Milloin neuvolassa kuunneltu ensimmäisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taavettiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taavettiina

Vieras
kerran sydänääniä dopplerilla ja milloin ovat kuuluneet? Jännään vain kun ensimmäinen neuvola on perjantaina ja viikkoja tuolloin 10+4 että kuuntelevatkohan..

Mulla yritettiin kuunnella ekan kerran 10+1, mutta ei saatu kuulumaan. Etukäteen varoteltiinkin, että ei yleensä näin aikaisin kuunnella, koska ei helposti kuulu. Viikoilla 15 oli seuraava kerta ja silloin kuului kyllä.

Meidänkään neuvolassa ei edes yritetä kuunnella ennen rv 12:a (ettei äiti&isä huolestu jos ei ääniä vielä kuulukaan). Mulla kuunneltiin ekan kerran siis vasta np-ultran jälkeen, rv 14 taisi olla. Ja hyvin kuului.

Mulla koitettiin kuunnella eka kerran rv 10+0 eikä ääniä saatu kulumaan. Neuvolassa oli kuiten vanha ultra, jolla käytiin tarkastamassa tilanne ja siellä se sydän sykki. Seuraavan kerran rv 11+6 (lääkärineuvola) ja siellä äänet kuului hyvin.

Mulla eka neuvola oli jo 7+4 ja sillon ei edes tullu mieleen kuunnella, sitten seuraava oli 12+5, jolloin kuului jo hyvin sykkeet.
Kuitenkin varoituksen sana, sillä viikkoa myöhemmin kotiin tuli kotidoppleri (jolla voi kotona kuunnella viikon 12 jälkeen vauvaa), ja tuolloin ei enää ääniä kuulunutkaan. Kokeiltiin useita tunteja, ja mentiin sitten sairaalaan samana iltana kuuntelemaan ääniä, joita ei saatu sielläkään kuulumaan, KUNNES, kovan painelun tuloksena häpykummun alta kuuluikin vauvamme syke! Eli vauva voi olla vielä tossa vaiheess hyvinkin piilossa, eikä ääniä saada kuulumaan aina, kun ei kättärilläkään saatu. Siinä ehti jo kyyneliä tulla ja pahin pelko kyti ja pahasti. Ónneksi väärä hälytys, nyt ollaan jo loppusuoralla :)

Yhteistyössä