Milloin pikavippi on pakko ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taidat olla aika tyhmä;21956330:
Älä puhu paskaa, aina tulee huomautuskirje laskusta ja se maksaa vähintään 5€.kun lasku menee reilusti yli eräpäivän ! !

jos on sovittu eräpäivän vaihdosta ei tule ylimääräisiä kuluja. Esim sähköasku olen jokus sopinut niiin että kolmessa erässä maksetaan ja sopinut eräpäivät, niin ei niihin mitään lisäkuluja ole tullut

[QUOTE="wesuwius";21956435]...tietää että pystyy maksamaan sen määräaikaan mennessä takaisin. Ei niissä kaikissa niin älytön korko ole ja sitäpaitsi se 10e tulee heitettyä milloin minnekin muutenkin joten jos oikeasti tarvii niin se on ihan hyvä ottaa. Ei raha ole niin iso ja vakava juttu loppujen lopuksi. Muutama kymppi sinne tänne.[/QUOTE]

Tää on täysin absurdi mielipide.
Jos on vara heitellä kymppejä sinne tänne niin miksi olisi tarve ottaa pikavippi?
Eikö niitä kymppejä voi heitellä säästöön?

Jos ei ole ruokaa mitä söis että jaksaa töihin mennä, tai jos ei ole varaa lääkkeisiin jotka välttämättömiä. Palstalaisten mielestä tietysti ei koskaan pidä ottaa pikavippiä mutta tosielämässä on joskus pakko.

mä jouduin ottamaan, kun olin työttömänä ja elettiin kirjaimellisesti kädestä suuhun muutama kuukausi ja rakkaalla lemmikillämme tuli kohtutulehdus ja kohtu jouduttiin poistamaan, silloin oli pakko ottaa vippi. pankistahan ei työttömänä lainaa saa.

Peesailen tätä nikkiä, vierasta, ja Scarlettia.

10-20 e voi olla halpa hinta siitä mielenrauhasta, kun laskun on asiallisesti hoidettu.
Tuo rollolaisen autonhuoltoesimerkki on mulla taas päinvastoin ihan .... melkein mihin vaan kehtaankin mennä kerjuulle, mut omalle korjaajalleni yritän maksaa jotain jopa etukäteen, ettei mikroyrittäjän tarvitsis omista rahoistaan laittaa minun kaluihin, kun niitä kuitenkin pitää ostaa. Ja jos käy tuuri, ettei tarvi paljon ostella, niin on hiukan jo maksettuna edes.

Mutta jos tietää, että korjaaja on vakavaraisessa tilanteessa, tai iso firma tai muuten ok, niin miksei. Mutta jätän auton viemättä kunnes mulla on antaa ... heh.
Koska pelkäänpä, että monet kysyvät juuri autonkorjilta maksuaikaa, ja jos niitä on monta niin silloin heillä on vaikeuksia kun joutuvat useamman ihmisen rahoitusta hoitelemaan siinä duuninsa ohessa.

Mutta ap n kyssään - ehkä tavallisinta on että kuukausi no 1 sulla on joko tavallista alemmat tulot, tai tavallista enemmän menoja päällekkäin. Ja kk no 2 ja jatkossa edes ne normaalitulot, tai vielä mieluummin että esim veronpalautusta tulossa. Silloin tasoitat kulut luottokortilla. Tai lainalla.

-eikä se mikään pakko sentään ole. Mutta jos neljä kpl 5 e muistutusta tulossa, ja saat sen estettyä ottamalla satkun verran, niin miksei.
Kotimaisia luotettavi firmoja: vippi.fi, monetti, ja on muitakin, nämä kaksi laitan pääni pantiksi että ovat asiallisia, eikä kalliimmasta päästä.

Ja silloin ei ole pakko myöskään jos menee sossuun, niin kuin eilen oli täällä. Ei hän halunnut ottaa luottokorttia. Kun siinä on 10 prosentin kieppeillä se korko.
Kyllä mä ymmärrän, että ilmainen raha on aina kauniimpaa rahaa kuin suolaisenhintainen vippi.
Eli tavallaan, myös sen tyyppisessä tilanteessa, kun pitäis sinne sossuun mennä. Joku ottaa mieluummin vipin, joku ei suostu edes luottokorttia ottamaan, kun on ilmaistakin saatavilla

Jos ei oo luottotietoja eikä saa korttia tai lainaa pankista, niin sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja taidat olla aika tyhmä;21956330:
Älä puhu paskaa, aina tulee huomautuskirje laskusta ja se maksaa vähintään 5€.kun lasku menee reilusti yli eräpäivän ! !

Useimmiten kun soitat velkojalle ENNEN eräpäivää asian saa sovittua että milloin sen laskun maksaa, ja vaikka osissa. En tästä tienny ennenkuin itse olin sellaisessa asiakaspalvelussa töissä johon tuli päivittäin satoja tällaisia puheluita.

Itse laitoin hyvänä hetkenä 100e säästöön kippoon. Kun tulee eteen tilanne, että on "ihan pakko" ottaa pikavippi, otan sen sieltä purkista ja maksan samoilla koroilla takasin, mitä firmallekin maksaisin. Nyt siellä on jo ihan kiva summa niitä korkoja kerääntynyt ylimääräistä :) Hiukan ot, mutta vinkki sellaisille, joilla on esim. juuri nyt hyvä rahatilanne.

tässä tilanteessakaan en olis ottanut. olsin punninnut vaihtoehtoja ja se eläin olis lopetettu. Ihmiset kuitenkin tärkeämpiä ja lasten ruoka kuin eläimen kohtutulehdus. Ja usein os selitää tilanteen sa maksaa laskulla tai osissa, mä oon kerran saanut jopa auton huollon maksaa kahdessa erässä, vaikka normaalisti eivät antaneet laskulle. ekan erän maksoin käteisellä ja toinen sit laskulla kuukauden päähän.

eläinlääkärille ei kovin usein laskua saa, sitäpaitsi maksaa se koiran lopettaminen lähes 100€, että jos punnitsee tilannetta että tilapäisesti on rahaton, ja hoitaa lemmikin kuntoon vipillä, kuin että säästää muutaman kympin, lopettaa rakkaan perheenjäsenen ja talous kunnossa muutamn kuukauden kuluttua, niin en usko, että kovinkaan moni valitsisi kpoiran lopetusta!

ja eikös rollo itse elele aika pitkälti yhteiskunnan tuilla? sitä häpeisin enemmän kuin satunnaisen vipin ottamista.

Yhteistyössä