Milloin kertoa raskaudesta työnantajalle!!!

Aika monessa TES:ssä palkallisen äitiysloman ehto on että siitä tehdään virkavapaus/työloma anomus 2kk ennen laskettua aikaa.
Mikään pakkohan ei ole sitä ennen kertoa mitään...mutta kyllähän se yleensä alkaa jossain vaiheessa ennen tuota monesti jo näkyä päällekin päin, että vauva/vauvat siellä masussa polskii :)
 
mun pomot tienneet jo kun alettiin yrittään :D ne on niin kilttejä ja vähän kun sukua ni en osannu pitää suutani kiinni :D mut eiköhän hyvä aika oo kertoa silloin kun näyttää siltä että sitä ei pysty enään peittelemään.. :) raskauden kertomista ei ainakaan tarvitse pelätä.. pomot saattaa olla vihaisia kun niille tulee paniikki että nyt puuttuu sit yks työntekjiä mitäs nyt? mutta niillä ei oo mitn sanottavaa asiaan. pakko ottaa äityislomalta takaisin :)
 
^noin munkin mielestä.

Itse kerroin jo joskus vk 10, sillä halusin selvittää asiaa ennen kesälomaani ja esimieheni ovat tosi ihania ja ymmärtäväisiä. Mä olen meidän toimipisteessä ainut tässä hommassa, joten siksi mielestäni aikainen kertominen oli tärkeää. Saatiin kuin saatiinkin talon sisältä mulle sijainen ja nyt on hyvää aikaa opettaa kaikki jutut ennen äitiyslomaa. :)
 
Sitä kans oottelelen et millon on pakko kertoo.Neuvolat pystyn varmaan hoitaa näkymättömästi,ehkä. En oo aiemmissa raskauksissa ollu töissä joten on ihan uus tilanne :D Mut eiköhän se pomo ihan ok ota asian vaik kaks on jo ä-lomalla... Viikkoja vasta huimat 4+1 joten ei vielä tartte kertoo :LOL:
 

Yhteistyössä