milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaan lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairaan lapsen äiti

Vieras
Milloin veisit 1v7kk ikäisen lapsen lääkäriin, kun kuume alkanut tiistai iltana? Käytiin keskiviikkona sairaanhoitajan luona hakemassa minulle todistus että tyttö on kipeä. Kuume on ollu koko ajan korkea. Nytkin heti aamusta 39.1. Tyttö jaksaa kyllä jonkin verran touhuta mut aika väsyny on. Nuhaa ja yskää myös.

Kai olet kuumelääkettä antanut? Kolme päivää on aivan normaali sairastaa kuumetta, joku influenssa kestää kauemminkin. Pidä huolta, että saa tarpeeksi nestettä.

Juu suppoja oon laittanut. mehua ja vettä annan niin paljon kun vaan juo. Vaikee tilanne sen takia kun tyttö ei ole ennen ollut kipeä. kuumetta ainoastaan ollut jonkun rokotuksen jälkeen n 1 päivän. Ruoka ei maistu juuri ollenkaan, ei eilen edes suklaata halunnut vaikka normaalisti suurta herkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
JRuoka ei maistu juuri ollenkaan, ei eilen edes suklaata halunnut vaikka normaalisti suurta herkkua.

Sairaana ei tahdo kenellekään ruoka maistua ja mielihalutkin voivat olla kummallisia silloin. Jos korvat tuntuvat vaivaavan, niin kannattaa mennä heti, samoin jos yskä/nuha ovat todella häiritseviä. On ihan normaalia, että sairaana nukkuu tavallista enemmän, jos menee täysin vetämättömäksi, niin silloin voi sinne lääkäriin ottaa yhteyttä. Useimmat flunssat menee ohi ihan vaan sairastamalla. Käytä lääkärissä viimeistään silloin kun tarvitset uutta todistusta sairaudesta.

no en veisi kun vasta ehkä aikaisintaan pe koska nyt on liikkeellä influenssaa johon sopii nuo oireet paremmin kuin hyvin.tietty jos lapsi väsyy tai tulee kivuliaammaksi niin sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Mä menisin jo. Tosin omasta lapsesta tietäisin onko jotian muuta oiretta... Vauvarokkoa odottelisin ensin.

tällasista hysteerikoista johtuen oikeesti sairaat ei sitten pääse lääkärin luo ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ght:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Mä menisin jo. Tosin omasta lapsesta tietäisin onko jotian muuta oiretta... Vauvarokkoa odottelisin ensin.

tällasista hysteerikoista johtuen oikeesti sairaat ei sitten pääse lääkärin luo ollenkaan.

Mutta me "hysteerikot" ei tukitakaan terveysasemia vaan käytetään yksityistä. Turhaan ei olla vielä kertaakaan käyty.

Soitin vielä meidän neuvolan terkallekkin, niin sanoi että jos 4 päivänä ei kuume näytä laskemisen merkkejä niin sitten lääkäriin. Tietysti jos tulee jotain ihmeellistä ennen sitä niin sitten aikaisemmin. Eli odotellaan nyt vielä ja toivotaan että menis ohi itsekseen..

Yhteistyössä