milloin lapsi omaan huoneeseen nukkumaan?

lopeta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 01:24 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat. Kukaan ei ole vielä halunnut omaan huoneeseen. Lasten iät -5v5kk, 3v11kk, 2v7kk, -1v7kk ja -9kk. :heart: =)
lopeta toi hölmöilys
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 02:19 lopeta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 01:24 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat. Kukaan ei ole vielä halunnut omaan huoneeseen. Lasten iät -5v5kk, 3v11kk, 2v7kk, -1v7kk ja -9kk. :heart: =)
lopeta toi hölmöilys
tulit sitte tännekki häiriköimään. \|O LUE PALSTAN SÄÄNNÖT TUOSTA YLHÄÄLTÄ JA OPETTELE KÄYTTÄYTYMÄÄN.
 
Päivän-Säde
Meillä neiti nukkui ensimmäiset 3kk meidän kanssa samassa makkarissa, asuttiin silloin kaksiossa. Kun saatiin oma talo valmiiksi niin neiti muutti saman tien omaan huoneeseen. Eli tyttö oli sillon sen 3kk. Mitään ongelmia ei ole ollut, yö syönnit loppuivat 4kk iässä ja siitä asti on nukkunut kuin tukki kaikki yöt! Minusta on ainakin paljon mukavempi nukkua omassa sängyssä ukon kanssa kahestaan kuin että tyttö on siinä keskellä potkimassa ja pyörimässä.
 
juu
meillä meni n.4kk nukkumaan omaan huoneeseen. nyt6kk ja syö vileäkin yöllä mut käydään siel syöttämäs. kyl sitä itse nukkuu paremmin kun ei kuule kaikkia ihme ääniä mitä lapsikin nukkuessaan pitää. kun jotenkin sais viel koko yön nukkumaan :whistle:
 
läheisyys
Meillä lapset saa läheisyyttä päivisin ja öin,saavat tulla viereemme nukkumaan ja tulevatkin.itsekin nukun paremmin kun tiedän että lapset voivat hyvin ja ovat lähellä.
Kyllä ne itse sitten lopettavat öisin väliin tulemisen kun eivät sitä enää tarvi...luulisinpa että jossakin vaiheessa kouluikää.lapset ovat niin pieniä vain hetken :)
Miksi pakottaa lapsi eri huoneeseen yksin nukkumaan,kun yleensä myös aikuiset nukkuvat yhdessä??Samassa sängyssä,eivät yksin.........

Ymmärrän kyllä sen jos aikuinen on herkkäuninen ja ei todella saa nukuttua jos iso lapsi pyörii vieressä,silloin on ehkä parempi siirtää lapsi omaan sänkyyn nukkumaan,mutta se sänky voi ehkä silti olla samassa huoneessa kuin vanhempien sänky?

Mutta tuo vauva iässä omaan huoneeseen siirtäminen on mielestäni outoa?Mikä on luonnollisin tarve vauvalla?LÄHEISYYS...
Mielestäni vuoden ikään asti ainakin vauvan on saatava tuntea tuo läheisyys päivin sekä ÖIN.Miksi ihmiset yrittää itsenäistää jäkikasvujaan aivan pieninä lapsina,antaa liikaa vastuuta lapselle että nyt sinun on osattava nukkua yksin omassa huoneessa aamuun asti jne.muut toimet.YÖ on todella pitkä aika olla erossa vanhemmistaan pienelle lapselle.

En tahdo kritisoida muiden tapoja sen kummemmin mutta toivon että jollain teistä herää vain ajatus luonnollisesta vauvan kanssa olosta.Jotta ihan vauvaa ei vielä siirrettäisi omaan huoneeseen nukkumaan,kyllä se sen oppii myöhemminkin.

Ja vielä...miehen kanssa läheisyyttä voi saada ja antaa myös aivan muualla kuin parisängyssä...meillä se on nukkumista varten... :heart: :heart:
 
Täällä sydän syrjällään lueskelen muiden kertomuksia. :(

Meillä tyttö 1v2kk ja nyt ekaa yötä nukkuu omassa huoneessaan.
Äiteelle tämä on kovempi paikka...ei meinaa uni tulla...

Tyttö ollut pienestä asti todella herkkä uninen. Ei ole tarvinnut kun kylkeään kääntää niin voi samalla aina käydä tutin tökkäämässä suuhun kun tyttö herää kuitenkin peiton kahinaan.

Tämä on kokeilu...Jos tyttö nukkuu paremmin niin saa jäädä nukkumaan omaan huoneeseensa.

Kun tyttö syntyi 12/05 niin poika/esikoisemme 11/03 nukkui edelleen huoneessamme...en tiedä mistä syystä, mutta ei kiirettä pidetty. Silloisen asunnon toista makkaria pidettiin työhuoneena, liekkö siinä syy. MUTTA

Pointtini on että jokainen taplaa tyylillään. On mielestäni ihailtavaa jos vauva oppii itsenäisesti ilman sydän suruja nukkumaan omassa huonessaan, mutta ihailen myös äitejä jotka antavat läheisyyttä öisin sitä tarvitsevalle, mut on myös vauvoja/lapsia jotka eivät sitä tarvitse.

Hyvää yötä kaikille :heart: :heart: :heart:
 
näin meillä
Meidän poika siirtyi omaan huoneeseen 2,5kk ikäisenä.Silloin oli muutto omakotitaloon.Hyvin sopeutu omaan huoneeseen.Kun pienenä siirtää ei tiedä et on omassa huoneessa.Koko yön nukkui hyvin:)
En imettänyt enään silloin.
Nyt poika on 2 vuotta ja helpolla ja mielellään jää omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn.Ei tule äitin ja isin viereen.Luojan kiitos.Saa nukkua yöt rauhassa:)
 
Alusta saakka. 6-viikkoiseksi asti söi öisin kerran ja jäi sitten loppuyöksi maidän väliin nukkumaan, siitä eteenpäin nukkunut täydet yöt omassa petissä ja huoneessa (joka on sellanen pikkumakuuhuone meidän oman makkarin yhteydessä, eräänlainen iso ikkunallinen vaatehuone)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 00:33 eitajuu kirjoitti:
Mikä hemmetin kiire teillä on tunkee mukulat omiin huoneisiinsa??? Meillä tenava pian 2v ja nukkuu edelleen isin ja äitin kanssa SAMASSA SÄNGYSSÄ!!! Mä en edes osais nukkua jos pentu ei tuhisis siinä vieressä. Ja molemmat saa sitä läheisyyttä joka tärkeetä on, myös öisin!
pöh sinulle! tuota ei tässä nyt kysytty. sulla varmaan nukkuu lapset vielä teineinäkin vieressä :LOL: kaikki kasvattaa lapsensa eritavalla eikä sulla ole siihen mitään sanomista, eikä kellään muullakaan. tässähän nyt vaan kysyttiin MIELIPIDETTÄ ja KOKEMUKSIA joita on mukava jakaa. mutta tarkoitus ei ole neuvoa ketään miten omat lapset pitäisi kasvattaa, koska esim. sinunkin tapasi on varmasti monen mielestä väärä =)
 
Meidän kohta 10kk tyttö nukkuu edelleen samassa huoneessa. alku yön omassa sängyssä ja siitä siirtyy sit puolen yön jälkeen meidän viereen :heart: Siinä sit nukutaan koko porukka ihan mukavasti aamuun. Olen miettinyt paljon, että milloinkahan neiti pitäisi siirtää omaan huoneeseen, mutta vielä ei olla kukaan kärsitty siitä, että hän nukkuu meidän kanssa, joten siirto tapahtuu varmaan sitten kun siltä alkaa tuntua :p
 
meidän toinen pienokainen nyt 1, 5kk. siirtyi siskon kanssa samaan huoneeseen 6kk. sitä ennen nukkui yksin meiän makuuhuoneessa ja me isännän kanssa olohuoneen levitettävällä sohvalla. Syystä että minulla ei riitänyt maito itsellä öisin(lsyystä että lapsi joutui olemaan paljon sairaala hoidossa) ja olin niin poikki etten lapsen ollessa vieressä jaksanut nosta lämmittämään pulloa, nyt kun välimatkaa oli se n. 2,5 metriä heräsi sen verran että jaksoinkin suunnistaa olohuonesta ensin keittiöön ja sitten vauvan luokse. kun lapsi sai enemmän ravintoa ja minä tyhjine, kuitenkin maidonhajuisine tisseneni poissa vierestä alkoivat yö heräämiset vähentyä. ja kutistuiva lopulta kahteen-kolmeen, ku aijemmin nälän takia saattoi olla kuusi-seitsemän kertaa... sitten ajatteli jotta samapa tuo jos kerta nukkuu yksin meidän makuuhuoneessa niin miksei sitten siskon kanssa samassa... onnistu tosi hyvin. sisko heräili kahtena ekena yönä vauva itkuihin, mutta sen jälkeen on nukkunut kuin tukki... kun lopetin yö syötöt tossa jotain 11kk (jouduttiin kolmeen kertaan ottamaan neuvolan käskystä yöpullo takasin, kun paino ei noussut, astman takia...)Lapsi heräili vielä kerran yössä ja otin hänet viereeni nukkumaan myös kaikki sairaus jaksot hän on nukkunut vieressä. Nyt lapsi on nukkunut noin kuukauden yöt läpensä, omassa sänggyssä, siskon kanssa samassa huoneessa. Laitan tytöt yhtäaikaa nukkumaan kahdeksalta ja heräävät noin 6.30. että näin meillä... voimia kaikille yö heräilyihin....
olen monesti miettinyt sellaisia joiden jo isommat e. 2-3 vuotiaat lapset jotka nukkuvat kaiken aikaa vanhempiensa sängyssä, mitäs sitten jos tulee uusi vauva jonka haluaa ottaa viereen, ettekö pelkää että isompi lapsi vierähtää vauvan päälle tai potkasee vauva tai? miten olette järkänneet? ihan mielenkiinnosta ajattelin kysästä? :hug: :hug:
 

huomasin tuossa alussa pienen virheen, enkä pääse taas muokkaamaan... siitä saa kuvan että vauva olisi syntymästä saakka nukkunut yksin meidän makuuhuoneessa. näi ei siis ole vaan siirryin itse pois sieltä lapsen ollessa 5kk. joten n. kuukauden päivät nukkui yksin meidän makkarissa... :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
 
iloinen äiti
On Ihailtavaa nähdä kuinka paljon äiti on valmis tekemään lapsensa eteen. Lapsen ja äidin välistä suhdetta on tärkeää vaalia. Se on ainutlaatusta ja lapselle elintärkeää.

On kuitenkin muistettava, että väsynyt äiti tai isä ei juuri jaksa antaa silloin itsestään kaikkea. Kaikkien pitäisi kuunnella oman vartalon jaksamista. Jos jollekki sopii se, että lapset nukkuu 5 vuotiaaseen asti vanhempien makuu huoneessa niin jollekkin toiselle se voi olla tosi huono vaihtoehto ja voi pahimmassa tapauksessa johtaa masennukseen. Hyvin nukkunut ja sopivasti omaa aikaa saanut äiti on paras äiti. Hyvä pari suhde antaa lapselle hyvän ja turvallisen ympäristön kasvaa.

Meidän perheessä rakastetaan meidän 6kk pienokaista enemmän kuin mitään. Isä on hullaantunut pikku prinsessaansa niin että välillä äiti jää kakkoseksi..... mutta onneksi meillä on omaa makuuhuone jossa minä taas saan tunte itseni tärkeäksi ja halutuksi. Kolmena iltana viikossa joo jutteleemme, kuuntelemme musiikkia takka tulen äärellä tai olemme lähekkäin toisiamme. Meille on ensi arvoisen tärkeää, että meillä on omaa aikaa vaikka omaa lastamme rakastetaan valtavasti, mutta lapsi ei korvaa omaa puolisoa. Koemme että meidän velvollisuutemme on hoitaa parisuhdettamme. Me ollemme sen velkaa tyttärellemme. Näin arkipäit lapsen kanssa kotona kinastellessa sujuvat paljon paremmin ja kumpikaan ei pääse väsymään liikaa.

Joten halusin vaan muituttaa kaikkia teitä ihania naisa ja äitejä, että muistakaa kysyä välillä puolisoltanne mitä hänelle kuulluu ja mitä hän hluaisi ehkä muuttaa ja mihin hän on tyytyväinen. Mitä teidän parisuhteellenne kuuluu? onko teillä tarpeeksi aikaa toisillenne, jos ei, niin mistä sitä voisi vähän nipistää sitä aikaa. Koska te olette kuitenkin mies ja nainen ei pelkästään äiti ja isä. Se ei tarkoita että vaikka itse olisi tyytyväinen että kumppanikin olisi tyytyväinen. Muistakaa pitää toisistanne hyvää huolta ja pyrkikää tyttämään puolisonne tarpeet yhtä hyvin kuin oman lapsenne. Sitä kautta rakennatte parempaa tulevaisuutta perheellenne.

Voimia kaikille! :hug:
 
eitajuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 13:04 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 00:33 eitajuu kirjoitti:
Mikä hemmetin kiire teillä on tunkee mukulat omiin huoneisiinsa??? Meillä tenava pian 2v ja nukkuu edelleen isin ja äitin kanssa SAMASSA SÄNGYSSÄ!!! Mä en edes osais nukkua jos pentu ei tuhisis siinä vieressä. Ja molemmat saa sitä läheisyyttä joka tärkeetä on, myös öisin!
pöh sinulle! tuota ei tässä nyt kysytty. sulla varmaan nukkuu lapset vielä teineinäkin vieressä :LOL: kaikki kasvattaa lapsensa eritavalla eikä sulla ole siihen mitään sanomista, eikä kellään muullakaan. tässähän nyt vaan kysyttiin MIELIPIDETTÄ ja KOKEMUKSIA joita on mukava jakaa. mutta tarkoitus ei ole neuvoa ketään miten omat lapset pitäisi kasvattaa, koska esim. sinunkin tapasi on varmasti monen mielestä väärä =)
Minähän nimenomaan sanoin oman MIELIPITEENI! Ja just siks tenava saakin nukkua vieressä niin pitkään kun tahtoo, kun se tuskin teininä enää kainaloon tulee vaikka pyytäis!!! :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 00:33 eitajuu kirjoitti:
Mikä hemmetin kiire teillä on tunkee mukulat omiin huoneisiinsa??? Meillä tenava pian 2v ja nukkuu edelleen isin ja äitin kanssa SAMASSA SÄNGYSSÄ!!! Mä en edes osais nukkua jos pentu ei tuhisis siinä vieressä. Ja molemmat saa sitä läheisyyttä joka tärkeetä on, myös öisin!
pojan huone on isompi kuin meidän makkari, joten ei tarvinnut tunkea.. :whistle:

4kk oli esikoinen kun omaan huoneeseen siirty. Syy: meillä ei nukkunut kukaan kunnolla kun heräiltiin toistemme kyljen kääntämisiin ja muihin ähinöihin. Tai mies kyllä nukku ku tukki (niinku aina) mutta poika ja minä valvottiin vuorotellen. Ja kaiken tämän lisäksi oltiin miehen kanssa hyvin itsekkäitä ja haluttiin normaali seksielämä takasin :p
 
Maalaisjärki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 00:33 eitajuu kirjoitti:
Mikä hemmetin kiire teillä on tunkee mukulat omiin huoneisiinsa??? Meillä tenava pian 2v ja nukkuu edelleen isin ja äitin kanssa SAMASSA SÄNGYSSÄ!!! Mä en edes osais nukkua jos pentu ei tuhisis siinä vieressä. Ja molemmat saa sitä läheisyyttä joka tärkeetä on, myös öisin!
Tätä peesaan täysillä!
Meillä tyttö kohta 3-v ja ei puhettakaan et menis omaan huoneeseen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 00:54 Maalaisjärki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 00:33 eitajuu kirjoitti:
Mikä hemmetin kiire teillä on tunkee mukulat omiin huoneisiinsa??? Meillä tenava pian 2v ja nukkuu edelleen isin ja äitin kanssa SAMASSA SÄNGYSSÄ!!! Mä en edes osais nukkua jos pentu ei tuhisis siinä vieressä. Ja molemmat saa sitä läheisyyttä joka tärkeetä on, myös öisin!
Tätä peesaan täysillä!
Meillä tyttö kohta 3-v ja ei puhettakaan et menis omaan huoneeseen...
Meilläkin nukutaan paremmin, kun nukutaan yhdessä. Tyttö 1v10kk mun vieressä, poika 4v omassa sängyssä, mutta meidän sängyn vieressä.
Ollaan kyllä muuttamassa ja ollaan puhuttu pojan kanssa että nukkuisiko siskon kanssa kahdestaan omassa huoneessa, mutta mitenkään pakolla ei sitä toteuteta, kun ei se meitä haittaa, vaikka vielä vähän aikaa nukkuisivatkin lähellä. Kyllä ne lapset siitä joskus saa tarpeekseen, lapset on pieniä vain kerran :)
 
äiskä80
Hirmusen pienenä olette siirtäneet lapset omaan huoneeseen!Mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee.Minun 8kk ikäinen poika nukkuu samassa sängyssä kun yöt on mennyt paljon paremmin vieressä kuin pinnasängyssä.Mut tosiaan eiköhän jokainen tiedä milloin on aika kypsä oman lapsen kohdalla.Itse olen ajatellut siirtää omaan huoneeseen siinä vaiheessa kun poika oppii itse tulemaan viereen nukkumaan jos siltä tuntuu.Niin ja enpä ole kuullut vielä "isoista" pojista jotka änkeävät äitin viereen.Kyllä luonto tekee tehtävänsä ja lapset itse ottavat välimatkaa vanhemmista.On ihana nauttia lapsen läheisyydestä vielä kun sitä kestää.Teinivuosina tulee vielä ikävä näitä aikoja ;) Niin ja miehen kanssa läheisyyttä kyllä otetaan meillä ihan muualla kuin sängyssä.Mielikuvitus vaan kehiin.Sänky on minun mielestä nukkumista varten....
 
Meidän tyttö, nyt 5kk, meni nukkuumaan omaan huoneeseen 3pv:n ikäisenä. Tämä toimii meidän perheessä hyvin, koska neiti on tosi kova pyörimään, kuorsaamaan, juttelemaan unissaan. Muutaman kerran olen ottanut viereeni nukkumaan, mutta niiden öiden jälkeen olimme kaikki todella väsyneitä, kun kukaan ei saanut nukuttua. Tyttöä häiritsee muiden uniäänet, eikä siitä tule kuin itku. Omassa sängyssä, pehmonallejen vieressä yöt on mennyt alusta lähtien hyvin, yöllä herää vain kerran vaatimaan pienen kulauksen maitoa, ja sitten unet jatkuu.

Jokaisessa perheessä on oma rytmi, mikä toimii juuri siinä perheessä parhaiten, kaikille ei käy sama. Päiväunet nukutaan vierekkäin, ja muutenkin puuhastellaan yhdessä paljon kaikenlaista. Tyttö on terve, syö ja nukkuu hyvin, ja on tosi iloinen luonteeltaan. Ei siis puhettakaan, että yöt omassa huoneessa olisi ollut haitaksi. Itse olen sitä mieltä, että lapset pitäisi opettaa omaan sänkyyn ja huoneeseen mahdollisimman ajoissa, kaikkien yöunien, parisuhteen, sekä jatkon kannalta. (itse nukuin pienenä vielä 6 vuotiaanakin vanhempien sängyssä, kun en uskaltanut omaan mennä nukkumaan..)
Mutta jokainen toimii tavallaan, eikä kenenkään tapa ole väärä.
 
muksu puksu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 19:40 Mamma25harjavallasta kirjoitti:
Meillä on poika nukkunu ihan alusta asti omassahuoneessa.Eikä mitään probleemoita oo ollu.
joo niin meilläkin nukkunut muksu omassa huoneessaan 3viikkoisesta lähtien. kolme ensimmäistä viikkoa nukkui samassa makkarissa omassa pinniksessään.

Yöllä syödään aina kerran ja oikeestaan aina samaan aikaan niin on totunut jo heräämään automaattisesti, ja jos itku tulee kuuluu sekin äidin huoneeseen jotta kerkiää lapsen hätiin. :)

poika nukkuu paremmin omassa huoneessaan ja on aamuisin virkeämpi ja hyväntuulinen kun herää. =) :flower:
 

Yhteistyössä