Milloin menkat alkaa, 2. synn. jälk.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävä ei kyllä ole=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikävä ei kyllä ole=)

Vieras
Minulla on kaksi synnytystä takana ja ekan raskauden jälkeen menkat alkoivat kun vielä imetin, lapsen ollessa 7-8kk. Nyt toinen lapseni on 10kk ja imetys on lopetettu 3vko sitten eikä menkkoja näy. Raskaana en ole.

Eli kysymys kuuluu. Miten teidän menkat ovat alkaneet toisen synnytyksen jälkeen?

Samaa mietin tässä itsekin, että koska ne oikein alkaa, eka lapsi on jo 10 kuukautta eikä mitään tapahdu. Raskaustestinkin tein kun olin huolissani, ja miinusta näytti. Voiko kuukautisten viipyminen vaikuttaa tulevaisuudessa lapsen saamiseen?

Juttelin juuri mun siskon kanssa jolla myös kaksi lasta ja toisen synnytyksen jälkeen hänen kuukautiset olivat alkaneet vasta n. vuosi synnytyksestä...varmasti yksilöllistä mutta ehkä tää antaa osviittaa...

Ekan synnytyksen jälkeen menkat alkoivat täysimetyksestä huolimatta 3,5kk jälkeen synnytyksestä ja nyt toisen synnytyksen jälkeen alkoivat kun oli 3kk ja 1 viikko kulunut synnytyksestä (ja täysimetyksellä tämäkin vauva). Että enpä ole kauaa saanut nauttia elämästä ilman menkkoja :(

ekan jälkeen alkoi 2 viikkoa imetyksen lopettamisesta, samoin nyt. tosin imetys oli ainakin 2 viikkoa jo todella vähäistä kun maitoa ei vaan tullut vaikka lypsin ja imetin minkä kerkesin...

Ekan lapsen jälkeen 8 kk ja nyt toinen jo 9 kk eikä vielä menkkoja näy eikä kuulu. Molemmat olen täysimettänyt 6 kk saakka. Tulin nopeaan raskaaksi kun menkat alkoi.

Ekan jälkeen alkoi kun vauva 3kk, tokan jälkeen alkoi kun vauva 4vk, nyt jo kahdet menkat ollu eikä vauva vielä edes 3kk!!! Molemmissa vauva täysimetyksellä menkkojen alkaessa...

Yhteistyössä