Milloin on tarpeeksi sairas , että voi jäädä töistä pois?

  • Viestiketjun aloittaja "Riina"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuossa tapauksessa kannattaa käydä lääkärissä (joka sen myös siis määrittää).

Yhden päivän poissaoloissa voi itse miettiä onko työkunnossa, pidemmät meillä aina vähintään saikkarin kautta. Riippuu myös työstä. Itse voin tehdä toimistohommia aika flunssaisenakin, mutta esin varastossa säkkien siirtelyt ym raskaammat työt täytyy jo siinä kunnossa jättää väliin.
 
"erika"
No itse en räkätaudissa töihin mene. Mulla nousee todella harvoin kuume.
Olen kaupankassalla, ja minun mielestäni sinne ei pidä mennä pärskimään, eikä niistämään nenää..
 
dfdf
En todellakaan ole pois töistä pelkän yskän tai räkätaudin takia. Sitähän saisi olla puolet vuodesta poissa. Kuume on rajana. Kun lämpö nousee minulla yli 37 asteen, niin päässä alkaa huipata, enkä olee enää toimintakykyinen.
 
"kerttu"
Sun olisi pitänyt jäädä töistä pois jo 2 viikkoa sitten eli silloin kun räkätauti alkoi!!!!

Mietipä nyt. Haluaisitko sinä, että sinun työkaverisi tartuttaisivat sinuun räkätaudin, kun tulisivat sairaana töihin? Sen jälkeen räkätauti kenties tarttuisi vielä 3:een sinun lapseesikin.

Eli heti pois töistä, kun tuntee itsenstä vajaakuntoiseksi TAI ON PELKO SIITÄ että sairastuttaa työkaveritkin. Minä olen itse käyräyttänyt pomolle muutaman sairaana töissä olevan työkaverin ja käskenyt pomon toimittaa ne kotiin. Minä en suostu tekemään töitä sairaan ihmisen kanssa. Sitä paitsi työpaikallekin edullisempi vaihtoehto kun yksi sairastaa kotona, kuin että kaikki vuorollaan sairastuvat...

Mulla itellä ei koskaan ole kuumetta, joten typerää pitää sitä rajana.
 
Dingg
Jotkut jää kotiin jos vähänkin jotain paikkaa kolottaa, me sitten teemme ne työt on Liisu-Tiinu makaa kotona 37 asteen kuumeessa, ssyö herkkuja ja katsoo Täydellisiä Naisia.
 
itse olen raskaassa vanhustyössä,pari kertaa olen olut räkäisenä ja tukkoisena töissä,ja voin sanoa että mehut on poissa,ja kolmannen kerran kun räkätauti tuli niin olin sen 3 pvää pois joka saadaan ns."omalla luvalla " olla. kuumetta tais olla tasan 37.mutta eihän se kuume voi olla " mittari" joka sanelee että voiko olla pois töistä.
itse ainakin ajattelen myös sitä että jos olen oikein räkäisenä ja yskäisenä töissä,niin huonokuntoiset vanhukset saavat sen taudin,ja seuraus voi olla sitten kohtalokas.
 
"vieras"
Silloin voi jäädä saikulle kun siltä tuntuu, niin yksinkertaista se on. Jos vaaditaan lääkärintodistus niin sanoo vain lääkärille että tuntuu kipeältä ja jäi aamulla pois töistä -> lääkäri kirjoittaa ainakin sen päivän saikkua, koska olet kipeä.
 
"qwer"
En ymmärrä tätä kuumehössötystä. Jos on jalka poikki, selkä jumissa, migreeni tai vaikkapa se flunssa, mutta ei kuumetta, pitääkö mennä töihin?

Sairaana pysytään kotona. Pieni yskä ei varmasti työkykyä alenna, mutta räkätaudissa ei mennä tartuttamaan muita. Jälkitaudin riski kasvaa jos ei sairaana lepää ja hoida itseään vaan kuvittelee olevansa korvaamaton.
 
Meillä kuume ei oo se pelkkä mittari. Duuni on aika fyysistä ja on jaksettava tehdä. Jos on kunto poissa kuumeettakin niin jäädään kotia sillä 2pv ilmotusluvalla. Mitä hyötyä on työkaverista joka ei jaksa ja asuu vaan nenäliinan takana tai yskii keuhkoja pihalle. Harvoin mulla kuumetta edes tulee vaik kunto ois mikä.
 
"vieras"
[QUOTE="myy";23407274]Jos työterveys katsoo et olet sairasloman tarpeessa, niin sitten jäät kotiin.[/QUOTE]

Meillä saa olla 3 päivää pois omalla ilmoituksella, en näe mitään järkeä mennä työterveyteen jos tunnen itse oloni sairaaksi. Toki jos lepo ei auta niin sitten haetaan "lääkkeitä".
 
"mie"
Riippuu varmaan työstä. En mä kyllä tykkäis aioida ihmisen kanssa joka kokoajan yskii ja pärskii, oli sitten kuumetta tai ei.

Itse taas teen työtä jossa pitäs jaksaa keskittyä ja käyttää aivoja. Se ei onnistu kyllä jos olo on kurja, olkoonkin kuumeeton. Itsestäni on selvempää parannella kotona kuin että tehdä kipeänä aia ensimmäisen kerran. Ja sitten huomata että järki ei juossutkaan kunnolla ja tehdä sama asia uudestaan.

Jos jotain rutiiniluontoista työtä tekisin, jossa en ole kovin kosketuksissa muiden kanssa voiin työhönkin mennä - vallankin jos poissaoloni työt kasaantuu muiden niskaan.
 
"qwer"
Meillä kuume ei oo se pelkkä mittari. Duuni on aika fyysistä ja on jaksettava tehdä. Jos on kunto poissa kuumeettakin niin jäädään kotia sillä 2pv ilmotusluvalla. Mitä hyötyä on työkaverista joka ei jaksa ja asuu vaan nenäliinan takana tai yskii keuhkoja pihalle. Harvoin mulla kuumetta edes tulee vaik kunto ois mikä.
Nimenomaan. Meillä ei ole fyysistä työtä, mutta silti. Omalla ilmoituksella voin olla pois 3 päivää, ja sittenkin sairaslomaa saa, jos tuntee vielä olevansa sairas. Ei tietenkään loputtomiin.
 
"vieras"
Silloin kun tuntuu, ettei pysty työtehtäviään sairaude vuoksi hoitamaan. Mä teen monesti niin, että en mene työpaikalle, vaan teen etätöitä, jos on epämääräistä pikkuflunssaa. Joskus sitä jaksaa rutiineja hoidella, mutta ajatus pakkaseen ja ruuhkabussiin menemisestä on liikaa. Silloin soitan esimiehelle ja sovin etäpäivästä.
 
vierailija
Itse sain tartunnan juurikin sen takia, että joku onneton tuli köhässä töihin mieheni työpaikassa pitäisikö nyt siirtää eteenpäin , mennä yskimään ja räkimään päin toisia omalle työpaikalleni . En mene, otin sairaslomaa.
 

Yhteistyössä