskoisin, että jos kumpikin osapuoli on aina ollut tyytyväinen yhteiseen seksielämään, niin tuskin se kokonaan loppuu koskaan. Jos hoitaa itseään huonosti (tupakoi, juo humaltumistarkoituksessa, ylipainoinen), niin se vaikuttaa miehellä erektiokykyyn ja toisaalta ehkei taas kovin elähtänyt, ennen aikojaan vanhentunut nainenkaan kovin kauheasti kiihota.

Itse nautin seksistä niin paljon, että jos limakalvojen kuivumista tms tulisi, niin haluaisin kyllä gynekologilta apua asiaan.

P.S. Uskon, että moni haluaa parisuhdetta muistakin syistä kuin seksisyistä (erityisesti vanhemmalla iällä).

Mummoseksiä
Jos ihminen pysyy terveenä, seksuaalisuus elää ihmisessä vaikka 80-vuotiaaksi. Sairaudet ja lääkkeet alentavat ihmisen vitaliteettia, vieden myös seksuaalisen kiinostuksen mukanaan. Seksi on Luojan lahja ihmiselle, sitä pitää vaalia huolellisesti ja hellästi.

ohikulkia
Alkuperäinen kirjoittaja Anni62:
No, meillä ainakin on seksi lisääntynyt selvästi.
Minä syksyllä 46-v ja mies juuri täytti 62-v eikä tartte mitään apuvälineitäkään.
Olisiko muisti vähän heikentynyt sinulla, kun muistaisin jostain lukeneeni että olisitte jo vähän harjoitelleet apuvälineillä.

RJV
57 vuotta 6 kuukautta, siinä tapahtuu se käännekohta, jonka itse huomaa. Seksi ei lopu mutta sen luonne muuttuu enemmän nautinnollisten hyväilyjen suuntaan. Itselläkin on paljon helpompaa, kun ei aina tarvitse edetä orgasmiin asti. Sekin on jo suuri nautinto kun penis suurenee. Pystyy nauttimaan siitä tilasta eikä tarvitse aina yrittää sitä purkautumista. Tilanne laantuu ihan itsestään. Ja voi sitä ihanaa läheisyyden tunnetta. Silti välillä nautimme myös orgasmiin asti. Sekin on kivaa kun siitä molemmat nauttivat. Tärkeintä on kun saan elää vaimon kanssa yhdessä, johon kuuluu osana seksi.

33&45
Alkuperäinen kirjoittaja Aviopari:
Meillä seksi loppui kun olin itse 45 v. ja vaimo 44 v.
Meillä mies 45 ja minä 33 ja seksi ei toivottavasti lopu vuosikymmeniin. Toivon, että ikäeromme on sopiva, jos vaihdevuodet rankaisee halujani ja kykyjäni (nyt jo huonot limakalvot ja paikallinen estrogeeni käytössä) niin mies on siinä vaiheessa jo sen verran vanha, ettei ehkä tarvitse hänkään enää päivittäin.

kun vetovoima alkaa hiipua..
alkuperäiselle vastaus:

Seksi alkanee hiipua heti kun menee yhdessä asumaan saman katon alle ,tai jos ottaa palan siitä kuuluisasta kakusta,eli hääkakku.
Olen huomannut sukulaisista/ystävä/kaveri/tuttu/työtovereiden suhteista että se hääkakku pilaa kaiket,vetovoima ainakin haihtuu kuin pierun tuuleen se on varma.ainakin enemmistöllä menee noin jotka elää pitkässä parisuhteessa.
ja sitten alkaa tekee mieli sitä vierasta lihaa.( varsinkin miehet)

mikä ilusio hä? onpa ihanaa elää parisuhteessa.

But,aika normaalia eikö vain? ettei tee seksiä oman partnerin kaa enää mieli jos ollaan jo monta vuotta yhdessä?
Ainakin enemmistöllä menee noin.suhteen alussa on aina ihanaa mutta,vetovoima haihtuu melkein ihan kaikilla pareilla.
Tuon takia en halua enää ikinä asua kenenkään miehen kanssa yhdessä,olla sinkku on hauskempaa!
sinkkuna: Ulkomuoto parantuu silmissä,heti kun jätin miehen ja mieli on iloinen ja pysyy iloisena,ei tarvitse enää stressaa.
ja ulkomuoto ei mene perseelleen yhden tyypin takia.päivastoin menee paremmin kuin koskaan ennen,pidän nyt hauskaa ja nautin siitä mitä itse haluan,senkä miehistä ;-)
Mun mielestä parisusuhde on iluusio. kestää vain aikansa niin kauan kun se vetovoima piisaa molempien välillä niin,menee hyvin,jos se loppuu. suhteesta ei tule enää mitään ei ainakaan seksin suhteen. ollaan kavereita ,ja oman " kaverin" kanssa ei tee mieli sextailla.

Pariskunta
Meillä seksin harrastaminen loppui joskus viime vuonna. Viimeisestä kerrasta on jo useampi kuukausi. Kumpaakaan ei vaan haluta eikä kiinnosta. Muiden kommentit kiinnostaisi siinä mielessä, että onko ns. normaalia että seksuaalinen kanssakäyminen päättyy näinkin aikaisessa vaiheessa (ollaan kumpikin n. 45-vuotiaita, terveys-, perhe-, työ ym. asiat kunnossa).

Iso-Justus
Alkuperäinen kirjoittaja Kiva tietää:
Ihan vaan kysyisin että mikä teidän mielestä on sellainen ikä missä seksi ainakin merkittävästi vähenee ja loppuu parisuhteessa?
Kysymys "milloin seksi loppuu" on sikäli epäkypsä ja johdatteleva, että siinä otetaan jo alkuun kanta, että näin "kuuluisi" olla. Lisäksi on epäselvää, mitä tässä tarkoitetaan seksillä: tarkoitetaanko rakastelua, yhdyntää, penetraatiota, tietyn aikaa kestävää erektiota?

Erityisesti, jos seksiin luetaan mukaan intiimi hellyys, sen ei tarvitse laisinkaan loppua niin kauan kuin itsenäinen elämä ylipäänsäkin onnistuu.

Toisaalta kysyjänkin luulisi tietävän, että tuollainen kysymys houkuttaa esiin provosoituneita "meillä on ainakin jo loppunut" vuodatuksia. Kai jotkut saavat ilonsa parisuhteestaan tai sen toisesta osapuolesta ratkuttamisesta.

Jos seksi määritellään esim. sellaiseksi, millaisina John Holmes tai muut kaltaisensa sen partnereineen esittävät, useimmilla meistä ei ole seksiä koskaan - onneksi, luojan kiitos!

kysyy tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-Justus:
Lisäksi on epäselvää, mitä tässä tarkoitetaan seksillä: tarkoitetaanko rakastelua, yhdyntää, penetraatiota, tietyn aikaa kestävää erektiota?
Miten penetraatio ja yhdyntä eroavat toisistaan?

Yhteistyössä