Milloin näytille jos supistelee rv 25?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neppari

Vieras
Toinen raskaus menossa mutta ekaa kertaa supistelee näin aikaisin...

Supistelut alkoivat jo rv 20 tienoilla ja niitä tuli silloin tällöin. Viime viikkoina supistuksia on ruvennut tulemaan yhä enemmän ja niitä on päivittäin jonkin verran. Joskus saattaa jopa tulla 10 min aikana viitisen supistusta, ihan levossakin. Supistukset eivät ole kipeitä, mutta tuntuvat kyllä epämiellyttävältä ja tuntuu pientä paineentunnetta.

Kuinka herkästi sitä tulisi mennä näytille jonnekin? Ja minne sitä sitten soitetaan jos halutaan päästä tarkistamaan tilanne? Kättärille olen menossa synnyttämään, eli sinnekö pitäisi soittaa? Vai neuvolaan, ja iltaisin ihan normi päivystyspolille?

Viimeksi sisätutkimus tehtiin rv 14, ja seuraava on 3 viikon päästä. Voinko huoletta odotella tuohon seuraavaan neuvola-lääkäriin, vai kannattaisikohan mennä näytille mahd. pian?

Niin no siis kyllähän ne tuntuu epämiellyttävältä ja jopa vähän kipeiltä, tarkoitin lähinnä ettei kovin paljoa satu... Välillä tuntuu kun olisi nyrkki painamassa tuonne haaroväliin... Pieniltä menkkakivuilta tuntuu, joskus vihloo enemmän joskus vähemmän...

Mutta minne soitan? Sinne kättärillekö? Äitiyspolihan on auki vaan kolmeen joten synnytysosastolle pitäisi soittaa jos kättärille aikoo soittaa...? Itellä on vaan (tyhmä) olo ettei viitsisi soittaa sinne synn.osastolle ku siellä on muutenkin kiireistä...?! :D

Alkuperäinen kirjoittaja neppari:
Mutta minne soitan? Sinne kättärillekö? Äitiyspolihan on auki vaan kolmeen joten synnytysosastolle pitäisi soittaa jos kättärille aikoo soittaa...? Itellä on vaan (tyhmä) olo ettei viitsisi soittaa sinne synn.osastolle ku siellä on muutenkin kiireistä...?! :D

Itse olen aikanaan mennyt suoraan sinne synnytysvastaanoton päivystykseen näytille ja ihan aiheesta (rv30 jouduin sisälle lepäämään ja estohoitoon). Ehkä kuitenkin kannattaa soittaa etukäteen, niin osaavat varautua. Jos sulla on tosi huoli, niin tuskin ajattelet, että onkohan siellä kiireistä..

En osaa sanoa minne sun pitää soittaa, mutta jospa joku muu osaa. Ota ihmeessä yhteyttä, mieluummin liian usein kun liian harvoin. Jos paikat aukee noin aikaisin voi olla että se tietää lepoa loppuraskauden ajan. Mieluummin tosiaan selvittäisin tuon ja pikaiseen. Tsemppiä sulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin ja supparit häipyy.

äitipolille/synnytysvastaanotolle tähän aikaan viikosta ja vuorokaudesta - noilla viikoilla jos on kuukautiskipumaista tunnetta ja paineentunnetta, se pitää aina tarkistaa ja voi olla uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen merkki

Itse menin tk:n päivystykseen supistusten ja menkkakivun tyylisten kipujen vuoksi.Lääkäri laittoi lähetteen äippäpolille heti, koska totesi minun olevan 1 sormelle auki ja kohdunkaula pehmentynyt.Nyt olen ottanut HYVIN rauhallisesti 3vkoa ja tunnustellut oloani.Heti jossupistaa, käyn maate.Tilanne nyt rauhoittunut, kohdunsuun tilanne tarkistetaan neuvolalääkärillä parin pv:n kuluttua.Masuvauva on toinen lapsemme ja rv on nyt 24.Supistukset eivät ole olleet kipeitä, vaan ne yötä päivää vaihtelevasti vaivanneet "menkkakivut".Tsemppiä raskaudellesi;)

Yhteistyössä