Milloin pikavippi on pakko ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kertokaa minulle tilanne, jolloin pikavippi on ainoa vaihtoehto ja se on pakko ottaa? Eli tästä vipin ottamatta jättämisestä koituisi enemmän hankaluuksia kuin sen ottamisesta.

Kai nyt itekin tajuut, jos muuta vaihtoehtoa ei ole!!
Esim. jos kukaan ei lainaa. Ja otettava huomioon että jos laskut jää maksamatta, muistutukset
maksavat aina 5 euroa/lasku! Joskus voi olla jopa kannattavampaa ottaa se ja maksaa laskuja pois.
Eräässä paikassa ottavat vain 7 euroa lainasta(50 euron).

mä ainakin olen ottanut joskus ja ihan hyvin menny.meillä tuli niin iso vika autoon että otin 500 lainan creditistä.3 kk oli laina-aikaa ja 3 vuotta nyt ajettu kaaralla ongelmitta=)

Ei ole pakko ottaa jos on rahasta puute niin pyydän laskun eräpäivän siirtoa tai sitten pankista lainaa .
En elä yli varojeni näin perusolettamuksena . Jos ei ole varaa niin jätän kaikki turhat ostamatta.

mä jouduin ottamaan, kun olin työttömänä ja elettiin kirjaimellisesti kädestä suuhun muutama kuukausi ja rakkaalla lemmikillämme tuli kohtutulehdus ja kohtu jouduttiin poistamaan, silloin oli pakko ottaa vippi. pankistahan ei työttömänä lainaa saa.

...tietää että pystyy maksamaan sen määräaikaan mennessä takaisin. Ei niissä kaikissa niin älytön korko ole ja sitäpaitsi se 10e tulee heitettyä milloin minnekin muutenkin joten jos oikeasti tarvii niin se on ihan hyvä ottaa. Ei raha ole niin iso ja vakava juttu loppujen lopuksi. Muutama kymppi sinne tänne.

Meillä on luotollinen tili. Tonnin käyttövara ilman korkoja.
En ikimaailmassa menisi sössimään jotain pikavippejä. Enkä myöskään lainaile keneltäkään.

No ei kaikilla ole mitään luotollisia tilejä. Mitä sössimistä se muka on jos ottaa pienen summan ja maksaa sen takaasin heti kun voi.

On se kiva kun teillä on tilanne niin ettei tarvitte lainata keneltäkään rahaa. Kaikilla ei ole noin.

tässä tilanteessakaan en olis ottanut. olsin punninnut vaihtoehtoja ja se eläin olis lopetettu. Ihmiset kuitenkin tärkeämpiä ja lasten ruoka kuin eläimen kohtutulehdus. Ja usein os selitää tilanteen sa maksaa laskulla tai osissa, mä oon kerran saanut jopa auton huollon maksaa kahdessa erässä, vaikka normaalisti eivät antaneet laskulle. ekan erän maksoin käteisellä ja toinen sit laskulla kuukauden päähän.

Yhteistyössä