Milloin olette vielä saaneet lapsen ilman hoitoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapseton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lapseton"

Vieras
Me olemme yrittäneet nyt vuoden mutta haluaisimme vielä yrittää ennen kuin menemme tutkimuksiin, mutta milloin on aika luovuttaa ja mennä lääkäriin? Minä olen 25v ja mies 31v. Minulla saattaa olla endometrioosi (oireita on, mutta ei tutkittu)

Ehkä sun kannattaa mennä lääkäriin ja keskustella lääkärin kanssa sopivasta ajankohdasta tutkimuksiin hakeutumiselle. Älä kuitenkaan odota liian kauaa. Endometrioosi voi tuhota munasarjasi ja munanjohtimesi. Itse sairastan kyseistä tautia, ja kiitän luojaani ainokaisestamme. Mulla endometrioosi alkoi oireilla niin, että tuli todellisia tuntuvia kipuja, vasta 8 kk ennen isoon operaatioon joutumistani. Jota edelsivät pari sairaalajaksoa suonensisäisine antibiootteineen tulehdusarvot pilvissä. Operaation jälkeen sain kuulla, että munanjohtimet ja munasarjat ovat heikossa hapessa. Saatiin valmiiksi neuvot hedelmättömyyshoitoihin hakeutumisesta.

Vuosi on se suositeltu aika. Me odotettiin kauemminkin, kun ei aiottu lähteä hoitoihin, luultiin että vika on minussa, kun endometrioosia epäiltiin myöskin. Viimein päätettiin, että mieskin on syytä tutkia, ja selvisi, ettei hänellä ole ollenkaan siittiöitä. Ajattelimme, että se siitä, mutta kuitenkin päätimme selvitellä vielä asiaa. Miehen kiveksestä otettiin koepala, josta saatiinkin siittiöitä, ja nyt meillä on hedelmöityshoidoilla saatu ihana pieni poika :)

Ja varsinaisesti syytä ei löytynyt kummastakaan,selittämätön lapsettomuus. Mikään ei muuttunut, ja poks, yllätysraskaus juuri kun hoitoja suunniteltiin aloitettavaksi

Yhteistyössä