"Milloin pois kantokopasta"

Olen kahta edellistä lasta nukuttanut kantokopassa 7 ja 8 kk ikäisiksi ja ei ole mitään kiirettä tätä kuopustakaan rattaisiin vielä laittaa nukkumaan. Joskus tein niin, kun lähdettiin esim. lenkille eikä enää uniaika niin otin kopan pois ja sitten ihan vähän kohotin selkänojaa ja silloin oli rattaissa, mutta unilla kopassa. Mutta kaipa se riippuu vauvasta ja vauvan koosta myös.
Eli jos on kantokopalliset yhdistelmät niin voi esim. nukkumassa pitää koppaa ja jos hereillä lähdetään vaunuilemaan niin vaikka rattaassa.
 
in cognito
En kiirehtisi vielä ottamaan koppaa pois. Mun mielestä on hyvä osata istua ennen kuin siirtää rattaisiin. Ja joo, voihan siinä laittaa rattaat vaikka miten makuuasentoon, mutta millä tavalla se auttaa vauvaa viihtymään?

Musta on myös ihan luonnollista ettei vauva viihdy hereillä ollessaan vaunuissa. Eikö nukahda jos vaunut on liikkeessä? Meillä tyttö nukkuu ainoastaan liikkeellä olevissa vaunuissa, pienenä sai aluksi työnnellä puolikin tuntia ennen kuin nukahti. Helpompi oli tehdä niin että nukutti syliin ja varovasti yritti siirtää vaunuihin. Yleensä tässä välissä havahtui, mutta kun ripeästi lähti liikkeelle nukahti pian.

Parvekepäikkäreitä ei meillä ole koskaan otettu. Ei vaan onnistu. Vauvat on erilaisia. Jos teillä ei onnistu paikallaan eikä liikkuvana nukutus niin kannattaa harkita vaikka kantoliinaa.
 
Mulla 4kk poika ja eilen otin vaununkopan pois. Ei vaan viihtynyt siellä enää yhtään. Muuten vaunuilusta pitävä poika, muuttu itkuseks ja kiukkuseks aina kun oltiin ulkona. Tänään oltiin kunnon lenkillä ja poika selvästi viihty.
Jokelteli ja naureskeli itsekseen (ja vähän äidillekkin! :D ) ja nukku yli 2 tuntia vielä lenkin päälle!
Niin, ja ratasosa mulla on makuuasennossa.<br><br>
 

Yhteistyössä