milloin raskaus näkyy ultrassa?

• Viestiketjun aloittaja raskaanako taas?!?
  • Ensimmäinen viesti
raskaanako taas?!?
Minun mies muutti pois pari kuukautta sitten ja erohan tässä on tulossa. Äsken tajusin, että edelliset kuukautiset alkoi 5.3... Kuukautiset ovat olleet säännölliset + viimeiset pari vuotta myös välivuotoja (ehkäisykapselin laiton jälkeen). Kävin huhtikuun alussa gynellä ja se myös ultrasi, koska kuukautiset ovat välillä TODELLA runsaat. Olisiko raskaus näkynyt jo silloin? Siis jos olisin raskaana... Vai onko se silloin vielä niin pieni, ettei sitä välttämättä huomaa, jos ei varta vasten etsi?

"vieras"
Mitäs jos vaikka tekisit r-testin? Niitä saa ihan vaikkapa r-kiskalta apteekkien ja markettien lisäksi. Voi tilata myös netistä. =)

Ei sit tarvii arvuutella palstalla.

"Jaa-a"
Mikä sinulla on kierron pituus? Entä monesko päivä huhtikuuta kävit siellä lääkärissä? Sen perusteella voit varmasti laskea paljonko siinä vaiheessa olisi pitänyt olla viikkoja. Minulla syke näkyi ultrassa viikoilla 6+0.

"Jaa-a"
Lisäyksenä vielä, että yleisenä suosituksena alkuraskauden ultraa varatessa tietääkseni yleensä annetaan, että viikoilla 7+0 sykkeen pitäisi ihan takuuvarmasti näkyä. Monesti näkyy jo aiemminkin, yleensä kai aikaisintaan tuossa 6+0 tienoilla. Mutta jos viikkoja on ollut vaikka 5+0 niin on kai hyvin mahdollista että mahdollinen aluillaan oleva raskaus voisi jäädä vielä kokonaan huomaamattakin.

"Jaa-a"
Laskurin perusteella olisit nyt viikoilla 7+5. Saman laskurin perusteella syke olisi näkynyt ultrassa jos se olisi tehty 10.4. tai myöhemmin. Onko sinulla aiemmissa raskauksissa alkanut pahoinvointi vielä tässä vaiheessa? Entä palelut, rintojen arkuus ym?

Itse en varmaan noilla viikoilla enää raskaustestiä tarvitsisi tilanteen selvittämiseksi, pahoinvointi on aina alkanut sen verran varhain. :D

raskaanako taas?!?
Kiitos vastauksista! Tulen kertomaan! Tämä olikin minun eka vierailu tällä palstalla ja täältähän sai vastauksen heti. Nyt nukkumaan, niin jaksaa aamulla herätä reippaana klo 6.

raskaanako taas?!?
Ei mulla oo ollu aikaisemmin pahoinvointia ollenkaan. Väsymystä vaan ja väsynyt minä oon viime aikoina ollut, mm. nukahdin töihin yhtenä päivänä... Mutta aika huonosti on tullu nukuttuakin.

Yhteistyössä