Milloin naimisiin??

  • Viestiketjun aloittaja satu84
  • Ensimmäinen viesti
satu84
Olen parikymppinen, vajaan 10kk ikäisen tytön äiti.. Olen tytön syntymästä asti halunnut avioliittoon mieheni kanssa mut mies ei halua naimisiin vielä..parempaa syytä en ole saanut..
3 vuotta ollaan kihloissa oltu mut mikä miestä pelottaa avioliitossa!? Onko muilla kokemusta tälläisestä?
Olemmeko sitten liian nuoria vielä..mutta ollaanhan me lapsikin hankittu..suurella rakkaudella!! :/
En tosiaan halua miestäni painostaa koska haluan avioliiton mitä molemmat haluavat..
Pitäisikö vaan antaa ajan kulua ja unohtaa asia josta koko ajan haaveilee ja haluaa!? :'( Pelottaa ettei mies ole varma yhteisestä tulevaisuudesta..miten ei voi olla valmis vielä jos on valmis ollut lapsen hankkimaan..onhan ne molemmat todella suuria asioita elämässä!? Olenko liian hätäinen? Meidän elämässä on paljon ollut menetyksiä, jos siksi vain olen "hätäinen".. :/
 
äiti-82
moi! me ollaan oltu kohta 2 vuotta yhdessä. tosin tunnettu sitä ennen 3 vuotta!
nyt meillä on 4kk ikäinen tyttö ja ollaan menossa ens elokuussa naimasiin. molemmat haluaa. ensin mies oli sitä mieltä et ei kai vielä tarvii et säästetää jotain myöhempään mut aika kulu jonkun aikaa ja sit se otti muistaakseni ite sen puheex ja sano et mennää ja tais päivänkin päättää ja ollaa nyt molemmat innokkaina suunnittelemssa :D :D
uskon että kyllä se aika teilläkin kypsyttää. miehet vaa on tollasia. ;)
 
alannah
Aikoinaan ku olin esikoiseni isän kans ja oltiin mun vanhempien luona juttelemassa papin kans tulevasta kasteesta, äitini ja pappikin otti puheeksi, et voitaisiin mennä samalla naimisiin mutta ite isukki oli taas NII vaivautunu koko asiasta. Ja ennen sitä oon saattanu vihjailla tuosta asiasta mutta pelkkä sana avioliitto oli hänelle ku tressiä. Ja samän tien saattoi lähtee jonnekkin omille askareille jottei tarttis enempääsä kuulla sanasta avioliitto. Eipä hän pahemmin pitäny ees kihlasormusta... Nyt ku näi jälkeen päin aattelee, siitä avioliitosta ois tullu vain yhtä helv***ä jos ois joskus saattanu mennä naimisiin hänen kans.
Nykyään oon onnellisesti naimisissa sellasen miehen kans joka osaa aattella aivoilla eikä niillä "kakkos aivoilla".
Mutta en kuitenkaa tarkoita, et sun pitäs vaan heti erota hänestä. EI!! Yleensä asiat paranee ku juttelee...
 
lappi
Sen tuntee sydämmessään..ajankohta naimisiin menolle.
Olen 32v olen ollut naimisissa jo12vuotta, mentiin vihille 2v yhdessäolon jälkeen.
Ei muutako häitä suunnittelemaan.....ihanaa :) :) :) =)
 
Joanna
Mä oon kans ollu aika nuori kun mentiin naimisiin....justiin olin täyttäny 20v. Päätös syntyi yhdessä. Oltiin sitä mieltä, että haluttiin naimisiin "vanhan kansan tapaan"...ennen lapsien tekoa. Syksynä -03 olikin tuloksena toivottu tyttö. Ei se naimisiin meno ikää katso. Turha sitä odotella, jos siltä tuntuu, että tämä on "se oikea"!
 
me ollaan myös miehen kanssa parikymppisiä ja meillä se on niin päin että mies haluaisi naimisiin ja minä taas en. minusta meillä ei ole mitään kiirettä, enkä nyt tiedä etes että haluanko koskaan naimisiin! ;) minä ainakin olen 100% varma yhteisestä tulevaisuudesta, mutta en ymmärrä miksi se täytyy "varmistaa" naimisiin menolla.. varmasti osataan yhdessä olla ilman papin aamentakin. uskon että miehesi ei epäile teidän tulevaisuutta, mutta ei näe syytä juuri nyt mennä naimisiinkaan. kyllä hän varmasti ilmoittaa kun on siihen valmis, älä painosta äläkä hätäile! :)
 
me ollaan kanssa oltu kihloissa 3, 5 vuotta ja kohta 5 vuotta yhdessä. kaksi lasta on siunaantunut ja hyvin menee. mutta se naimisiinmeno meilläkin tuota miestä arveluttaa. tokihan se meidän suhteessa olisi niin että sei käytännössä muuttaisi yhtään mitään, mutta kyllä se mulle silti olis ainakin tärkee juttu. meillä meni mies aikalailla paniikkiin kun viimeks viime keväänä aloin siitä puhumaan, oli erokin jo aika lähellä :( . mutta yhdessä ollaan edelleen ja tuntuu että suhtautuu nyt vähän paremmin koko naimisiinmeno ajatukseen - ei vaan saa painostaa. Että näin meillä...
 
Suzu
Meillä mies ilmoitti heti seurustelun alussa, että hän ei mene naimisiin alle 30-vuotiaana, oli silloin vähän päälle parikymppinen. Jätin asian silleen. Kihlauduttiin reilun puolen vuoden seurustelun jälkeen, ja kosinta tuli vuoden päästä kihlauksesta. Täytenä yllärinä. Sanoin, että muutitkin sitten mielesi, saanko päivän miettimisaikaa... Tiesin kyllä jo silloin, että sanon kyllä.
 
äiskä20
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2004 klo 22:37 Suzu kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti heti seurustelun alussa, että hän ei mene naimisiin alle 30-vuotiaana, oli silloin vähän päälle parikymppinen. Jätin asian silleen. Kihlauduttiin reilun puolen vuoden seurustelun jälkeen, ja kosinta tuli vuoden päästä kihlauksesta. Täytenä yllärinä. Sanoin, että muutitkin sitten mielesi, saanko päivän miettimisaikaa... Tiesin kyllä jo silloin, että sanon kyllä.
Mä en ymmärrä :eek: Ensin kihlauduitte ja vuosi sen jälkeen mies kosi. Siis eikös se niin mene, että kun kositaan niin silloin mennään kihloihin, siis jos tulee myönteinen vastaus :D Ja mulle henk.koht. kihloihin meno tarkoittaa myös sitä, että muutaman vuoden sisällä on myös häät.
Me ollaan myös parikymppisiä ja häät on meillä joskus vuoden/kahden päästä :) Ei sitä vielä neljä/viisi vuotta sitten olisi uskonut, että 20-vuotiaana häistä jo puhuu vakavissaan. Mutta niin se elämää vaan mene, ettei sitä tiedä mitä edes huomenna tapahtuu.
 
satu84
Mä en ymmärrä :eek: Ensin kihlauduitte ja vuosi sen jälkeen mies kosi. Siis eikös se niin mene, että kun kositaan niin silloin mennään kihloihin, siis jos tulee myönteinen vastaus :D Ja mulle henk.koht. kihloihin meno tarkoittaa myös sitä, että muutaman vuoden sisällä on myös häät.
Me ollaan myös parikymppisiä ja häät on meillä joskus vuoden/kahden päästä :) Ei sitä vielä neljä/viisi vuotta sitten olisi uskonut, että 20-vuotiaana häistä jo puhuu vakavissaan. Mutta niin se elämää vaan mene, ettei sitä tiedä mitä edes huomenna tapahtuu.
[/quote]

Niinhän mä oon kanssa ajtellu että ku kihloihin mennään ni sitten kanssa häät olis lähitulevaisuudessa mutta eipä tosiaan ole mies ajatuksesta innostunut..ja tosiaan kolme vuotta kihloissa ollaan jo oltu! Onhan se kihloihin menokin vakava asia!? :/
 
äiskä20
Tuntuu, että kihloihin meno ei enää niinkään merkitse lupausta mennä myös naimisiin. Joillekin se on vain merkki vakavasta seurustelusta.
Jokainen pari sen tietysti itse päättää, että menevätkö he kihloihin ja elävät avopuolisoina, ettei häitä aleta suunnitella. Silloin jos toinen haluaa "vain" kihloihin ja toiselle se merkitsee myös avioliittoa, niin on kyllä hankala juttu.
Ja sellaisia en ymmärrä kun menevät joskus todella nuorina kihloihin ihan vain sen takia, että se on niin hieno juttu! :\| Että on siten kiva esitellä sormusta kavereilleen. Näitäkin on... :/
 
testeri
Kyllä mun mielestä pitäisi olla valmis menemään naimisiin jos kerran lapsiakin tähän maailmaan on valmis laittamaan. Suurempi sitoutuminen se lapsi on. Tarkoitan tässä nyt niitä miehiä, jotka eivät "vielä" halua mennä naimisiin. Miten ihmeessä niitä lapsia on "vielä" sitten hankittu.
Ei se avioliitto nykyään ole mikään sinetti ikuiselle yhdessäolemiselle, mutta tuo se turvaa arjen elämiselle. Kannatan.
 
Maria1982


Satu84, ei kannata huolestua. Jos miehesi on sormuksen sormeesi pujottanut ja lapsen sinulle antanut, eikä suhteessa ole mitään vikaa, mihin sitä avioliittoa nyt tarvitsee? Kyllä se siitä.. Ihmiset ajattelee nää asiat niin kovin eri tavoilla. Mä periaatteessa voisin alkaa suunnitella häitä vaikka heti, mutta toisaalta, mua ei yhtään haittaisi vaikka pysyisimme avpuolisoina koko ikämme. Ei sitä rakkautta paperisota määrää. :)

M, fingers crossed

 
Äityli81 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2004 klo 18:07 Maria1982 kirjoitti:
Satu84, ei kannata huolestua. Jos miehesi on sormuksen sormeesi pujottanut ja lapsen sinulle antanut, eikä suhteessa ole mitään vikaa, mihin sitä avioliittoa nyt tarvitsee? Kyllä se siitä.. Ihmiset ajattelee nää asiat niin kovin eri tavoilla. Mä periaatteessa voisin alkaa suunnitella häitä vaikka heti, mutta toisaalta, mua ei yhtään haittaisi vaikka pysyisimme avpuolisoina koko ikämme. Ei sitä rakkautta paperisota määrää. :)

M, fingers crossed
aivan samaa mieltä... hyvin sanottu =)
 
pikku äippä-71
jokaisen oma juttu!me oltu reilut 7v.ja kaksi ihanaa muksua.4v ja 5v.kihlat ostettiin -00.naimisiin ehkä kun tulee 10v.täyteen yhteieloa =) =) =) no,meillä hyvä näin =)
 
Anna 78
Onhan siinä sellainekin juttu,että leskeneläkettä saa vasta, ku ollaa naimisissa ja toinen kuolee. Kannattaa siis pohtia asiaa siltäkin kannallta, että miten elättää ne susiparina tehdyt lapset jos toinen teistä kuolee...isäni kuoli, kun pikkusiskoni oli 2kk ja meitä oli vielä kolme hänen lisäkseen...leskeneläke oli äitini ja perheemme pelastus, joka takasi toimeentulon. Ja edelleenkin 20 vuoden kuluttua äitini toimeentulo on turvattu kyseisellä eläkkeellä...
 
Heips Satu!
Meillä on aika lailla samanlainen tilanne, tai siis just niin, että mä olisin niin innolla menossa naimisiin ja mies on jotenkin nihkee..
Utelen ja utelen, ettei eix hän olekaan varma tulevaisuudestamme ja on kyllä varma kuulemma, mutta hän inhoaa yli kaiken olla huomion keskipisteenä, eikä ole oikein mistään suunnittelusta innoissaan. Otan tietty tän suunnitteluinnottomuuden suurena loukkauksena, koska lapsuusperheestäni eikä tulevista appivanhemmista ole kovasti apua ja kaverit ovat tarpeeksi työllistettyjä omien lastensa kanssa...
Eli sitä tahdon sanoa, että miehet ei välttämättä innostu häähössötyksestä ollenkaan ja se sit saattaa tuntua naisesta siltä, että mies ei halua naimisiin.. Ja mun mies ainakin hermostui totaalisesti siitä, kun jankkasin koko ajan asiaa, ehkä miehestä se häätouhu on jotenkin pelottavaa/ahdistavaa..
Tsemppiä!! Kyllä te vielä naimissin pääsette, mekin jopa ollaan aika päätetty vaikka ajattelin yhdessä vaiheessa ettei tästä tule yhtään mitään. :)
 
Minä olen miettinyt tuota samaa juttua, mistä Anna 78 kirjoittaa.

Olemme yrittämässä esikoistamme ja emme ole naimisissa ja poikaystäväni ei halua puhua koko asiasta. Pistää vaan välillä mietityttämään, miten voi olla valmis hankkiman lapsia, jos ei sitoudu lapsen äitiin kunnolla? Me ei edes vielä asuta yhdessä, seurusteltu ollaan 1,4 vuotta. Kuitenkin molemmat haluaa lapsen ja aika tuntuu sopivalta.
 
satu84
On tullut kyllä tosi paljon hyviä vastauksia.. =) Kiitos teille kaikille!! Olen kyl alkanut ajatteleen asiaa niinkin et jos kerran suhde tosiaan toimii ja Muuten on kaikki hyvin niin ehkä se päivä joskus sieltä tulee kun mieskin haluaa naimisiin.. :whistle:
Kaipa tarvii antaa vaan ajan kulua ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan..toivoen tietysti parasta!! ;)
 

Yhteistyössä