Milloin raskaaksi e-pillereiden lopettamisen jälkeen?

Empputyttönen

Uusi jäsen
31.08.2013
17
0
1
Hei! Lopetin Yasminellet syyskuussa. Jätin pillerit pois ylimääräisten hormonien vuoksi, eli lasta emme yritä. Pillereiden poisjättöä jälkeen ehkäisyn käyttäminen on kuitenkin unohtunut ja nyt parin päivän-n.viikon ajan olen huomannut outoja juttuja mitkä sai nyt sitten pelkäämään raskautta. Valkovuodon määrä on lisääntynyt huomattavasti (pikkupöksyttömät on märät jos ei käytä suojaa) ja nännien alue laajentunut. Olen tehnyt kaupan halppisliuskatestin viime viikolla mutta se näytti negaa. Lueskelin nyt netistä raskausjuttuja ja niiden innoittamana mittasin lämmön joka näytti 36,6 (normaalisti 55,5).

Auttakaa tietäväiset ja ihanat ihmiset. Onko noi vaan kuviteltuja naisten vaivoja mitä epäilen rakkaudeksi vai voivatko olla merkki vauvasta? Entä voiko noita testiliuskoja pitää luotettavana vai kannattaisiko ostaa apteekista joku kalliimpi ja jos joo niin mikä? Kiitos kaikille ketkä vaivautuvat vastaamaan!

No mä pamahdin raskaaksi saman tien ja kertalaakista kun lopetin pillerit, ei ehtinyt tulee luomumenkkoja eli kyllä se mahdollista on.

Ehkä kannattaa tehdä jossain vaiheessa uusi raskaustesti.

Tosin on mullakin joskus ollut raskauteen viittaavia oireita, mutta en ole silti ollut raskaana, ne on ollut jotain muuta hormoonihässäkkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Empputyttönen;29107402:
Kiitos vastauksesta! Teitkö missä vaiheessa testin? Mulla on nyt reilu 1,5kk siitä kun otin vikan pillerin, mut tietty tässä on seksiä harrastettu useemminkin kun silloin alussa..

Kyllä siinä meni useampi viikko (jotain 7-8...) ennen kuin tajusin sen tehdä. Odottelin vaan niitä luomumenkkoja kaikessa rauhassa, ajattelin että elimistö ottaa omaa aikaa lopettamisen jälkeen ja en edes osannut stressata asiasta. Sitten vasta kun alkoi tulla kaikenlaisia epämääräisiä olotiloja tein testin.

suoraan pillereiden jälkeen on helpompi tulla raskaaksi kun sillon, että pitäisi luomumenkat välissä.
pillereiden jälkeen kierto normalisoituu heti, joten kuukautisten sulla ois pitänyt jo alkaa, jos sulla sitten ei ennen pillereitä ole jo ollut kierrossa häikkää?
ei muuta kun apteekkiin ostaan testi, raskaus sun kohdalla on enemmän todennäköinen kun epätodennäköinen.

Menkat on ollut aina ihan todella epäsäännölliset, johtuen varmaan suurimmaksi osaksi siitä että sairastuin anoreksiaan 14vuotiaana. Pillerit alotin sillon juuri siitä syystä että menkat tuli niin epäsäännöllisesti vaikka sitten jo painoa olikin tullut lisää eli menkkojen säännöllisyyteen ei voi nojautua tässä vaiheessa. Toki en sitten tiedä että olisko menkat säännöllistyneet iän myötä kun tässä nyt kuitenkin oon yli 5 vuotta pillereitä napsinu.. Mutta kiitos tiedosta että raskaana oleminen voi olla jo mahdollista.

Millasta raskastestiä suosittelette? Kaupan halppisliuskatestin tosiaan tein viikko sitten j negaa näytti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Empputyttönen;29107496:
Niin juu eli samat kun mullakin oli. Söitkö niitä kauana? Hirveä kysymysvyöry, anteeksi siitä :D

Mä olin ennen esikoista syönyt e-pillereitä melkolailla säännöllisesti 13 vuotta. Ja toista ennen ehdin vähän toista vuotta olla pilleriehkäisyllä.

okei, jos sulla on epäsäännölliset kuukautiset ollu niin voi olla ettei kierto edelleenkään toimi.
nyt käytät ehkäisyä ja teen parinviikon kuluttua uuden testin. jos ootte tähän saakka ollut ilman, niin olet voinut vaikka eilen tulla raskaaksi.
kyllä ne kaikki testit sen raskauden näyttää jossain vaiheessa. clear bluella on herkkä testi olemassa, mutta aika hintava.

jos et ole raskaana, eikä kierto palaudu niin ota yhteys nouvolalääkäriin. saattavat antaa kuurin joka käynnistää kierron. :)

HoitoonVaan, kiitos avusta! Taidan sitten mennä ostamaan apteekista jonkun testin sen K-kaupan 2,95€ testin sijaan. En varmana uskalla odottaa huomis aamuun saakka, mutta saanpahan täksi illaksi mielenrauhan :D

Ja vauvaa ei siis yritetä, mutta sovittiin poikaystävän kanssa, että jos pillerittömänä joku haaveri käy että vauva tulee niin ihan tervetulleena saa tulla. Kun koko seurusteluajan on käyttänyt pillereitä niin niin se vaan ehkäisy unohtuu ku kuuma hetki on käsillä :/

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
kaikilla ei pelaa hormonituotanto, mutta siihen on hoitoja kyllä. ei hätää :)
ystäväni on hyvä esimerkki jolla ei yksinkertaisesti oma kroppa toimi, kuukautiset joskus 6kk poissa. kuitenkin heillä on 3 lasta :)

Niin.. Se on hyvä kuulla. Aina kuitenkin käy mielessä se, että jos itsellä on ongelmia ja hoidot eivät autakaan. Kun oon tällänen multimurehtija ja oikeesti luulosairas. Yks syy lopettaa pilleritkin oli se, että jos oma kroppa ei sitten toimikaan niin on sitten aikaa käydä lapsettomuushoitoja kun ei ole vielä ihan ikivanha.. Kuulostaa tyhmältä kun sen sanoo ääneen, mutta noin se menee :/ ja syy tähän lapsettomuuspelkoon on tosiaan aiemmin sairastettu anoreksia ja sitten noi epäsäännölliset menkat.

Ps. Onko kellään tietoa tapauksista että ennen e-pillereitä olleet epäsäännölliset menkat olisi muuttunut pillereiden lopettamisen jälkeen säännölliseksi? Kun lääkäri sanoi että toi mun epäsäännöllisyys voi johtua siitä, että nuorena ne ei vaan kerinnyt tasoittua ennen anoreksiaa joka sotki ne uudestaan ja sitten ne ei kerinneet tasoittua koska aloitin pillerit. Huoh, elämä on vaikeeta. Ja kaikista fiksuahan tässä on nyt huvitella ilman ehkäisyä, koska sitten voi mikä vaan olla mahdollista.. Hyvä minä :D

Itseasiassa pillereitten lopettamisen jälkeen voi mennä muutama kuukausikin ennen kun oma hormonitoiminta palautuu normaaliksi ja menkat säännöllistyy.. Sun tilanteessa ap voi tietenki olla eri kun ei oo ollu säännölliset ennenkään! Tietoa ei oo tapauksista et ois muuttunut säännöllisiksi mut ihan loogiselta kuulostaa musta toi mitä lääkäri sanoi, ettei ehtiny kertaakaan löytyä sitä omaa luonnollista rytmiä.. :)

Niin ja vielä alkup. kysymykseen et voit olla raskaana, mut paha sanoo et millon se olis voinu tapahtuu, eli jos ihan varma tahtoo olla nii tarvis kai olla tyyliin kuukausi niin ettei olis suojaamatonta seksiä ja sit testailla.. Ja kai ne markettitestit ihan luotettavia kans on. Menipä sekavaks tää loppu :D

Kiitti vastauksesta! Ei ollu sekava, tajusin kyllä :D kai se on laitettava kortsu kaulaan roikkumaan että muistaa sitä käyttää ja sitten kuukauden päästä tehtävä testi :D

Ehkä toi runsas valkovuoto on vaan nyt jotain ajoittaista ja (toivon mukaan) loppuu pian :)

Mulla on paljon runsaampaa valkovuoto nyt kun en käytä pillereitä. Juuri ovulaation aikoihin varsinkin on runsasta vuotoa ennenkuin tulee ovislimat.

Tota.. tää kuulostaa ihan pipiltä.. mutta kun tulin raskaaksi, valkovuodon tuoksu muuttui "makeammaksi" ja sama juttu toisellakin kerralla, silloin "haistoin" että taidan olla raskaana ;)

Voi ei, et ois kertonu :D haisteli myös nimittäin tänään ja haistoin siinä imelän vivahteen (kunnon vv analyysia..... :D). Mutta joo, aattelin kanssa että jos nyt vaikka alkaa keho pikkuhiljaa heräämään ja siks toi :) onks sulla ollu alkuraskaudessa mitään rintaomituisuuksia?

Yhteistyössä