Milloin kertoa pomolle raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työnainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työnainen

Vieras
Olen pph ja ollut puhetta, että paikkani vakinaistetaan kesän aikaan. Nyt olen siis raskaana la on joulukuussa ja mietinkin, uskallanko kertoa pomolla raskaudestani.. PElottaa, että menee työpaikka alta. Ensi viikon perjantaina on eka neuvola ja sen jälkeen kai se on kerrottava.

Itse ajattelin kertoa heti ekan neuvolan jälkeen. Ihan vaan siksikin ennen sopimusten tekoa, ettei pomolle tuu kusetettu olo..'
Luulen et tää mun suhtautuminen on siksi niin epävarmaa, kun aiemmasta työstä sain potkut lasten sairastelujen takia. Juu, tiedän että on laitonta vaan ei ollut tarpeeksi rohkeutta alkaa tappeleen työnantajan kanssa. :(
nyt pelotta et käy samalla tavalla..

Älä nyt kerro ennen kuin on "pakko" - kunnat kiristävät vyötä ja jättävät vakinaistamatta aina, jos vain on mahdollisuus. Syynä on tietysti joku "muu" kuin raskautesi. Eli venytä kertomista mahdollisimman pitkälle, jos et itse siitä ahdistu. Minun mielestä pitää ilmoittaa viim. 2 kk ennen äitiyslomalle jäämistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Pallo:
Älä nyt kerro ennen kuin on "pakko" - kunnat kiristävät vyötä ja jättävät vakinaistamatta aina, jos vain on mahdollisuus. Syynä on tietysti joku "muu" kuin raskautesi. Eli venytä kertomista mahdollisimman pitkälle, jos et itse siitä ahdistu. Minun mielestä pitää ilmoittaa viim. 2 kk ennen äitiyslomalle jäämistä?

Voi hitto, alko nyt vaan ahistaa entistä enemmän.:(

Mulla oli samanlailla viime kesänä että siis joulukuussa laskettu ja heinäkuussa vakinainen paikka tiedossa määräaikasuuksien jälkeen.Mä sitten tein vaan niin etten kertonut kellekään raskaudesta töissä ja sain vakkari paikan heinäkuussa ja kerroin vasta rakenneultran jälkeen elokuussa töissä.Mulla oli helppo pitää asia salassa kun masu vasta alkoi tulla esiin 22+ jotain.Toisaalta koskaan ei voi tietää ettei tule keskenmenoa tai jotain ikävää niin siksikin voihan sitä jonkun aikaa pitääkin salassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska Jokunen:
Mulla oli samanlailla viime kesänä että siis joulukuussa laskettu ja heinäkuussa vakinainen paikka tiedossa määräaikasuuksien jälkeen.Mä sitten tein vaan niin etten kertonut kellekään raskaudesta töissä ja sain vakkari paikan heinäkuussa ja kerroin vasta rakenneultran jälkeen elokuussa töissä.Mulla oli helppo pitää asia salassa kun masu vasta alkoi tulla esiin 22+ jotain.Toisaalta koskaan ei voi tietää ettei tule keskenmenoa tai jotain ikävää niin siksikin voihan sitä jonkun aikaa pitääkin salassa.

Mulla on kans niin, että heinäkuun vika päivä loppuu määräaikainen sopimus ja sen jälkeen tarkotus vakinaistaa. Ja siis joulukuun 17 on alustava laskettu aika. TÄytyy nyt kattoa toi eka neuvola ja eka ultrakin vielä, että on kaikki ok ja sitten vasta kertoa.:) Jospa ei pahastuisi, vaikka venytänkin kertomista..

Onhan siinä joku sääntö, millon pitää viimeistään kertoa, siis tyyliin 2 kk ennen äitiysloman alkua tmv. Mä kerroin rv 14 paikkeilla, kun jäin sairaslomalle vuotelujen takia, ja siis olen pph.

Yhteistyössä