mä jouduin ottamaan, kun olin työttömänä ja elettiin kirjaimellisesti kädestä suuhun muutama kuukausi ja rakkaalla lemmikillämme tuli kohtutulehdus ja kohtu jouduttiin poistamaan, silloin oli pakko ottaa vippi. pankistahan ei työttömänä lainaa saa.
Peesailen tätä nikkiä, vierasta, ja Scarlettia.
10-20 e voi olla halpa hinta siitä mielenrauhasta, kun laskun on asiallisesti hoidettu.
Tuo rollolaisen autonhuoltoesimerkki on mulla taas päinvastoin ihan .... melkein mihin vaan kehtaankin mennä kerjuulle, mut omalle korjaajalleni yritän maksaa jotain jopa etukäteen, ettei mikroyrittäjän tarvitsis omista rahoistaan laittaa minun kaluihin, kun niitä kuitenkin pitää ostaa. Ja jos käy tuuri, ettei tarvi paljon ostella, niin on hiukan jo maksettuna edes.
Mutta jos tietää, että korjaaja on vakavaraisessa tilanteessa, tai iso firma tai muuten ok, niin miksei. Mutta jätän auton viemättä kunnes mulla on antaa ... heh.
Koska pelkäänpä, että monet kysyvät juuri autonkorjilta maksuaikaa, ja jos niitä on monta niin silloin heillä on vaikeuksia kun joutuvat useamman ihmisen rahoitusta hoitelemaan siinä duuninsa ohessa.
Mutta ap n kyssään - ehkä tavallisinta on että kuukausi no 1 sulla on joko tavallista alemmat tulot, tai tavallista enemmän menoja päällekkäin. Ja kk no 2 ja jatkossa edes ne normaalitulot, tai vielä mieluummin että esim veronpalautusta tulossa. Silloin tasoitat kulut luottokortilla. Tai lainalla.
-eikä se mikään pakko sentään ole. Mutta jos neljä kpl 5 e muistutusta tulossa, ja saat sen estettyä ottamalla satkun verran, niin miksei.
Kotimaisia luotettavi firmoja: vippi.fi, monetti, ja on muitakin, nämä kaksi laitan pääni pantiksi että ovat asiallisia, eikä kalliimmasta päästä.
Ja silloin ei ole pakko myöskään jos menee sossuun, niin kuin eilen oli täällä. Ei hän halunnut ottaa luottokorttia. Kun siinä on 10 prosentin kieppeillä se korko.
Kyllä mä ymmärrän, että ilmainen raha on aina kauniimpaa rahaa kuin suolaisenhintainen vippi.
Eli tavallaan, myös sen tyyppisessä tilanteessa, kun pitäis sinne sossuun mennä. Joku ottaa mieluummin vipin, joku ei suostu edes luottokorttia ottamaan, kun on ilmaistakin saatavilla
Jos ei oo luottotietoja eikä saa korttia tai lainaa pankista, niin sitten.