Milloin lapsi unohtaa tissit?

En ole yli vuoteen imettänyt ja tänäänkin kun heräsin oli lapseni käsi paitani sisällä tissillä. Kait ne tissit on muisto hyvästä ja antaa turvaa... Vieläkö 10 vuotiaanako lapsi hakee turvaa tisseistä vai meneekö se jossain vaiheessa ohi?
 
"vieras"
Poikalapsista suurin osa ei ikinä. Muutamista tosin kasvaa enempi pyllymiehiä.

4vuotias tyttöni vielä joskus kun pelottaa pistää kätensä paitani sisään tissille. Muuten ei tunnu muistavan.
 
[QUOTE="vieras";27111586]Poikalapsista suurin osa ei ikinä. Muutamista tosin kasvaa enempi pyllymiehiä.

4vuotias tyttöni vielä joskus kun pelottaa pistää kätensä paitani sisään tissille. Muuten ei tunnu muistavan.[/QUOTE]


Mulla tämä pieni on tyttö, joten toivon hänen jossain vaiheessa jättävän tissit ja lähes päivittäin käsiään puseron sisään tunkee. Yleensä hellävaraisesti siirrän ne sieltä pois.
 
Blue
Mun poika saattoi vielä vuosi sitten (silloin 4,5v) tunkea kättään paidan alle. Vielä nytkin sylissä istuessaan saattaa ajatuksissaan niitä paijailla tai "hytkytellä" tms. paidan päältä. Lopettaa kyllä kun ohjaan ajatukset muualle ja harvemmin tekee niin julkisesti. Vähenemään päin koko ajan kuitenkin. :)
 
[QUOTE="hmmm";27111708]Meillä 8v. vielä mielellään istuu sylissä rinnoilla =) Ei siis hipeltele, mutta on lähellä. Imetyksestä aikaa yli 7v.[/QUOTE]


Onkohan kyse luonne-erosta vai mistä, kun meidän muut lapset eivät ole rintoihin koskeneet enään imetyksen jälkeen eikä hae niistä lohtua?
 
jälkm
Mä oon vaan kieltäny koskemasta tisseihin. Eikö niin voi tehdä? Siis sitten kun olen imetyksen lopettanut.

Oon ajatellu että siten lapsi oppii kunnioittamaan toisen ihmisen yksityisiä rajoja. Ja osaa itsekin kieltää koskemasta jos ei kosketusta halua.
 
En ole yli vuoteen imettänyt ja tänäänkin kun heräsin oli lapseni käsi paitani sisällä tissillä. Kait ne tissit on muisto hyvästä ja antaa turvaa... Vieläkö 10 vuotiaanako lapsi hakee turvaa tisseistä vai meneekö se jossain vaiheessa ohi?
Ei ehkä ihan niin pitkään kuin 10-vuotiaaksi, mutta yllättävän pitkään siinä menee.
Meilläkin taloudessa yksi sellainen "kopeloija" jonka käsi tuppaa livahtamaan naisväen paidan sisään... hän tosin vasta reilut 2 vuotta vanha.

:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jälkm;27111976:
Mä oon vaan kieltäny koskemasta tisseihin. Eikö niin voi tehdä? Siis sitten kun olen imetyksen lopettanut.

Oon ajatellu että siten lapsi oppii kunnioittamaan toisen ihmisen yksityisiä rajoja. Ja osaa itsekin kieltää koskemasta jos ei kosketusta halua.

Mä taas en ole halunnut kieltää. On kurja kieltää sellaista, josta toinen on saanut lohtua. Olen vain yrittänyt vai vihkaa vierottaa..., mutta tulokset on aika laihoja.
 
"Nekku"
Onkohan kyse luonne-erosta vai mistä, kun meidän muut lapset eivät ole rintoihin koskeneet enään imetyksen jälkeen eikä hae niistä lohtua?
Saanko kysyä, kauanko olet imettänyt? Meillä ei myöskään tissiä kaivata ja poikaa imetin yli vuoden. Tuli mieleen, että eläinmaailmassahan esim. Aikaisin emosta vieroitettu kissa saattaa polkea jotain täkkiä loppuikänsä, joten voisiko tässä olla samaa?
 
[QUOTE="Nekku";27112044]Saanko kysyä, kauanko olet imettänyt? Meillä ei myöskään tissiä kaivata ja poikaa imetin yli vuoden. Tuli mieleen, että eläinmaailmassahan esim. Aikaisin emosta vieroitettu kissa saattaa polkea jotain täkkiä loppuikänsä, joten voisiko tässä olla samaa?[/QUOTE]

Vähän reilut 2v oli, kun lopetin. Mä en usko, että imetyksen loppumisen iällä tässä olisi suurta merkitystä, kun oli toinenkin tyttö 2v ja ei hän tissejä kaivannut sen jälkeen, kuten ei pojatkaan, joita imetin vuoden molemmin puolin.
 
"muu"
Meillä sama homma. Silittelee rintakehää joka aamu hartaudella ja myös nukahtaessa. Imetin 1v 3kk ja loppui 4kk sitten. Samalla tavalla silittelee miestä jos laittaa nukkumaan. En minäkään ole raaskinut kieltää, kun on niin valtavan tärkeän oloista...
 
"tiutau"
[QUOTE="muu";27112626]Meillä sama homma. Silittelee rintakehää joka aamu hartaudella ja myös nukahtaessa. Imetin 1v 3kk ja loppui 4kk sitten. Samalla tavalla silittelee miestä jos laittaa nukkumaan. En minäkään ole raaskinut kieltää, kun on niin valtavan tärkeän oloista...[/QUOTE]

Sama juttu, saman aikaa imetin ja poika 1,5 v. Varsinkin iltaisin kiukkuilee jos ei saa laittaa kättä paidan sisälle... Kaipa tää on normaalia ja menee jossain vaiheessa ohi. Otan käden vaivihkaa aina pois, paitsi jos näyttää siltä että alkaa kovasti kiukuttamaan. Isosisarus ei muistaakseni ollut koskaan noin hanakka tissien perään :D
 

Yhteistyössä