Milloin maitoallergia mennyt ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissankello
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kissankello

Jäsen
18.06.2007
102
0
16
Siinähän se kysymys tulikin. Meillä pojalla todettiin maitoallergia puolen vuoden iässä. Reaktiot eivät olleet mitenkään kamalan pahoja, atooppista ihottumaa ja satunnaisesti vatsavaivoja. Nyt pojan ollessa 1v2kk teimme kotitestin ja heti alkoi iho punoittaa.
Mietin vaan, että meneeköhän pois ennen 2vuotta... Miten siis muilla? Kuinka usein olette kotona testailleet? Olemme siis saaneet luvan tehdä kotitestejä, sillä reaktiot ovat sen verran "lieviä". Itse ajattelin kokeilla seuraavan kerran vuoden vaihteen jälkeen.Luin jostain, että lapsella allergia saattaa mennä ohi ihan yhtäkkiäkin, toisin sanoen esim. ensi kuussa kaikki olisikin jo toisin. Näinköhän on asian laita.
Kiitos teille vastanneille!

meillä aikanaan pojalla tehtiin maitoaltistus allergialääkärillä 1v10kk iässä ja oli parantunut. Me emme itse tehneet ennen kotialtistuksia mitä nyt anoppi näytti suklaalla että sietää,mrrrr
allergia todettiin 4-5kk iässä. poika nyt 6.v ja terve kuin mikä!

Meillä vielä sitä päivää odotellaan, että allergia menisi ohi. Tytöllä todettiin maitoallergia noin vuoden ikäisenä. Itse kyllä arvelin sitä jo paljon aikaisemminkin. Nyt hän on 2,5 vuotias eikä vielä käy tavallinen maito.
Pojalla taas sama allergia todettiin vasta kolme vuotiaana. Ihan yhtäkkiä tuli oireet, eikä aikaisemmin ollut mitään vaivaa. Tämä tuskin menee koskaan ohi, kun näin isona puhkesi. Ja onkin todella hankala ollutkin. Pienestä reagoi heti voimakkaasti.

Poikamme oli vauvasta saakka allerginen. Oli maitoallergiaa ja kaikkea muutakin ruoka-allergiaa siinä sivussa. 2-vuotiaana maitoallergia kuitenkin parani ja siitä pikku hiljaa melkein kaikki muutkin allergiat =)

Nyt on 3v7kk ja voi syödä melkein kaikkea.

en halua pelotella, mutta tässä yksi tarina elävästä elämästä.
meillä maitoallergia todettiin n puolivuotiaana, imetin yli vuoden ikään ja sitten todettiin ettei reagoi enää lehmanmaidolle.
Jossakin vaiheessa kuitenkin tuli kuiva iho ja ihottumaa ranteisiin mutta ei osattu yhdistää maitoon ennen kuin lapsi itse totesi että maito kutittaa.
eli meillä on tokaluokkalainen maitoallergikko joka mm sai oireet (ihottuman naamaan ja käsiin) siitä kun kaverilta oli roiskahtanut tippaa maitoa hänen "voihinsa"

Yhteistyössä