milloin lääkettä vauvalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja panadol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

panadol

Vieras
Kuinka herkästi yleensä annatte vauvalle särkylääkettä?
Meillä on ollut tässä muutamana iltana ja nyt päivälläkin sellanne tilanne että vauva vaan huutaa :( ja siis muuten on ollut tosi tyytyväinen, et ei kuulu tapoihin huutaa niin kovasti. On sen ikäinen että on hampaitakin tulossa ja ajattelin että josko ne vaivaa ja itkettää.

Onko pahasta antaa "varmuuden vuoksi" panadolia? No, vauvahan ei osaa kertoa että sattuu ni kait se on aina arveltava. En haluais kuitenkaan turhaa lääkitä pientä.. :/

Kuinkahan pian tollanen suun kautta otettava panadol vaikuttaa, onko tietoa?
Pari kertaa kun olen sitä antanut ni vauva rauhoituu pian ja nukahtaa, luulen että myöskin tykkää sen mausta ku on aika makeaa..

kärsitkö itse mieluusti esim päänsärystä vai otat lääkettä? Sinne vaan panadolia, että pienen olo helpottuu! Vasta jos viikon putkeen tarvii niin voi alkaa mennä lääkärille käymään, ellei ole selkeä syy (hampaat esim.). Ruusulan lastenlääkäriaseman lääkäri sanonut, että Panadolia saa antaa huoletta, yli niiden ohjeidenkin. On niin vähän vaikuttavaa ainetta.

Onko vauvalla kuumetta?

Jos on, niin kipikapi lääkäriin! Voivat sitten siellä tarkistaa tulehdusarvot ja muut, niin ei tule mitään ikäviä yllätyksiä. Itse olen lääkettää antanut kotona (pakkaus)ohjeiden mukaisesti, kunhan ensin on lääkäri tarkistanut useamman "lämpöilypäivän" jälkeen, ettei ole mitään vakavampaa.

Minkälaista itku on?

Meillä tyytyväiset vauvat ovat muuttuneet tyytymättömiksi ja syynä on ollut korvatulehdus. Toisella ensimmäinen oli jo 2 vk iässä, toisella 3kk iässä.

Hampaita moni veikkasi isommalle ja koliikkia pienemmälle, mutta kyllä se oli tosiaan molemmilla korvatulehdus.

15-30 minuutissa auttaa. Kyllä annan aika herkästi lääkettä. Panadol on tutkittu ja turvallinen lääke, miksi vauvan pitäisi siis kärsiä? Mutta tietysti itkun syy olisi hyvä selvittää...

Yhteistyössä