milloin ryömimään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tytteli lähti ryömimään 5,5kk iässä. Ja toivottavasti tuo taso riittäisi piiiiiiiitkän :whistle: . Sisko lähti kävelemään 10 kk iässä ja eihän silloin ole päätä eikä häntää.

Esikoinen lähti ryömimään 7-kuisena, keskimmäinen 10-kuisena ja kuopus ei ole vielä lähtenyt vaikka kieppuukin lattialla napansa ympäri vinhaa vauhtia, ikää kohta 7 kk.

E-07, aika hurjalta kuulostaa tuo että alle 9kk kävelee kärryn kanssa noin hyvin. Minä olen ehkä hiukan neuroottinen, mutta yrittäisin rajoittaa kävelemistä vielä, pelkäisin runsaan seisomisen ja kävelemisen vaikuttavan jalkojen ja selän kasvaviin luihin ja nikamiin. Ei sitä seisomista tietenkään estää voi, mutta en ehkä antaisi kävellä taaperokärryllä pitkiä matkoja.

Esikoinen n. 6kk (konttasi 8kk)
Toinen n. 3kk (konttasi 5kk) On edelleenkin varsin keskimääräistä ehtiväisempää sorttia!!!
Kolmas n. 5kk (konttasi 7kk)

Poikia kaikki.

Nelonen nyt 3kk...ei tarvis ihan hetkeen vielä

:whistle: :whistle:

Hieman reilu 6 kk oli tyttönen, kun aloitti ryömimisen omalla erikoisella tyylillään. Nousi konttausasentoon ja syöksyi eteenpäin... "syöksykonttaus" näytti pahalta muttei koskaan satuttanut itseään. 8 kk ikäisenä vaihtoi tavalliseen konttaukseen, nyt 8,5 kk ja nousee pystyyn.

Alegria: Teillähän kiireinen tyttö on! :) Mites yö-unien kävi kun noin kova vauhti oli päällä? Kun oon kuullu että eivät malttaisi nukkua kun päivällä opitut jutut pyörii päässä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Alegria: Teillähän kiireinen tyttö on! :) Mites yö-unien kävi kun noin kova vauhti oli päällä? Kun oon kuullu että eivät malttaisi nukkua kun päivällä opitut jutut pyörii päässä. :)[/quote

on kyllä kiireinen tapaus, ei ainankaan minuun ole tullut :D aluksi ei yöuille tapahtunut mitään, nukkui ihan kuin ennenkin, eikä unissaan harjoitellut uusia taitoja, mutta nut viimoiset kolme yötä ollut aika mahdottomia! huutaa konttausasennossa monta kertaa yösä ja nukkumaan menokin on ainkomoisen taistelun takana. Aikaisemmin on nukahtanut itsekseen kun on vain sänkyyn vienyt, nyt nousee seisomaan sata kertaa ja konttaa ympäri sänkyä ja huutaa väsyneenä :kieh: ei yhtään kiva! no kaipa tuo jossain vaiheessa menee ohi! nyt tyttö siis 7 kuukautta.

JELLONAINEN : No enhän minä nyt rajoita jos kerta hän on oppinut jotain uutta, toki kannustan vaan tekemään enemmän. Seisoo tukevasti ja se kertoo, että voi antaa seistä. Ei kaadu, laskeutuu itse alas. Ensiaskelkenkien kanssa kävelee ulkona hienosti. Meillä on econ kalliit ja tukevat kengät. Se on aikaisin kehittynyt poika ja olen ylpeä siitä <3

Yhteistyössä