Milloin ekat menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tietoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tietoa

Vieras
Moi!

Mulla on jo vuosi synnytyksestä, eikä menkkoja näy vielä missään. Onko jollakulla muulla kestänyt näin kauan ennen kuin alkavat? Onko joku tullut raskaaksi ennen menkkojen uutta näkyvää alkua?

Imetän aamulla ja illalla. Päiväimetykset jätin pois pari viikkoa sitten, sitä ennen vähensin niitä pikkuhiljaa.

Kaikilla mun tutuilla on alkaneet menkat aiemmin synnytyksen jälkeen, mutta neuvolassa sanoivat, et tää on ihan normaalia, en vaa tunne ketää, jolla olis kestäny näin kauan.

Olen kuullut että vastakun imetys lakkaa niin vasta silloin voi odottaa menkkoja.
Tosin itse olen juuri pari viikkoa sitten lopettanut imettämisen eikä menkat ole kyllä vieläkään alkanut. Synnytyksestä on 5kk.

Mulla alkoi menkat n. 4kk synnytyksestä tai sektiosta. Imetän vieläkin. Luulin itsekin, että menkat alkaa sitten, kun lopettaa imettämisen, mutta en tiedä vaikuttiko meillä se, että noihin aikoihin poika jätti aikaisen aamutissittelyn, n. klo 4, pois.

Nyt poika on 8 kk ja reilu kuukausi sitten aloitti uudestaan aamutissittelyn klo 5-6 välillä.

Mulla menkat ovat alkaneet kun vauvat ovat olleet 4 kk ikäisiä. Vaikka imetin 7kk ja 9 kk ikäisiksi. Eli kai se on yksilöllistä. Tuttavallani menkat alkoivat reilusti yli vuoden synnytyksestä. Mä olisin ainakin onnellinen mitä pitempään menis ilman menkkoja.

Mulla alkoi parin viikon päästä siitä kun olin lopettanut imetyksen kokonaan, tosin nyt näitä toisia menkkoja ei kuulu lainkaan...

ja varsinkin jos sulla on ollu pitkä ja epäsäännöllinen kierto ennen raskautta niin ei oo kovinkaan tod.näk. että nytjk''n olis/ olis alkaneet heti...

itekin olin yllättynyt kun alkoi (mulla kierot tosi epäsäännöllinen ja pitkä).

Ja kannattaa varautua siihen, että vuoto saattaa synnyttäneillä olla runsaampaa tms. Mulla menkatkin alkoi IHAN YHTÄKKIÄ! onneksi olin kotona...

Yhteistyössä