Milloin pinniksestä isoon sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden pienen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden pienen äiti

Vieras
Milloin olette siirtäneet lapset pinniksestä isoon sänkyyn? Meillä lapset 2,5 ja 1 ja molemmat nukkuu vielä pinniksissä? Pitäisköhän ryhtyä siirtämään esikoista ison tytön sänkyyn? On kyllä kova möyrimään ja pyörimään, siksi en ole pitänyt kiirettä...

Meidän lapset eivät ole koskaan nukkuneet pinnasängyssä. Esikoinen nukkui parivuoteessa ja siitä kätevästi siirto lastensänkyyn, joka oli seinän ja parivuoteen välissä. Ei päässy putoamaan, vaikka kuinka möyri. Ja kun on aina tottunut siihen, että sängystä pääsee tahtoessaan pois, niin ei ole koskaan ollu iltataisteluita tai sängystä pois juoksemisia. Eli mun vastauksen idea oli se, että kun ei ota pinnasänkyä lainkaan käyttöön, säästyy monelta turhalta vaivalta ja itkulta ja muulta.

Meillä tasan 2-vuotiaana.. Mutta yöt nyt säröisiä kun juoksentelee sieltä pois noin vain, käytännössä puolet yöstä nukkuukin sitten parisängyssä jonne jästipäisenä tulee ja mä väsyneenä en jaksa viedä 100 kertaa takasin.
Pinnasänkyä on ainakin äidillä ikävä :-/

Meillä siirtyi juuri 1 v 8 kk, joka mun miehen sanojen (nättien sanojen =) ) mukaan pyöriin sängyssään kuin puolukka p...ssa, mutta hyvin on mennyt. :) On noissakin laidat.

Niin mun täytyy sanoa, et meidän nukkuu vähän paremmin tai vähintään yhtä hyvin tuossa sängyssä. On vähän isompi kuin pinnis, niin ei kolkkaa laitoja vasten yhtä helposti, joten siks varmaan nukkuu paremmin. Pysyy myös sängyssään öisin hyvin. Päikyille jääminen vaati kerran vähän tahdonvoimaa, mutta jäi se sinne lopulta. ;)

Viimeksi muokattu:
Esikoinen muutti reilu 1v lastensänkyyn ja kuopuskin pian (nyt tasan 1v). Muuramen jollassa on sen verran laitaa, ettei esikoinen ole koskaan sieltä tippunut, vaikka pyörii kuin helikopteri, jos joskus kipeänä tms. nukkuu aikuisten välissä.

Hyvä siinä mielessä että pääsee itse kipittämään aikuisten väliin jos herää yöllä.

Meil vaihtoi 1v9kk ja vaikka on kova pyörimään jne niin pudonnu ei oo koskaan. Alussa oli pehmusttta varalta lattialla. Poika oli jo valmiiksi todella hankala saada nukahtamaan ja koetti karata pinniksestä joten siirto ei sitä ongelmaa tuonu, pidensi ehkä. Aikansa kesti ja kauan saada lapsi pysymään sängyssään ja nukahtamaan sinne.

joo, meillä kannetaan esikko yleensä viimeistään viiden aikaan aamuyöstä meidän väliin, joten sen suhteen toi oma sänky varmaankin toimis hyvin... Hyvin harvoin nukkuu koko yön omassa sängyssä, enkä kyllä usko, että iltanukutuksista tulis ongelma. Nukahtaa yleensä näet kuin tukki kun sänkyyn laittaa..

Esikko tais olla 2 ja vähän päälle kun vaari sai viimein valmiiks entisöidyn sängyn. Ihan ok aika oli tuo, kuitenkin mahtui vielä pinnikseenkin.

Meillä ei kyllä mennyt kuin muutama ilta "pomppiessa", tosi helpolla päästiin mun mielestä. En tiedä onko sillä ollut merkitystä että meillä iltarutiinit varsin säännölisiä, kuten nukkumaan meno aikakin. Ei siis jaksanut enää pomppia kun nukkumatti kutsui... Kuopus nyt 1v10kk. Jouluks saadaan hälle sänky vaarin pajasta, joululoma on varattu harjoitteluun, kattotaan onnaako.

Mä taidan vetää pohjat :D Eli meillä poika muutti aikuisten sänkyyn kun oli 2v7kk. Silloin alkoi oleen yövaippa kuiva, joten samalla oli luonnollista jättää vaippakin pois kun pääsi itse vessaan tarvittaessa. Ei ole tippunut sängystä vaikka on kova möyrimään, sänky onkin tosin 90 cm leveä.

meillä poika 2v 2kk,eikä olla edes suunniteltu vielä pois pinniksestä. Nukkuu vaan niin hyvin siinä, kun ei keskellä yötä pääse pois. :) Heräilee siis välillä, mutta jää rauhassa juttelemaan sänkyynsä ja nukahtaa lopulta uudestaan.

Meillä lapsi nyt 1,3 vuotta ja just ollaan siirrytty pois pinnasängystä. Päätettiin alkaa siirtymään siinä vaiheessa, kun osasi tulla sohvalta, sängyltä jne alas hyvin omatoimisesti sekä kiikkuminen takaisin ei tuottanut ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden pienen äiti;22360261:
joo, meillä kannetaan esikko yleensä viimeistään viiden aikaan aamuyöstä meidän väliin, joten sen suhteen toi oma sänky varmaankin toimis hyvin... Hyvin harvoin nukkuu koko yön omassa sängyssä, enkä kyllä usko, että iltanukutuksista tulis ongelma. Nukahtaa yleensä näet kuin tukki kun sänkyyn laittaa..

Miksi lapsi kannetaan teidän väliin?

Meillä siirryttiin 1v 8kk matalalaidalliseen lastensänkyyn. Joskus harvoin (esim.kipeänä) tulee meidän väliimme nukkumaan.

Yhteistyössä