Siinäpä kysymys :wave:
Mulla oli tänään eka neuvola rv 10+4 ja sydänääniä ei kuulunut. Tiedän ettei vielä välttämättä kuulukaan mutta silti iski pienoinen masis päälle :ashamed:
9+3 ei kuulunut, mutta ultralla katsottiin että sain sielulle rauhan Seuraavalla kerralla 13+3 sitten jo kuului. Riippuu hirmu paljon kohdun asennosta ja istukan paikasta milloin saadaan kuulumaan
Mulla kuulu vasta rv15+5 mutta se johtu taaksepäin olevasta kohdusta ja reilusta vararavintokerroksesta vatsan päällä. Nyt Ötzki liikkuu ja potkii 24/7 kun viikkoja 20+1
Olikohan 13+2 tai 13+3 ku kävin neuvolassa ja vasta ekan kerran kuuntelivat. :heart:
Eiköhän sullakin seuraavalla kerralla jo kuulu :hug: , älä vielä masennu! =)
Mulla kuului ekalla neuvolakäynnillä rv 9+1. Terveydenhoitaja vertasi sitä lottovoittoon, niin harvinaista kuulemma noilla viikoilla..riippuu kai siitä kohdun ja sikiön asennosta ja itelläni ei ainakaan kovin isoa rasvakerrosta ollut siinä päällä ääntä eristämässä. Monesta seikasta siis kiinni!
Nyt rv 31+5. :heart:
Mulla kuului edellisessä raskaudessa jo näillä viikoilla niin siksi odotin kovasti että josko nytkin
Vararavintoa ei oo mullakaan joten se ei estä mutta taaksepäin kallistunut kohtu mulla vissiin on. Kovasti kuului istukasta mun oma syke joten ehkäpä myös istukka edessä.
esikoisesta viikolla 14, koska silloin vasta ekalla kerralla kuunneltiin... ei ees yritetty aiemmin, koska harvinaista että kuuluu selkeästi eikä terkka halunu hermostuttaa sillä jos ei kuulu.
Mulla yritettiin viikoilla 9+0 ja 10+0 mutta ei kuulunut. Ultrassa näkyi että kaikki oli kunnossa ja että kohtu oli etukenossa ja istukka etuseinämässä, joten sekin oli voinut vaikuttaa asiaan. Seuraavan kerran sydänääniä koitettiin viikolla 13+0 ja silloin kuului.
Mulla oli eka neuvola jo rv.7+5 joten ei koitettu kuunnella sillon.
Seuraavalla käynnillä rv.14+6 kuunneltiin ja sillon kuulu... Kotona tosin kuulin rv.10+4 kotidopplerilla pikkusen sydänääniä
Mutta nämä kaikkihan on niin henk.kohtasia, joillaki kuuluu aiemmin ja joillaki vasta vähän myöhemmin...
Mulla kuului ekassa raskaudessa 12+6,ekalla kerralla ei ees koittanu kuunnella.Tokassa raskaudessa 10+0ja nyt 9+3,ekoilla käynneillä.Mutta ei olisi suostunut edes koittamaan kuuluuko,jos olisin säikähtänyt,jos ei kuulu... Kyllä ne sieltä vielä kuuluu... =)
Ekalla kerralla ei kuunneltu, toisella kerralla rv 14 haki pitkän ajan ja sitten kun kuului, kuuluikin tosi kovaa Vauveli vaan yritti pötkiä koko ajan pakoon... Kyllä ne varmasti ensi kerralla kuuluu! Itse sain varmistuksen vatsan asukkaasta rv 11 jolloin ultrassa näkyi syke.
Rv 9+2 kuului erittäin hyvin :heart: Mulla eteenpäin kallistunut kohtu ja vatsamakkaroita oli/on ihan kiitettävästi. 2 viikkoa aikaisemmin olin käynyt alkuraskauden ultrassa ja siellä oli nähty jo syke. Sain itse päättää kuunnellaanko sydänääniä vai ei.