Milloin raskaustesti?

En tiedä onko oikeessa paikassa tää mun juttu, mutta kysytäänpä kuitenkin...

Eli oon syöny pillereitä 10 vuotta, pari taukoa tosin ollut tona aikana, Harmonet-merkkisiä. Nyt taas syönyt yli vuoden näitä samoja ja menkat tulleet kellon tarkasti tähän mennessä.

Viime listasta unohdin 2-3 pilleriä ottaa ajallaan listan alku -ja keskivaiheilla. Listan tokalla viikolla tuli pari päivää tosi niukkaa vuotoa. Ja nyt kun menkat olisi pitänyt alkaa, ei vuotoa, ei mitään normaaleja kipuja, itseinhokohtauksia ym. mitä normaalisti. Pari päivää myöhemmin tosi niukka vuotopäivä ja taaskaan ei mitään... Nyt kunnon menkat siis 9 päivää myöhässä.

Gynellä kävin eilen, ultrasivat kohdun, ei kystia, ei kohdussa muutoksia, ei mitään vialla. Raskaustesti näyttää negaa ja kahdesti olen sellasen jo tehnyt.

Gynekologi sanoi että tee uusi testi jonkun ajan päästä, että jos plussaksi sattuu muuttumaan tai että pillerit vaihdettava vahvempiin.
Vatsassa outo olo, nälkä koko ajan, lämpö jatkuvasti n. puol astetta koholla, tupakkaa olen polttanut kohta 10 vuotta säännöllisesti ja nyt se ei vaan yhtäkkiä maistu. Siis raskaus ei mitenkään olisi mahdotonta, mut mikähän tää järkevä aika nyt on odotella, millon testin tekee uudestaan? Ja voiko kroppa kehittää raskausoireita esim. vaan sen takia, et sen mahdollisuutta olen joutunu miettimään? Mitään vauvakuumetta mulla ei tod. ole, mutta ei se maailmanloppukaan oo jos raskaana olisin, haluaisin vaan tietää missä mennään.... :headwall:
 
Vaikea tilanne... Se raskaushormoonihan pitäis tuplaantua aina 2-3 vrk:n kuluessa... Eli jos 2-3 päivän välein testaa, tai kerran viikossa siihen asti, että vuoto alkaa, kyllä pitäis jotain näkyä jos on näkyäkseen.

Eim usta varmaan paljoa apua sulle ollut, mutta tsemppiä, toivottavasti tilanteesi rateaa edes johonkin suuntaan :hug: Tiedän mitä on olla epätietoisuudessa, nimim. samaa juuri kokemassa...
 
Mut jos lopetan pillereiden syönnin nyt, niin sittenhän ainakin mulla on isompi mahdollisuus olla kohta raskaana :D En siis nyt tieten tahtoen raskaaksi tässä elämäntilanteessa halua tulla, mutta jos olisi niin nyt käynyt, kyllä lapsen pitäisin.
Normaalisit kuulemma pillereitä pitäs jatkaa nyt. Musta tuntu etten tullut hullua hurskaammaks siitä gynekäynnistä ja vielä yksityisellä kävin. Selvispähän kuitenkin ainakin se, ettei oo mussa mitään pitäs olla vialla, joko vaan pillerit ei tehoa enää kunnolla tai olen raskaana... Pitäs vaan tehdä lähiaikoina isoja päätöksiä koulutuksen ym. isojen asioiden suhteen, niin toivois tähän selvyyttä jo... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kittkatt:
Mut jos lopetan pillereiden syönnin nyt, niin sittenhän ainakin mulla on isompi mahdollisuus olla kohta raskaana :D En siis nyt tieten tahtoen raskaaksi tässä elämäntilanteessa halua tulla, mutta jos olisi niin nyt käynyt, kyllä lapsen pitäisin.
Normaalisit kuulemma pillereitä pitäs jatkaa nyt. Musta tuntu etten tullut hullua hurskaammaks siitä gynekäynnistä ja vielä yksityisellä kävin. Selvispähän kuitenkin ainakin se, ettei oo mussa mitään pitäs olla vialla, joko vaan pillerit ei tehoa enää kunnolla tai olen raskaana... Pitäs vaan tehdä lähiaikoina isoja päätöksiä koulutuksen ym. isojen asioiden suhteen, niin toivois tähän selvyyttä jo... :/
Sitten käytät tietty vaikka kumia :whistle: mutta selvyyden saamiseksi, ei kait siitä ole haittaakaan jos pitää pillereistä taukoa ja aloittaa sitten uudestaan??
 
En kauhean mielellään noista pillereistä taukoa pitäisi, koska sillon ainakin menkkani ovat todella sekasin, eivät välttämättä tule pitkään aikaan ja saan pähkäillä tätä ties kuinka kauan. Nyt kp 41/30 ja ei näy tätiä, outo olo jatkuu, mutta testi edelleen nega... Ilmeisesti en sitten ole raskaana, mikä varmaan nyt ihan hyvä niin.
 

Yhteistyössä